Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nann__ schreef:Dat is handig! Ga ik ook eens proberen.Hoe lang is die van jou nu OHZ? En Heleen is voor mijn paard geweest en komt ook altijd voor een vriendin van mij. Vind haar heel fijn en legt alles goed uit.
Nann__ schreef:FahyaFemke schreef:ik heb tot nu toe bijna alle paarden op mijn boomloos ingereden..dus ik denk dat het met mijn zit wel goed gaat dan.
als deze ontploft, denk ik toch ook niet dat ik echt kan blijven zitten. Vandaag weer een stukje verder 'alleen' gestapt, ze deed het goed. maar veel zwaaien met de staart dus ik moet rustig aan doen. Overigens vandaag voor het eerst met mijn eigen boomloos, voelt toch fijner.
Dan is je zit inderdaad wel goed haha. Er zijn genoeg mensen die boomloos rijden waarvan ik betwijfel of het wel fijn is voor het paard omdat ze geen goede balans hebben. Hoe reageerde ze op je boomloze zadel? Beter als op de wintec?
Mijn les ging vandaag helaas niet heel goed. Ze liep wel lekker door haar lijf, redelijk één tempo maar als de bak was gister gesleept en we hadden dus niet een echte hoefslag in de bak. Dan merk ik toch wel dat ze dat heel moeilijk vind. Ze was erg zoekende, niet in balans, onrustig met haar hoofd en soms wat 'rennerig' als in boven mijn tempo lopen. Soms ging ze ook hangen en dan ga ik automatisch naar voren. Dat is iets waar ik wel op moet letten. En als we even hebben gestapt omdat ze wat moe werd en daarna weer gaan aandraven dan is het helemaal een ramp. Moet van mijn instructrice dan wel even doorgaan maar geen moeilijke dingen vragen. Als ze normaal rechtuit gaat en een volte maakt dan stoppen we. Maar ze gaat erg met haar hoofd schudden, boven het tempo lopen, geen goede volte meer maken etc. Meer mensen daar last van? En hoe pakken jullie dat op?