Joceline schreef:Mijn tip: niet spelen met de teugels en ook je pony laten beslissen welke kant jullie opgaan. Handen stil en nageeflijk, mooi rechtop en soepel. Goed de achterhand eronder en lekker veel buigen..veel slangevoltes, kleine voltes, gebroken lijnen. Maak ook eens de voltes kleiner en weer groter en andersom, lekker soepel in het lijf. Mijn voorkeur is ook om bij het losrijden (ook ook het uitrijden/ cooling down) met een wat langere teugel te rijden, niet los maar wat langer. En dan lekker inbuigen en voltes rijden. Verder nog meer werken aan overgangen en schijnovergangen, een paard keer vlot weg in draf en dan goed opvangen, zo ook in de galop goed vooruit maar ook eens wat terug in de galop
superwoman schreef:idd niet spelen met de teugels en ook niet de pony laten kiezen. Jij moet de pony leiden!
voorwaarts en actief aan het been zijn niet hetzelfde. Actief aan het been is de manier.
Hoe zit het met les en wat zegt die er van, want ik denk dat er wat basisfoutjes in zitten waar je gewoon hulp aan de grond bij nodig heb.
Okee bedankt! Ik zal inderdaad veel figuren etc. gaan rijden. En overgangen was ik al veel mee bezig, en dat gaat opzich wel goed, dan is hij altijd wel actief aan het been!
En met het ontspannen zitten heb ik nog wat moeite, maar ik zit nooit ontspannen (dus ook niet thuis in een stoel etc.) maar daar werk ik nu erg aan, en ik merk ook wel als ik veel meer ontspan het ook stukken beter gaat.
En ik heb elke week les, en dat helpt wel goed en we zijn er ook al erg door vooruit gegaan maar ik denk dat we nu een beetje vast beginnen te lopen..
Maar bedankt voor de tips, ik zal de tips zeker gebruiken!