Problemen met Baaisikkel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:21

Nerwen schreef:
Zolang er ruimte is, is de stalling bij ons gratis Ja We hebben binnen ruimte voor ongeveer 7 rossen, buiten kunnen er wel 50 staan. Ze staan dan wel dag en nacht buiten, maar dat is geen probleem, we hebben zelfs natuurlijke afdakjes in de vorm van bomen. zelfs bij zware regenval blijft het daaronder droog. Weinig kans tot het ontwikkelen van mok dus Lachen
Ze hebben voldoende ruimte om te spelen e.d. Er zijn hier voldoende rijmogelijkheden. Ideaal Lachen

Oeh, buiten, zou hij dan geen deken opmoeten? Hij staat al bijna twee jaar aan een stuk op stal dus ik ben bang dat hij met de naderende winter misschien vatbaarder is dan normaal. Hij zit ook nog erg glad in zijn lak. Maar misschien is het ook met supplementen op te lossen, wat denken jullie?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:37

Urielle: als je ze daar geleidelijk aan laat wennen moet het geen probleem zijn. Zorg er wel voor dat ze iets hebben waar ze uit de wind en de regen kunnen staan. Als je dat hebt is een deken in principe niet nodig, anti-mok middelen in principe dan ook niet. Wel zorgen voor een goede drainage!
Supplementen zijn in principe niet nodig, maar af en toe wat extra smeermiddel en lucht in de banden kan geen kwaad!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 20:51

Supplementen is goed, want water is funest, je moet met siliconen gaan werken eens per week een badje, daar heeft hij genoeg aan.

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken dat jullie zo met me meedenken, mijn inbox puilt uit van alle e-mails die ik op grond van mijn topic gekregen heb. Ik zal ze stuk voor stuk in overweging nemen.

Zo kreeg ik vandaag het advies om Baaisikkel helemaal van zijn banden te halen, dus hem op blote velgen te zetten, dat zou beter voor hem zijn. Vervolgens moest ik het loopvlak van de velgen nog verbreden door de methode Prasser toe te laten passen, dat zijn inkepingen in de velg waardoor de randen meer naar buiten gaan staan het het loopvlak groter wordt. Nu weet ik het even niet meer...van banden via bandenlichters naar helemaal zonder banden...wat moet ik nou?

Ook ben ik benaderd door iemand die adviseerde om een vleugels en een motor voor Baaisikkel aan te schaffen...misschien dat hij het in het luchtruim toch fijner vindt?

Afbeelding

Ik weet dat Baaisikkel een hekel heeft aan de laag overkomende vliegtuigen hier in de buurt van Schiphol, doe ik hem er echt een plezier mee om hem de lucht in te sturen? Ik heb zelf vreselijke hoogtevrees, dan zou ik toch echt een ander baasje voor hem moeten zoeken...ik ben bereid om van discipline te gaan veranderen als Baaisikkel dat prettiger vindt, maar dit ga ik toch echt niet met hem doen!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:53

Staan jullie rossen trouwens ook vast in stal? DIe van mij wel, adners lopen ze weg Ja

@ Cassidy, waarom stuur je hem niet eerst met iemand die het wel aandurft de lucht in, misschien vindt hij het wel niks..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:55

De mijne staat op de sokken Verdrietig Heeft iemand daar een oplossing voor?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:55

mijn ros moet ik kluisteren Haha! Haha! anders gaat ie er echt vandoor Haha!

ben ook wel eens over de kop geslagen met mijn ros, hebben jullie dat wel eens gehad??? dat een los stuk tuig tussen de voorpoten kwam?

Niet grappig!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:57

Nee, wel heb ik een keer gehad dat ie zomaar uitgleed, omdat er wat ijs lag, dat was ook niet grappig, toen deed hij een splagaat ofzo.. Nagelbijten / Gniffelen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 21:00

Olympia schreef:
@ Cassidy, waarom stuur je hem niet eerst met iemand die het wel aandurft de lucht in, misschien vindt hij het wel niks..

Maar dat betekent dan wel dat ik die motor en die vleugels aan moet schaffen...moet even kijken of bruinfiets dat trekken kan...

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:01

Hmm, maar je kan dat toch ook wel even lenen van iemand, die vleugels en motor..

En dat trekken, tuurlijk kan jouw bruinfiets dat, hij is vast en zeker heel sterk!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:02

Olympia schreef:
Nee, wel heb ik een keer gehad dat ie zomaar uitgleed, omdat er wat ijs lag, dat was ook niet grappig, toen deed hij een splagaat ofzo.. Nagelbijten / Gniffelen

jaaaa, of dat het domme ding struikelt over een stoeprand....... of vast blijft zitten in de tramrails...... ook zo iets doms Haha! Haha! kunnen alleen baaisikkels

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 21:03

KiWiKo schreef:
ben ook wel eens over de kop geslagen met mijn ros, hebben jullie dat wel eens gehad??? dat een los stuk tuig tussen de voorpoten kwam?
Niet grappig!

Is idd niet grappig, ik heb het ook een keertje gehad. Was de voorganger van Baaisikkel...ging me een partijtje aan de kletter, midden op in het dorp, midden op de hoofdstraat. Behalve een paar schaafwondjes had ik niets...en de fiets kwam er ook met de schrik vanaf...ze bleef wel liggen na die smak en was er behoorlijk van onder de indruk, en heeft het daarna ook niet meer geflikt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:06

Ja dat is altijd wel fijn......... ze blijven braaf liggen na een ongeval Haha! Haha!

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:09

Mijn ros steigert met regelmaat, vooral als je er met z`n 2en op gaat zitten. Dat vind ie echt niet leuk!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:12

hmzzz dat had de mijne ook regelmatig ......... vast last van het zadel???

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 21:13

Nee, dat komt door het verschuiven van het zwaartepunt, dat kan het lendenmechanisme niet aan Haha!

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:14

Cassidy schreef:
Nee, dat komt door het verschuiven van het zwaartepunt, dat kan het lendenmechanisme niet aan Haha!

Aaahhh!! en ik maar denken dat het verzet was.. Bedankt voor de verhelderende uitleg Ja

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:16

KiWiKo schreef:
Olympia schreef:

jaaaa, of dat het domme ding struikelt over een stoeprand....... of vast blijft zitten in de tramrails...... ook zo iets doms Haha! Haha! kunnen alleen baaisikkels

Ja dat eerste heb ik ook al een paar keer meegemaakt, het is ook zo moeilijk om je dingen op te tillen he!

Ik heb trouwens ook wel is gezien dat mensen hun baaisikkel leren te steigeren..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:19

hmmmzzz en ik dacht het ding zo wel goed op zijn achterhand te krijgen Haha!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:43

Ik heb wel eens gehad dat mijn ros niet goed uit z'n doppen keek... Botsten we zo tegen een paaltje op! Lantaarnpaal is ook wel eens gebeurd Bloos
Maar ja, soms gaan ze ook wel eens zo aan de kletter, dat een lantaarnpaal de enige oplossing is...

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:44

Ja, je moet hem toch even stoppen, vooral als je van een berg afgaat ben ik zo blij dat je ook soms nog even een rem hebt.. Ja

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:45

Mijn ros is welleens tegen een muurtje op geknalt... ik ben toen heel hard op de stang terecht gekomen.... (toch best knap he Knipoog ?

Urielle

loeske87 schreef:
Cassidy schreef:

Aaahhh!! en ik maar denken dat het verzet was.. Bedankt voor de verhelderende uitleg Ja

Goed dat het hier eens staat Ja
Als vijftienjarige heb ik kranten rondgebracht met het ros dat ik toen had. Alleen op zaterdag begon hij altijd te steigeren als ik de zadeltassen vulde, ik dacht ook dat het verzet was dus ik heb zelfs nog op mijn ros in staan schoppen uit pure frustratie Bloos! Eigenlijk wel heel zielig he!

KiWiKo

nouhou Sanne heeft het wel eens gehad, toen ze een jaar of 3 was......... ik had toen een hele betrouwbare ros voor haar..... een mooie roze (toen ze eruit gegroeid was heb ik hem aan ijskonijn overgedaan) maar die betrouwbare ros, ging toch aan de kletter bruggetje af........ uiteraard kon het ding de bocht niet nemen...... zo keihard tegen het hek aan......

Sanne is sindsdien een stuk voorzichtiger met rossen en bruggetjes..

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:46

Ik heb een ros met zadelangst ................ ik kan je vertellen das een probleem waar ik wel eens van wakker lig ............

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:47

Ow dat is niet best, mijn ros staat dag en nacht met zadel.. Ja