Loes1996 schreef:max66 schreef:hier ook: eerst ritme, dan recht, dan rond. Toch lijkt het wel of we niet verder komen. Het blijft een heel gedoe om haar naar beneden te houden, zodat ik haar rug voel bollen. Je kunt niet "niks" doen, want dan komt ze gelijk weer omhoog. Bij een overgang komt ze ook gelijk weer omhoog en moet je weer aan het "werk" om haar naar beneden te rijden.
Anderen lijken helemaal niks te hoeven doen om hun paard nageefelijk te rijden, die zitten erop en paard loopt gelijk in de goede houding..
We hebben les en zijn hier al heel lang mee bezig maar een constant nageefelijkheid is er nog steeds niet. Er lijkt ook geen verbetering in te zitten, het blijft zo...
Heeft iemand tips?
klinkt alsof je zelfde dilemma hebt als ik en er ook op dezelfde manier aan werkt...instructie zegt: geef het tijd, paard en jij moeten nog leren om heel precies op elkaar in gespeeld te raken en uiteindelijk gaat het steeds makkelijker. maar ik heb het ook hoor...stap op manege paard en het loopt zoals ik wil en dan op haar en heb "ruzie", maar ooit komt het goed! heb daar vertrouwen in!!
dus ik ben niet de enige?! Mijn instructrice zegt dat als ze eenmaal door heeft hoe ze het beste moet lopen, dat het steeds meer vanzelf zal gaan en dat ik steeds minder hoef te "werken". Daar willen we natuurlijk naartoe maar we zijn echt al maanden hiermee aan het werk, zou ze het dan nog niet snappen? Dat geloof ik namelijk niet.
We hebben nu afgesproken dat instructrice de eerst komende les er op gaat. Ik ben dan heel benieuwd of het bij haar beter gaat (en dat het dus aan mij ligt) of dat het bij haar hetzelfde gaat. Lijkt me leerzaam.
Als instructrice mee loopt (of zelfs maar in onze buurt komt) dan zakt mijn paard gelijk. Ze weet dus heel goed wat de bedoeling is lijkt me dan! Merrie loopt graag in haar eigen houding, met een knikje in haar hals, maar ik wil graag dat ze vanuit de schoft zakt, en dat doet ze dus wel als de instructrice alleen maar DOET alsof ze onze richting op loopt, haha