Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
1eplaatser schreef:het is nooit een paards schuld behalve als hij helemaal verpest is!!!!!!!!!!!!1
Citaat:Het paard de schuld geven is imo een uiting van onmacht en vaak daarbij een uiting van onkunde.
sethlover schreef:Citaat:Het paard de schuld geven is imo een uiting van onmacht en vaak daarbij een uiting van onkunde.
Als recreatie-ruiter vind ik best dat het paard af en toe de schuld te geven, hij kan me toch niet verstaan hoorEn zowiezo mijn paard lijdt er geen verlies onder
Maar dat met die slofteugel, helemaal boven, daar heb je wel gelijk in
Citaat:Als jij je paard de schuld geeft, straal je dat altijd uit!
De negatieviteit zullen ze altijd voelen!
Daarbij is het stom voor jezelf, want je moet niet mopperen/klagen, maar een oplossing zoeken.
mireya schreef:Ik plaats het berichtje nog maar een keertjeVolgens mij hebben jullie het niet gezien
![]()
Vandaag voor het eerst op een paard gereden dat ik ga verzorgen. Dit is voor het eerst sinds een aantal maanden dat ze gereden word. Ik snap ook wel dat ze niet aan de teugel gaat. Ze is wel nagevelijk en zoekt mij hand op, maar 'het knikje' mist. Hoe krijg ik dat voor elkaar of kan ik dat de eerste paar maanden niet verwachten?
Owja! Met dat hand opzoeken. Ze houd haar hoofd heeel laag en ze hangt een beetje. Teugel strakker oppaken werkt niet. Ze is nogal sterk want het gaat om een Fjord.
Yamcha schreef:Dacht al zoiets, maar wilde het toch even corrigeren
Het is belangrijk dat je ook in je praten vanuit het been denkt, en niet vanuit de hand. Dat vertaalt zich namelijk ook in je rijden, als je bij je hulpen eerst aan je been dénkt zul je automatisch meer van achter naar voor werken
Klinkt stom misschien, maar het werkt écht zo
Joceline schreef:Yamcha schreef:Dacht al zoiets, maar wilde het toch even corrigeren
Het is belangrijk dat je ook in je praten vanuit het been denkt, en niet vanuit de hand. Dat vertaalt zich namelijk ook in je rijden, als je bij je hulpen eerst aan je been dénkt zul je automatisch meer van achter naar voor werken
Klinkt stom misschien, maar het werkt écht zo
Oke dankjewel, goede tip! Ja altijd als ik op de A-c lijn aan kom draven zorg ik eerst voor de lichte stelling en leg dan mijn been wat aan. Maar voor dit is altijd het achterbeen actief.. is het zo goed?
Narya schreef:Probeer het nog eens, maar verander "links en rechts ophoudingen geven" in "zagen" en er zijn dan plenty of answers
mireya schreef:Heej heej!
Vandaag voor het eerst op een paarc gereden dat ik ga verzorgen. Dit is voor het eerst sinds een aantal maanden dat ze gereden word. Ik snap ook wel dat ze niet aan de teugel gaat. Ze is wel nagevelijk en zoekt mij hand op, maar 'het knikje' mist. Hoe krijg ik dat voor elkaar of kan ik dat de eerste paar maanden niet verwachten?
Owja! Met dat hand opzoeken. Ze houd haar hoofd heeel laag en ze hangt een beetje. Teugel strakker oppaken werkt niet. Ze is nogal sterk want het gaat om een Fjord.
ALLE tips zijn welkom!
Yamcha schreef:@ toucher: mag ik een foto? vind het een beetje moeilijk om vanuit jouw verhaal tips te geven.... wil wel eens zien hoe jij erop zit