paard is de weg kwijt !!!!! en ik inmiddels ook

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

Re: paard is de weg kwijt !!!!! en ik inmiddels ook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 19:06

i233_ schreef:
Ook kun je proberen je paard een kalmerend poeder te geven als bv stress-less. zodat je paard ook rustiger is op de wedstrijd. En zelf eventueel ook iets rustgevend innemen zodat je zelf ook wat rustiger op het paard zit Knipoog

In de trainingen veel aanrijden oefenen en op zijn falie geven als hij doordramt. De hoeveelheid brok zou ik wel iets opvoeren, aangezien hij veel loopt en dus veel energie verbruikt.

Hij staat vanaf nu op 2 maal per dag 1.5 kilo en 1 keer per dag op 1 kg.
Dat van de rustgevende poeder hebben we een aantal malen uitgeprobeerd maar leek niet erg veel resultaat te geven.
Heb ook mezelf een keer verdoofd maar dat was helemaal geen succes Haha!

Petra_O schreef:
Het ziter er goed uit op je nieuwe stal. mag ik vragen waar dat is? Het komt me zo verdacht bekend voor...

In noordwijkerhout.

tamaramt schreef:
hahaha, dat heb je inderdaad goed gedaan Haha!
even iets heel anders; heb gespiekt in je profiel en wat heb je een prachtige foto's zeg!! Heb je de koffievos ook nog steeds??
en even iets anders veel belangrijkers; hoe is het nu met je jongste dochter?? Is ze al weer helemaal opgeknapt??

Koffievosmerrie Danka heb ik ong. half jaar geleden aan mn oude staleigenaar verkocht.
Hij kon er niks mee gedaan krijgen en heeft em 3 dagen geleden verkocht aan een handelaar.
Heb nog wel een bod op haar gedaan maar dat mocht niet baten.
Toevallig is zij ook vandaag opgehaald door die handelaar.
We zijn dus ooit samen naar deze stal toegekomen en gek genoeg ook weer op dezelfde dag vertrokken,enkel helaas niet meer samen.

Met Jamie gaat het super !!!!!
We moeten 4 september ( jaja word voor zowel dochter als paard een medisch dagje) naar het ziekenhuis voor de uitslag van haar benen.
Ze is twee weken geleden onder de CT scan geweest omdat haar knieeen de verkeerde kant opgroeien waardoor lopen met protheses zo goed als onmogelijk is geworden.
Nu staan ze voor de keuze om haar bovenbeen door te zagen en een slag om te zetten of een stuk van de groeischijf te verwijderen.
Hoe of wat krijgen we donderdag dus te horen.
Wel heeft ze heel veel lol in der leven en doet echt van alles.
Van klimmen in speelrekken tot paardrijden met of zonder protheses.
Ze gaat vanaf vrijdag 1 dag in de week naar een "normale"school en vanuit die dag gaan we werken naar volledige overgang aan het einde van het nieuwe schooljaar.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:09

Noordwijkerhout? Leuk, dat is vlakbij ons Lachen.

Jammer dat Davey niet helemaal lekker is. Wellicht dat de osteopaat uitkomst brengt Lachen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:11

wat geweldig om te horen dat je dochter weer goed opknapt!!
zal toch wel een behoorlijke domepr zijn geweest bovenop dat het met je paard ook niet lekker gaat
hopelijk zijn ze beide weer heel snel helemaal opgeknapt

4 sept. zal dan dus wel een spannende dag worden; veel sterkte alvast voor beiden(je dochter en je paard)

en waarom heeft de oude staleigenaar je de koffievos niet terug verkocht dan?? was je bod lager dan de handelaar had gedaan??
enne waarom heb je haar eigenlijk verkocht?
ik vind het echt een prachtpaard; davey is ook erg mooi hoor maar die koffievos is prachtig

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 10:36

Vanmorgen vroeg weer bij hem gaan kijken.
Was benieuwd hoe ie de nacht had doorgebracht maar hij schijnt heel lief en rustig geweest te zijn.
Heb zn stal schoongemaakt,was even vergeten hoe super het is om op vlas te staan Afgod
Wel wilde ie weer erg graag het land op.
Hij denkt nu heb ik hele dagen land tot mn beschikking dan neem ik het ervan,en gelijk heeft ie !!!! Haha!
Kan toch niet op hem rijden dus dan kan ie wat mij betreft lekker genieten.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:27

Meetje22 schreef:
Vanmorgen vroeg weer bij hem gaan kijken.
Was benieuwd hoe ie de nacht had doorgebracht maar hij schijnt heel lief en rustig geweest te zijn.
Heb zn stal schoongemaakt,was even vergeten hoe super het is om op vlas te staan Afgod
Wel wilde ie weer erg graag het land op.
Hij denkt nu heb ik hele dagen land tot mn beschikking dan neem ik het ervan,en gelijk heeft ie !!!! Haha!
Kan toch niet op hem rijden dus dan kan ie wat mij betreft lekker genieten.

fijn dat je paard al zo goed wend aan de nieuwe omgeving en dat hij nu eindelijk op de wei kan

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 08:13

Osteopaat is inmiddels geweest en kan vertellen dat meneer behoorlijk in de knoop zat.
Ze vond dat het zeker nodig was.
Hij zat in zn hals vast,zn rug,zn bekken,en zn atlas.
Hij liep eigenlijk meteen na de behandeling al een heel stuk beter.
Hij kon zn rug weer bewegen en had al iets achterhand gebruik.
Gisteravond voor het eerst een stukje met hem gereden en was ontzettend verrast over hoe goed hij eigenlijk al liep.
Oke hij was zoekende maar hij gebruikte eindelijk zn rug ( soms niet maar ja je kan niet meteen verwachten dat hij na een hele tijd zn rug wegdrukken meteen goed loopt.)
Heb ook foto's laten maken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voorlopig hebben we ons aan een trainings en oefenschema te houden en daarna gaan we weer rustig aan een sprongetje wagen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:14

Goed bezig Ja OK dan!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:29

Dat is een mooi resultaat Lachen

Als ik hem zo zie lopen dan zie ik ook een heel groot en lang paard dat zich graag wat mag opkroppen in de hals. Misschien ook proberen om zn halshouding wat lager in te stellen met het neusje eruit zodat hij wat meer gaat nageven vanuit de schoft, dan is het voor hem ook lastiger om zn rug weg te drukken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:42

Ik zou hem ook veeeeel meer vw-nw rijden (teugels op het langste zou hem niet misstaan Lachen ) en ook eens goed gaan kijken naar je eigen zit want zoals je nu zit, krijg je hem ook niet netjes rond. Het diepste punt van je zadel zoeken, bekken kantelen, benen onder je.
Met deze teugellengte kan hij niet anders dan 'opkroppen' op dit punt van zijn kunnen, hou er rekening mee dat hij zo groot is Ja

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 12:23

Ehm poes,ik rij zoals je ziet in mn veel te strakke spijkerbroek met laarzen zonder hakje en ook nog eens met een ander zadel.
Normaliter rij ik altijd in mn rijkleding met rijlaarzen want dit zit gewoon veel te strak.
Lijkt me logisch dat mijn rijstijl dan even niet helemaal oke is.
Probeer maar eens diep in het zadel te gaan zitten terwijl je string als sleepkabel zit en een broek die je heupen naar je enkels toetrekt Knipoog Haha! Haha!
Vond het al een wonder dat ik zonder openkruis door de strijd was gekomen Clown Haha!
Laag rijden klopt inderdaad,ik heb al snel de neiging een paard te laten krullen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:53

Haha ik had al een vermoeden dat dit niet je dagelijkse rijoutfit was Huilen van het lachen

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:51

ik vind het er wel goed uitzien.. lijkt mij dat hij lekker loopt..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:00

Meetje.. ben blij voor je dat je toch elke keer weer wat wijzer wordt, en je paardje ook.
Nu idd nog lang en laag gaan rijden, en veel overgangen waarbij hij elke keer zijn spieren moet aan gaan spannen en weer ontspannen..

Goed bezig meid.. het komt goed!!!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:28

Fijn dat je nu weet waar het aan ligt Mee Ja
En ik neem aan dat je je nieuwe stal ook een pluspunt vind, dus super gedaan! Haha!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 14:40

Ja ben echt superblij met mn nieuwe stal.
Het voer is echt behoorlijk opgehoogd wat al aan Davey te zien is.
Hij knapt met de dag op.
Ik wist niet dat een paard zoveel kon aankomen en veranderen in zo'n korte tijd ( verantwoord aankomen wel te verstaan Knipoog )
Ben wel reuze benieuwd of ie nu ook inderdaad minder hard op een hindernis afgaat en of ie beter te houden is.
Maar daar kom ik pas over een weekje of twee achter Haha!
Voorlopig blijven we eerst voltes en slangevoltes rijden.
Rustig warm rijden,beetje draven,beetje galoperen en dan weer goed uitstappen.
Over drie dagen mogen we weer iets meer maar dat moet ik op mn schema nalezen.
Dan komt over zes weken de osteopaat weer voor een nabehandeling.
Ook is gisteren de hoefsmit geweest om em een paar nieuwe Nike's aan te meten.
Dat ging niet erg super want Davey is nogal vervelend met een hoefsmit.
Hij laat zn benen hangen en geeft totaal niet mee.
Arme man kwam om 9.15 het terrein oprijden en vertrok rond 14.00 uur pas.
En nee hij heeft niet alle 5 de paarden op stal beslagen,deze tijd was ie enkel al kwijt aan alleen Davey.
En ja ik heb de hoefsmit fanta,cola en ham-kaas croissants en een fooi gegeven omdat ik bang was dat ie na dit geintje nooit meer zou komen Haha! Haha! Haha!

bananios

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:55

hiermee moet je voorzichtig omgaan. Mijn paard heeft dat ook gehad. Dit was wat ik met mijn paard heb gedaan :
eerst goed loswerken natuurlijk, naar ontspanning rijden en als hij ontspant moet je eens met loshangende teugels door de bak heen rijden, voltes maken, misschien om de hindernis rijden. Rijd ie echt ontspannen zonder dat hij trekt, dan kun je hem voorzichtig (steeds dichterbij) langs de hindernis rijden. Heeft hij dat gedaan zonder naar de hindernis te rennen e.d. dan kun je voor die dag wel even stoppen en het daarbij laten.
De volgende dag en die dag erna moet je zonder de teugel strak te houden, hem voorzichtig (vooral met je benen, maar NIET hard duwen o.i.d.) naar de hindernis sturen en hem de eerste paar dagen over balkjes te laten draven, gaat dat goed een hindernisje etc etc. Als het goed is gaat je paard dan niet als een gek op de hindernis afrennen, maar ontspannen en wanneer jij het wilt. Deze training hielp erg goed met mijn paard en af en toe moet je het weer eens proberen als hij er weer op ''afstormd'' (zal ik maar zeggen) Knipoog. Wat ook helpt is als je paard lekker ontspannen is en goed over de hindernis gaat, dat je hem vòòr de hindernis even laat stoppen en dan erlangs loopt Knipoog.
Heel veel succes!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:57

hoi meetje,

wat super geweldig dat de behandeling goed aangeslagen is!!
de foto's zien er weer een heel stuk beter uit
en ook ziet davey er zelf veel beter uit
ik zei je eerder al eens dat ik vond dat hij te weinig voer kreeg voor het werk dat hij moest doen
ben blij dat je daarom nu een andere stal hebt waarbij hij genoeg voer en weidegang krijgt
p.s. heb je nog toevallig iets van de betreffende handelaar gehoord inzake de koffievos??
die fotos die je me stuurde krijg ik niet meer uit mijn gedachten Huilen

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 17:04

Hey Tamara,

Nee heb er niks meer van gehoord helaas.
Wat ik wel wilde doen is er van de week gewoon een keer heenrijden en met eigen ogen zien of ze daar goed staat en of ze er uberhaupt nog wel staat.
Moet zeggen dat nu Davey goed staat zij ook steeds meer in mijn koppie gaat rondspoken.
Van sommige mensen en hun beslissingen zal ik nooit wat snappen Verdrietig
Maar zodra ik het weet laat ik het je meteen weten oke?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:17

Meetje22 schreef:
Hey Tamara,

Nee heb er niks meer van gehoord helaas.
Wat ik wel wilde doen is er van de week gewoon een keer heenrijden en met eigen ogen zien of ze daar goed staat en of ze er uberhaupt nog wel staat.
Moet zeggen dat nu Davey goed staat zij ook steeds meer in mijn koppie gaat rondspoken.
Van sommige mensen en hun beslissingen zal ik nooit wat snappen Verdrietig
Maar zodra ik het weet laat ik het je meteen weten oke?

is goed Knipoog
nadat ik die foto's heb gezien blijven ze maar op mijn netvlies staan ; als ik genoeg geld zou hebben voor een 2e paard had ik haar accuut gekocht
hopelijk dat ze goed terecht komt maar ik heb een slecht voorgevoel Verdrietig
dus ik hoop dat mijn voorgevoel niet klopt en het weer net zo'n prachtig paard wordt als een half jaar geleden Knipoog

SuperDonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:11

Goed opgelost zou ik zeggen!Ik vind het trouwens een prachtig paard.Te graag springen hé Lachen gewoon eerst weer terug gaan naar het naderen van een hindernis in draf en vanuit draf springen helpt veel bij erg nerveuze paardjes.leeren ze zichzelf weer een beedje te controleren als hij te snel op een obstakel alrent heeft hij ook niet zovee kracht meer om omhoog te springen dus probeer hem zoveel mogelijk te relaxen omte beginnen bij jezelf natuurlijk.Als je relax bent en hij nu ook weer heemaal opgeknapt is zal het zeker wel goed gaan!nog zeer veel plezier met je paard Lachen

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:23

Pfff hele topic eindelijk doorgelezen!!

Wil je even zeggen dat je een prachtig paard hebt en dat het vast helemaal goed gaat komen als zijn ruggetje weer in orde is. Ook vond ik je springhouding erg mooi!