[HK]Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:46

Springert schreef:
Joolien schreef:

Ja ik besloot zaterdag avond om half 10 dat ik ging springen. Zondagochtend had ik daar even heel veel spijt van omdat ik aan mezelf twijfelde, maar tijdens het parcours zat ik echt te genieten, ik kan t toch echt nog zat ik de hele tijd de denken, stom he :')
En over die in-uitjes. Ik heb me wel eens laten vertellen dat een bepaalde hoogte niet goed is voor de rug omdat ze dan teveel buiging moeten genereren, maar idd zal dit anders zijn bij vermogende paarden.
Mijn paard heeft ook vermogen, hij was met inspringen zo voorzichtig dat ie bijna over de staander heen sprong :') Iedereen keek me zo aan van wtf :')
Wat ik gister trouwens had met inspringen is dat ik tijdens de sprong echt helemaal los kwam van mn paard, terwijl ik goed mee ging enzo, hoe kan dat? Daarna ging het wel weer goed.

Is toch logisch, als je paard zo hoog opspringt. Dan zal je waarschijnlijk net een fractie te vroeg naar voren zijn gekomen, en dan krijg je een beetje dat katapult effect.
Ik moet zeggen dat het me wel vaker verbaasd heeft hoeveel jij van springen weet voor iemand die zelden een parcourtje rijdt. %)
Dat moet betekenen dat je het wel heel erg leuk vindt, dat springen.

Ja nee dat is misschien wel logisch, maar toch, het is een heel raar gevoel.

Tja ik heb van mn 11e tot mn 17e heel veel wedstrijden gereden. Heb er geloof ik wel gevoel voor, barrage rijden ligt ook goed in mijn straatje. Kan zeggen dat ik behoorlijk vaak heb gewonnen hehe.
Zondag moet ik rijden in Haarlem, kom je kijken? :P

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:04

spottedponie schreef:
Hey Marcel,
Ik probeer dit topic al een tijdje te volgen en nu heb ik zelf een vraag...
Ik rij inmiddels een jaar met een al ouder paard (16 v. Garanco), tot nu toe alleen dressuur maar ik heb zelf vroeger veel gesprongen en wil dit eigenlijk weer gaan doen.
Nu vroeg ik me af of het nog nut heeft om met dit paard te gaan beginnen? we maken wel eens een paar sprongetjes en dat pakt ze wel goed op, ze springt altijd... Vroeger heeft ze wel eens een oefenparcours ed gesprongen maar nooit echt veel...
Het is niet mijn bedoeling om nog het Z te gaan halen maar zo af en toe een springwedstrijd lijkt me wel erg leuk...
Wat denk jij? (En als je anders een leuk paard te leen hebt hoor ik het graag :D)

daar zie ik geen enkel probleem in, als je paard verder gezond is. 16 vind ik nog niet oud. Wel een senior maar nog geen opa.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:05

Joolien schreef:
Springert schreef:
Is toch logisch, als je paard zo hoog opspringt. Dan zal je waarschijnlijk net een fractie te vroeg naar voren zijn gekomen, en dan krijg je een beetje dat katapult effect.
Ik moet zeggen dat het me wel vaker verbaasd heeft hoeveel jij van springen weet voor iemand die zelden een parcourtje rijdt. %)
Dat moet betekenen dat je het wel heel erg leuk vindt, dat springen.

Ja nee dat is misschien wel logisch, maar toch, het is een heel raar gevoel.
Tja ik heb van mn 11e tot mn 17e heel veel wedstrijden gereden. Heb er geloof ik wel gevoel voor, barrage rijden ligt ook goed in mijn straatje. Kan zeggen dat ik behoorlijk vaak heb gewonnen hehe.
Zondag moet ik rijden in Haarlem, kom je kijken? :P

Dan zit ik in Belgie...concours in Moorsele. Wat voor wedstrijd is dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:10

Gewone wedstrijd, niks bijzonders. :P

Trouwens, ik heb nu echt zin om te springen. Elke week wedstrijd hoppa! :P

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:13

Joolien schreef:

heel goed...want mn gevoel zegt dat jij dat spelletje bovengemiddeld begrijpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:17

Springert schreef:
Joolien schreef:

Haha :D Morgen ga ik iemand begeleiden die orun doet maar nooit springt (dressuurmuts ala :') ) maar ze moet ook springles geven. Dus morgen ga ik iemand springles geven met haar erbij, best leuk :)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:22

Joolien schreef:
Springert schreef:

Haha :D Morgen ga ik iemand begeleiden die orun doet maar nooit springt (dressuurmuts ala :') ) maar ze moet ook springles geven. Dus morgen ga ik iemand springles geven met haar erbij, best leuk :)

Jij vind gewoon springen het leukst...merk ik al lang. Zeg het maar niet tegen Laurence!!! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:24

Springert schreef:
Springert schreef:

Jij vind gewoon springen het leukst...merk ik al lang. Zeg het maar niet tegen Laurence!!! _O-

waar zat ik ook met mn hoofd dat ik ga dressuren. Ik ben echt stom bezig! fiets die M1! :P

*quoteverkloter _O-

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:29

Joolien schreef:
Springert schreef:
waar zat ik ook met mn hoofd dat ik ga dressuren. Ik ben echt stom bezig! fiets die M1! :P
*quoteverkloter _O-

Niks aan de hand...je bent nog piep, en beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Jij moet gewoon je mannetje in de springwereld zoeken, heb je gelijk allebei de dingen die je gelukkig maken.

Dat is 17,50 voor het advies....gooi maar in het potje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:35

Springert schreef:
Joolien schreef:

*quoteverkloter _O-

Niks aan de hand...je bent nog piep, en beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Jij moet gewoon je mannetje in de springwereld zoeken, heb je gelijk allebei de dingen die je gelukkig maken.

Dat is 17,50 voor het advies....gooi maar in het potje.

Ey, je zit gewoon je post te editten joh! Wat nou 17.50! Je moet blij zijn dat ik je advies aanneem! :')

wake_up

Re: [HK]Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:01

kan je hier nog vragenstellen? of is het meer een huiskamer topic? :+

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:04

nee dit is het vragen topic

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:09

wake_up schreef:

Dit is nog steeds het serieuse topic, maar af en toe komt die blonde voorbij en die maakt er dan weer een zooitje van. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:12

Springert schreef:
wake_up schreef:

Dit is nog steeds het serieuse topic, maar af en toe komt die blonde voorbij en die maakt er dan weer een zooitje van. _O-

Jonge, ga niet zo doen he! :')

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:20

okeee :') Nou. m'n pony wéigert over oxers heen te gaan, zelfs als ze zo laag zijn dat er een cavia overheen kan springen :') Hoe kan ik dat het beste aanpakken? O:)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:27

Joolien schreef:
Springert schreef:

Jonge, ga niet zo doen he! :')

Hahahahaha....nee hoor...ik heb je best wel gemist hier.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:28

wake_up schreef:
okeee :') Nou. m'n pony wéigert over oxers heen te gaan, zelfs als ze zo laag zijn dat er een cavia overheen kan springen :') Hoe kan ik dat het beste aanpakken? O:)

begin met cavia oxertjes die zo smal zijn dat de balken tegen elkaar liggen. En van daaruit bouw je dat heel, heel rustig op. Goed aanvoelen of je pony met vertrouwen blijft springen.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:31

maar wat als hij niet over die o zo smalle heenwil? :') Want de laatste keer dat ik het probeerde lagen alle balken tegen elkaar aan, en was het zo laag dat ze bijna allemaal op de grond lagen, en nog vertikt hij het >;)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:41

wake_up schreef:
maar wat als hij niet over die o zo smalle heenwil? :') Want de laatste keer dat ik het probeerde lagen alle balken tegen elkaar aan, en was het zo laag dat ze bijna allemaal op de grond lagen, en nog vertikt hij het >;)

Ik ben bang dat je pony dan niet in de wieg gelegd is om te springen, want oxers ga je altijd tegen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:43

Springert schreef:
wake_up schreef:

Ik ben bang dat je pony dan niet in de wieg gelegd is om te springen, want oxers ga je altijd tegen komen.

Zou het niet aan de ruiter kunnen liggen? Wij hebben net een mooi onderwerp besproken over teveel focussen op een hindernis? Misschien focust de ruiter zich teveel op het probleem?

Ik zou t dan zo graag zelf eens proberen!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:47

Joolien schreef:
Springert schreef:

Zou het niet aan de ruiter kunnen liggen? Wij hebben net een mooi onderwerp besproken over teveel focussen op een hindernis? Misschien focust de ruiter zich teveel op het probleem?

Maar wij kunnen toch niet op pony's gaan zitten!! En als het echt een oxertje was van 10cm hoog en de balken tegen elkaar, zodat het dus eigenlijk een brede steilsprong is, dan is er iets mis met de pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:50

Springert schreef:
Joolien schreef:

Maar wij kunnen toch niet op pony's gaan zitten!! En als het echt een oxertje was van 10cm hoog en de balken tegen elkaar, zodat het dus eigenlijk een brede steilsprong is, dan is er iets mis met de pony.

Joh kom maar op met die pony! :P
Maar ponies kunnen toch ook stronteigenwijs zijn he!?
Misschien eens aan de hand proberen of vrijspringen?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:03

Joolien schreef:
Springert schreef:

Weet niet, hoor. Ze is al 16, dus best wel mans om een pony over een minioxertje te krijgen. Als het nou een kleintje van een jaar of 10, 11 was. Hoe groot ben jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:09

Springert schreef:
Joolien schreef:

Weet niet, hoor. Ze is al 16, dus best wel mans om een pony over een minioxertje te krijgen. Als het nou een kleintje van een jaar of 10, 11 was. Hoe groot ben jij?

Ik ben 1.75 mtr en ben best wel slank en licht. Rij ook wel eens een eigenwijze pony van 1.30 mtr :')

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:11

Wou nog even filmpje laten zien met hoe het nu ging. Heb helaas geen duidelijk filmpje van hoe het eerst ging.
Deze in Amersfoort is van paar weken daarvoor. http://www.youtube.com/watch?v=Wl2ju1hfw9E
Is het nog wel beetje te zien. Alleen verloor ik hier bij de laatste van de dubbel mijn beugel. Vandaar dat ik d'r stil zette opgegeven moment. Lazerde er toen bijna af :+
Nu gaat het zo: http://www.youtube.com/watch?v=USuwhujIU1E
Mede dankzij de tips die jullie gegeven hebben. Dus nogmaals bedankt! Ik weet het, we zijn er nog niet maar het gaat voor mij gevoel lekker. Op de goede weg!
Ben nu vooral bezig met de ontspanning tijdens het rijden en ze loopt veel lekkerder, op naar het B zou ik zeggen! :)
Volgende week ga ik naar Ermelo, springen bij Wim Bonhof. Ga ik B proberen, ben benieuwd hoe dat gaat.