Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Babootje schreef:En dan vind ik klassiek/modern veel mooier omdat de paarden losser en meer elasticiteit en swung onder het zadel bewegen, iets dat ik bij AR totaal mis. Ik zie weg gedrukte ruggen, gekrabbel en taktfouten ook bij de "grote namen".
Maar zie jij dat dan niet Midgie? (heb ik het niet over jou of mij), maar over de grote(re) namen in AR. Als je het naast elkaar legt, zie jij dan niet het verschil in losheid, swung e.d. tussen het gereden paard in klassiek/modern en AR?
midgie schreef:Babootje schreef:En dan vind ik klassiek/modern veel mooier omdat de paarden losser en meer elasticiteit en swung onder het zadel bewegen, iets dat ik bij AR totaal mis. Ik zie weg gedrukte ruggen, gekrabbel en taktfouten ook bij de "grote namen".
Maar zie jij dat dan niet Midgie? (heb ik het niet over jou of mij), maar over de grote(re) namen in AR. Als je het naast elkaar legt, zie jij dan niet het verschil in losheid, swung e.d. tussen het gereden paard in klassiek/modern en AR?
Zeker zie ik ook fouten bij sommige ruiters en zelf maak ik ook fouten , maar ook zie ik fouten bij de KR , wat ik ander zou doen en dus ook doe,
Maar het gaat erom waar je jezelf fijn bij voelt , mijn paarden lopen niet te sloffen en ik ben zeker ook met vwnw bezig en niet alleen met verzameling, juist in de AR ben je met beide bezig tenminste ik leer dat wel degelijk in mijn lessen, het een klopt niet zonder het ander, maar om alles van de AR nou helemaal de grond in te trappen vind ik niet netjes, want miss zal het voor veel paarden wel de manier zijn, maar voor veel ruiters niet, omdat de weg ergens naartoe gewoon langer is? Ik heb geen idee waar de haat tegen de AR vandaan komt, of tegen een bepaald persoon, het lijkt wel een persoonlijke vete bij sommige
anyw1 schreef:Hoe denkt de AR dan over het (ontbreken van) zweefmoment in draf?
Wat is hun argument om dat niet te willen hebben?
Welke theorie van anatomie/biomechanica zit daarachter?
Dat is mij niet helemaal helder nog.
Zelfde geldt voor de viertakt galop.
Weet jij dat Simpelman?
Babootje schreef:En dan vind ik klassiek/modern veel mooier omdat de paarden losser en meer elasticiteit en swung onder het zadel bewegen, iets dat ik bij AR totaal mis. Ik zie weg gedrukte ruggen, gekrabbel en taktfouten ook bij de "grote namen".
Babootje schreef:Maar zie jij dat dan niet Midgie? (heb ik het niet over jou of mij), maar over de grote(re) namen in AR. Als je het naast elkaar legt, zie jij dan niet het verschil in losheid, swung e.d. tussen het gereden paard in klassiek/modern en AR?
midgie schreef:Zeker zie ik ook fouten bij sommige ruiters en zelf maak ik ook fouten , maar ook zie ik fouten bij de KR , wat ik ander zou doen en dus ook doe,
Maar het gaat erom waar je jezelf fijn bij voelt , mijn paarden lopen niet te sloffen en ik ben zeker ook met vwnw bezig en niet alleen met verzameling, juist in de AR ben je met beide bezig tenminste ik leer dat wel degelijk in mijn lessen, het een klopt niet zonder het ander, maar om alles van de AR nou helemaal de grond in te trappen vind ik niet netjes, want miss zal het voor veel paarden wel de manier zijn, maar voor veel ruiters niet, omdat de weg ergens naartoe gewoon langer is? Ik heb geen idee waar de haat tegen de AR vandaan komt, of tegen een bepaald persoon, het lijkt wel een persoonlijke vete bij sommige
Upgrade1 schreef:dankjewel Simpelman, helder. Dan nog 1 vraag![]()
Waarom die (i.m.o.) overdreven halsbuiging, het ziet er zo "over de schouder lopend" uit?
Wat is daar de motivatie achter? Onderbrengen binnenachterbeen of zo? Komt op mij als een optische winst over, heb altijd geleerd dat je met een te strenge binnenhand binnenachterbeen blokkeert.
Wat is volgens jou/jullie het gevolg van die halsbuiging naar binnen?
oji schreef:Ik ga er mee aan de slag, maar vind het lastig om overal tegelijk aan te denken...en ook nog op mijn paard te letten. Ik merk wel al heel erg dat als ik minder naar beneden kijk, je in zijn geheel rechter gaat zitten en meer gaat voelen. Maar ga de rest van je tips zeker ook uitproberen!
anyw1 schreef:Maar 'wat er te beoordelen valt' hangt dan wel af met welke meetlat je beoordeelt.
Kr en Ar hebben ieder ee eigen meetlat.
We kijken nu de hele tijd met een Kr-meetlat naar de Ar.
Bekijk de Ar-filmpjes eens met hun eigen skala en trainingsopbouw ernaast. Wat zie je dan? Zie pag 110 van dit topic.
Takt komt daar niet op de eerste plaats, dus misschie vinden zij taktfouten minder erg dan een kr ruiter??
anyw1 schreef:Dat lijkt me interessant: de vergelijking te maken door even door elkaars bril te kijken en niet vanuit een kr perspectief de ar beoordelen en andersom.