Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
terpentijn schreef:@Caelumm: dat is niet nageeflijk, dat is op de voorhand hangen, kijk eens op de foto naar je lijf houding)en armen, hoeveel tegenkracht je inzet.
Nageeflijkheid is licht en gaat van het paard uit: de enige lichtheid op de foto is de kleur van je paard.
Met geduld en juist meer loslaten aan de voorkant kom je een stuk verder en zal je paard ontspannener lopen. Goed voorwaarts rijden en op een dag biedt je paard je die verbinding (die "knik") vanzelf aan.
SimoneW01 schreef:Wat Yamcha zegt, als hij niet verzameld moet je niet gelijk aan hulpteugels en bitten gaan denken, maar kijken waarom hij niet verzameld bijvoorbeeld.
Is hij wel goed aan het been enz. Als je al les hebt zal ik bij de instructeur vragen wat je er allemaal aan kan doen.
Marocje schreef:Lastig he Suuzje? Gister ben ik er pas achter gekomen dat ik ook teveel spanning heb in mijn armen, terwijl ik dacht dat ik juist heel vriendelijk was. Open handen/vingers, losse armen.. Maar zo los waren mijn armen dus niet, toen de instructrice de teugel overnam aan de kant vh bit. Ik hield ze dus mooi stil, en wanneer zij wat bewoog voelde ik meer of minder druk: ik liet dus juist niet los, anders was mijn arm wel mee naar voren gegaan! Dat was echt een eye opener, want hoe simpel het klinkt, ik was blijkbaar toch niet zo ontspannen in mijn armen als ik dacht...
Het ging daarna idd veel lekkerder, maar ik moest er wel bewust van blijven. Later 's avonds heb ik eens wat geprobeerd, en dat is misschien ook wat voor jou?
- 1 arm houden alsof je een teugel vast hebt wanneer je op het paard zit. Met je andere hand je elleboog bewegen: dus bijv met je rechterhand je linkerelleboog bewegen. Grote kans dat je toch wat weerstand voelt, en dat je bewust moet loslaten om je elleboog te laten 'schommelen'.
Als iemand nog andere/betere tips heeft?