www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
corientjuhh schreef:ik heb ook wel foto's gezien waar mijn paardje naar beneden loopt/ aan de teugel, gewoon handjes laag instellen en kneden en voorwaarts
ook niet teugels strakdaar heeft hij een hekel aan dus komt hij omhoog, misschien ook een tip voor anderen, handen laag instellen (dat je armen nog een heel klein beetje gebogen zijn <-- kijk maar ff op mijn profiel hoe ik mijn handen heb
) en lekker voorwaarts en kneden, let op niet te teugels strak!! tenminste wel contact houden natuurlijk
toucher schreef:jaa,, heb foto's geplaatsdus miss dat jullie ff kunnen terug lezen wat mijn vraag was ??
superwoman schreef:roxxxiejjj schreef:Deze kan wel degelijk heel goed en netjes paarden ontspannen laten lopen en nageeflijk. Zodat ze ook aan de rug gaan lopen. Ze Probeert niks met zweep en sporen maar mijn pony vindt andere gewoon zoo eng dat het niet lukt;). Zij rijdt ook veel jonge paarden in. Ik longeer met pessoa en dan op de laagste stand tussen de benen door. Dat gaat super. En hij ontspant en zakt dan ook:). Ik probeer hem ook lang en laag te rijden maar hij wil gewoon niet;). Hij duwt zijn neus omlaag, trekt tuegels uit mijn handen en doet zijn hoofd weer omhoog.
Maar wat is volgens haar dan de reden waarom het niet lukt?
- als je pony wel lekker loopt aan de longe, dan is er óf iets mis met je tuig óf iets met je rijstijl.
(of toch lichamelijk - doordat er een ruiter op zit het duidelijker naar voren komt)
lailapri schreef:Ja kijk maar eens in het andere topic dat nu is gesloten.
Rijtechnisch is er niets verkeerd volgens haar en een keer een goede tandarts kan nooit geen kwaad. Met alleen wolfstanden en haken weghalen los je een deel op maar wil je dat je paard goed los kan laten in de kaak moet er meestal meer gebeuren aan het gebit. Ik heb genoeg tandartsen gehad die bij elkaar net zo duur waren als dege die ik nu heb. Alleen nu merk ik verschil en daarvoor niets. Nu weet ik ook precies wat er verkeerd was in de mond, wat voor invloed dit had op de kauwspieren en zijn hele lichaam.
Yamcha schreef:Lailapri, er zijn er heel veel RT problemen die geen bal met het gebit te maken hebben, maar heel veel met het gepruts in die mond.....
In de meeste gevallen ligt het gewoon aan de ruiter.
Als het paard altijd netjes nageeflijk heeft gelopen, en hij geeft opeens niet meer na, dan kun je idd denken aan het gebit..... is 99,9% van de gevallen kan de ruiter gewoon neit rijden.