Aqua8horse schreef:annegti: Ken jij die draagtechniek?
Alleen noem ik het gewoon even aanvoelen hoe het paard in elkaar zit voordat ik weg stap
Maar dat zal wel weer te simpele gezegd zijn
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Aqua8horse schreef:annegti: Ken jij die draagtechniek?
Alleen noem ik het gewoon even aanvoelen hoe het paard in elkaar zit voordat ik weg stap
Maar dat zal wel weer te simpele gezegd zijn

Aqua8horse schreef:Dan denk ik dat je die draagtechniek helemaal niet kent! Dan zou ik je willen vragen wat voor argumenten jij hent om te denken dat het niet goed is?
RK: Door het bespelen van het natuurlijke evenwiccht
Aqua8horse schreef:Wat weten die volgens jou?
Wat ik hierboven heb geschreven KiWiKo, geldt voor ieder paard groot of klein, dik of dun korte rug, lange rug etc.....dus voor IEDER paard waar op gereden wordt. Dat heeft helemaal niets met zadelmak maken van doen!
Urielle schreef:Aqua, ik zou wel eens een korte duidelijke uitleg willen horen van jouw trainingsmethode - als je wilt leg ik je een case voor en geef jij mij een stappenplan hoe dit op te lossen en de aandachtspunten van dit paard (of mijn rijden)? Ik ben nooit te beroerd om bij te leren.
Aqua8horse schreef:moet ik dus dat stukje wat ik als ruiter verstoor, begeleiden. Of het paard helpen om samen met dat vreemde evenwicht mechanissme op zijn rug, samen in balans te komen en te blijven. ]
Urielle schreef:Urielle schreef:Aqua, ik zou wel eens een korte duidelijke uitleg willen horen van jouw trainingsmethode - als je wilt leg ik je een case voor en geef jij mij een stappenplan hoe dit op te lossen en de aandachtspunten van dit paard (of mijn rijden)? Ik ben nooit te beroerd om bij te leren.
Nogmaals want ik word over het hoofd gezien
Samsam schreef:Maar hoe kan het na 8 minuten stilstand ineens voorelkaar zijn, als je in beweging komt, en de benen niet meer alle 4 aan de grond zijn, dan krijgt een paard toch pas echt "last" van de ruiter.
HappyH schreef:Ik ben nieuw op dit forum. En ben me nog aan het inlezen, hierbij las ik over verschillende methoden.
Ik dacht altijd dat de klassieke dressuur maar op één manier te rijden was, maar ik ben er inmiddels achter dat dit op verschillende manieren kan. Het is me alleen nog niet duidelijk hoe.
Nu vraag ik me af welke methoden zijn er en waar zijn de verschillen?
Klopt het, ongeacht de methode die je volgt, dat je een paard vooral met je benen en zit rijdt en de handen slechts als ondersteuning gebruikt?
KiWiKo schreef:hoezo over wat anders hebben, disbalans is disbalans ........ toch?
Aqua8horse schreef:[
Nee. Uit de praktijk blijkt dat het werkt. En door die draagtechniek komen ruiter en paard samen in balans. Het paard heeft mey deze techniek dus juist GEEN last van de ruiter
Samsam schreef:Aqua8horse schreef:[
Nee. Uit de praktijk blijkt dat het werkt. En door die draagtechniek komen ruiter en paard samen in balans. Het paard heeft mey deze techniek dus juist
GEEN last van de ruiter
Maar wat doe je nou op een stilstaand paard voor 8 minuten, wat je nu draagtechniek noemt. Welke hulpen geef je?
Samsam schreef:Als jij op een nieuw paard gaat zitten A8H, ga je je draagtechniek doen, zeg je net. 8 minuten in stand, leer je het paard dragen.
Okey, je zit erop in stand, wat doe je die 8 minuten. Zit je stil? geef je gewichtshulpen? welke?, geef je teugelhulpen? welke? geef je beenhulpen?