Colinda schreef:Ik hoop dus dat deze discussie alsnog gevoerd kan worden met Antoine.
Zeker weten, want ik ga mijn vragen zeker bij hem voorleggen als ik naar zijn clinic ga!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Colinda schreef:ha.. dat vindt ik nu fijn om te horenje wilt iig ook zijn kant aanhoren...
ik hoop dat je in Lunteren komt... kan ik erbij zijnmaar zo niet... hoop ik hier op bokt wel een verslag te lezen of de discussie nog enigzins zin heeft gehad en ik hoop dat hij je antwoord kan geven op je vragen.
Tevens denk ik dat hier genoeg mensen zijn met 'kennis' (als je het zo mag noemen), en dan vraag ik me eerlijk gezegd weer af of het wel zin heeft... want het blijf in zekere zin toch ook een 'geloven' kwestie...
dat bedoelde ik in een eerder geschreven bericht ook... je kunt je vinger er niet opleggen... al zouden we dat nog zo graag willen...
en blijft het bij het 'zien' van een éénmalige keer... wat heel positief kan zijn... maar nog kun je met je 'ongeloof' blijven zitten..
En dat is nu weer een 'persoonlijke' ervaring/mening.
groetjes
Rob25 schreef:Ik heb op de lesdagen intussen kennisgemaakt met verschillende mensen die paarden met hoefkatrol hebben; allen waren ze zeer enthousiast na het volgen van lessen; alle paarden kwamen terug zuiver; enkelen stonden aanvankelijk ook sceptisch tegenover zijn methode; maar zij hadden tenminste het lef op te komen kijken en in te gaan op zijn voorstel : niet zuiver, niet betalen; dit voorstel zou steeds gelden als de diagnose van de dierenarts duidelijk hoefkatrol was; waar wacht je nog op??
Rob25 schreef:Eens je een paard met hoefkatrol gereden hebt onder zijn begeleiding en het van manken naar zuiver lopen hebt voelen gaan kan je toch moeilijk anders dan overtuigd zijn? Of vertrouw je dan niet in wat je zelf zou kunnen zien en voelen?
kenomaxbe schreef:en ten derde ik iemand ken die aan de lijve heeft ondervonden wat ADB met een paard kan. Zolang hij op het paard zit (en het paard in contrastelling rijdt) gaat alles prima, eens het paard weer thuis zonder begeleiding van ADB en zonder contrastelling is het gewoon weer kreupel.
Ik geloof wel in ADB als ruiter en instructeur maar hij trekt klanten aan op een bedrieglijke wijze en dat stoot me tegen de borst !
Lovely schreef:Zou het kunnen zijn dat het woord 'recht' zoals Kenomaxbe het gebruikt, hetzelfde is als wat wij in NL 'rad' noemen, niet meer kreupel/mank dus? Als ik het over 'recht' heb, dan bedoel ik 'niet scheef/krom/verbogen' en als ik zeg rad dan bedoel ik een paard wiens bewegingsschema geen afwijkingen vertoont in regelmaat.
kenomaxbe schreef:alleen mag ik dan ook zeggen; ik vindt het jammer dat de desbetreffende persoon hier niet kan reageren, dáár gaat het tenslotte toch om?
Omdat ik vind dat je hier een punt hebt heb ik al een mail met mijn ongezouten mening (maar wel beleefd hoor) naar ABD gestuurd. En, jawel ik kreeg een mailtje terug, van een zekere Caroline, maar wel volledig naast de kwestie zonder in te gaan op al mijn vragen of argumenten. Of ADB mijn mailtje ooit zal lezen is mij een raadsel !
Tim VDH schreef:Wat beweert die wetenschap dan, wat niet in overeenstemming te brengen is met de visie van adb?
Kenomax : Volgens ADB is HKT : verkeerd ruggebruik
Volgend de wetenschap is HKT : slijtage van het katrolbeentje
Lijkt mij totaal niet in overeenstemming te brengen
Voor zover ik kan volgen heeft de wetenschap nog steeds geen antwoord of verklaring voor het fenomeen "hoefkatrolontsteking". Noch over het ontstaan, noch over de erfelijkheid ervan.
Kenomax : Tochwel, springen is de oorzaak (de wetenschap van de uitsluiting : het komt enkel voor bij rassen die springen)
Het enige wat al zou zijn aangetoond (maar ik heb dat onderzoek nog niet gevonden) is dat slechte straalbenen erfelijk kunnen zijn.
Kenomax : Voila, genetische verzwakking door de generaties heen
De wetenschap heeft ook nog steeds geen verklaring waarom sommige paarden met zuivere straalbenen stokkreupel kunnen zijn, en waarom paarden met klasse 4 vaak perfect rad kunnen lopen.
Kenomax : Dat is correct ! Maar ook bij de mensen liggen de pijngrenzen niet gelijk en correcte bespiering door training kan veel oplossen
Het blijft al bij al een zeer vage diagnose, en er is niets wetenschappelijks dat pleit tegen de visie van adb. Of heb jij wel iets gevonden?
Kenomax : Ja hoor, lees er mijn mailtjes maar eens op na, anders verval ik hier in vervelens toe herhalen
Wat veel belangrijker is, is de vraag of je een paard dat kreupel is kan helpen of niet.
Citaat:Wat beweert die wetenschap dan, wat niet in overeenstemming te brengen is met de visie van adb?
Kenomax : Volgens ADB is HKT : verkeerd ruggebruik
Volgend de wetenschap is HKT : slijtage van het katrolbeentje
Lijkt mij totaal niet in overeenstemming te brengen
Citaat:Voor zover ik kan volgen heeft de wetenschap nog steeds geen antwoord of verklaring voor het fenomeen "hoefkatrolontsteking". Noch over het ontstaan, noch over de erfelijkheid ervan.
Kenomax : Tochwel, springen is de oorzaak (de wetenschap van de uitsluiting : het komt enkel voor bij rassen die springen)
Citaat:Het enige wat al zou zijn aangetoond (maar ik heb dat onderzoek nog niet gevonden) is dat slechte straalbenen erfelijk kunnen zijn.
Kenomax : Voila, genetische verzwakking door de generaties heen
chantal1 schreef:Ik vertrouw op mezelf, daar bedoel ik mee dat ik een paard met HKO ook zelf op een verantwoorde manier kan laten lopen en dat ik daar niet persee een of andere god bij nodig heb. Elke goede instructeur, waar het paard nog in staat is om te werken kan dat.
Nogmaals, ik ga met Pipo mee, het kan wel degelijk erfelijk zijn, zo heb ik een paard waar een aantal x L'Invasion in voorkomt, dit paard heeft HKO. Maar loopt wel nog steeds en nu al 5 jaar op Z niveau zijn rondjes in de training en dat allemaal zonder ADB