Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:[***] schreef:Waar ik als meelezer nu benieuwd naar ben, wáár jullie aan zien dat Alizee Froment zo'n kundige ruiter is?
Het filmpje heb ik inderdaad meerdere malen al voorbij zien komen. Erg leuk om te zien.
Het ziet er zeker leuk uit maar wat je niet ziet en weet en dat is vaak bij deze filmpjes, is hoe de training hier voorafgaand is geweest.
De paarden die bitloos of nagenoeg zonder aanleuning worden getoond in dit soort films zijn altijd opgeleid met bit en met zadel. Dus ik geloof niet dat men een paard tot een GP paard kan opleiden zonder zadel, hoofdstel en bit.
bromfiets schreef:Is de losse teugel niet een moment van belonen? Haar hand lijkt echt naar voren gestoken om ruimte te geven en de buitenhand houdt de aanleuning intact. Voor de rest heb ik geen foto's van haar gezien, dus ik weet niet of het vaker terugkomt.
Airnt schreef:https://www.youtube.com/watch?v=uBdUIzOxeA0
egon von Neindorf, (geeft les)
Een van de stallen waar BB heeft geleerd. (ik weet dat ie daar stalknecht is geweest, en hij heeft met vonv Neindorf gewerkt and neindorfs' boek)
Ik blijf het een verbazend contrast vinden
sasja0705 schreef:Ahuuum... ff offtopic. .. maar Egon van Neindorf geeft echt geen les meer...is al lang overleden....
Weer terug onder de steen...
Fransje_70 schreef:sasja0705 schreef:Ahuuum... ff offtopic. .. maar Egon van Neindorf geeft echt geen les meer...is al lang overleden....
Weer terug onder de steen...
Ja, maar toch is ie het! http://www.von-neindorff-stiftung.de/deutsch/die-stiftung/
Dat kan namelijk, dat er nog filmmateriaal van je bestaat terwijl je al dood bent! en dan kan je dat nog steeds bekijken!
sasja0705 schreef:Tuurlijk... maar Airnt schreef dat hij les geeft... en dat is dus niet zo...van Nuno Olivera ( een van mij grote voorbeelden) bestaan ook nog veel filmpjes op Internet waar je veel van lan leren... maar geeft dus ook geen les omdat overleden...
Noem mij een mierenneuker maar met zulke uitspraken zet je mensen op n verkeerd been ( btw Egon van Neindorf was een geweldige ruiter en instructeur )
midgie schreef:Wat is er mis met iemands eigen ideeën ?
Als iets werkt of als je eigen idee iets toevoegt.
Abacab schreef:Volgens mij is dat laatse nu juist de kern van alle kritiek op de AR Midgie.
anyw1 schreef:Bekijk de Ar-filmpjes eens met hun eigen skala en trainingsopbouw ernaast. Wat zie je dan? Zie pag 110 van dit topic.
anyw1 schreef:Takt komt daar niet op de eerste plaats, dus misschien vinden zij taktfouten minder erg dan een kr ruiter??
anyw1 schreef:Dat lijkt me interessant: de vergelijking te maken door even door elkaars bril te kijken en niet vanuit een kr perspectief de ar beoordelen en andersom.
Babootje schreef:En dan vind ik klassiek/modern veel mooier omdat de paarden losser en meer elasticiteit en swung onder het zadel bewegen, iets dat ik bij AR totaal mis. Ik zie weg gedrukte ruggen, gekrabbel en taktfouten ook bij de "grote namen".