max66 schreef:hier ook: eerst ritme, dan recht, dan rond. Toch lijkt het wel of we niet verder komen. Het blijft een heel gedoe om haar naar beneden te houden, zodat ik haar rug voel bollen. Je kunt niet "niks" doen, want dan komt ze gelijk weer omhoog. Bij een overgang komt ze ook gelijk weer omhoog en moet je weer aan het "werk" om haar naar beneden te rijden.
Anderen lijken helemaal niks te hoeven doen om hun paard nageefelijk te rijden, die zitten erop en paard loopt gelijk in de goede houding..
We hebben les en zijn hier al heel lang mee bezig maar een constant nageefelijkheid is er nog steeds niet. Er lijkt ook geen verbetering in te zitten, het blijft zo...
Heeft iemand tips?
klinkt alsof je zelfde dilemma hebt als ik en er ook op dezelfde manier aan werkt...instructie zegt: geef het tijd, paard en jij moeten nog leren om heel precies op elkaar in gespeeld te raken en uiteindelijk gaat het steeds makkelijker. maar ik heb het ook hoor...stap op manege paard en het loopt zoals ik wil en dan op haar en heb "ruzie", maar ooit komt het goed! heb daar vertrouwen in!!