.@PolO13 ook jij blijven vragen. Heb ik ook een tijdje gedaan en wacht nog steeds op antwoord. Aqua poneert fijne stellingen en zekerheden maar onderbouwt niks helaas.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
.

. Anders begrijpt Aqua het niet meer. shadow0 schreef:Aqua, als jij een methode hebt die beter is dan alle huidige, en bovendien er voor zorgt dat onze dressuurruiters beter zijn dan die van de buren, is het dan niet egoistisch om die methode
niet zo veel mogelijk te verspreiden?
Ik denk dat de suggestie om naar Utrecht of Wageningen te gaan een hele goede is.
(En dan kunnen wij later zeggen: "vroeger, toen ik jong was, toen hebben we nog gediscussieerd over die methode")
Puur omdat ik nieuwsgierig ben: stel dat Nederland en Duitsland deze methode beiden gaan gebruiken, wie wint er dan?
Aqua8horse schreef:Jacksel: Jij zou toch moeten weten dat het een aangeboeren reflex betreft!! Wat je wel moet ontwikkelen uiteraard. Maar een paard waar je op kan zitten kan al staan en lopen en die heeft zijn evenwicht al ontwikkeld.
En de paarden waar jij het over hebt, lijken mij nou niet het meeste geschikt om te berijden, als ze er al zijn zoals jij beschrijft, denk je wel?
Aqua8horse schreef:shadow0 schreef:Aqua, als jij een methode hebt die beter is dan alle huidige, en bovendien er voor zorgt dat onze dressuurruiters beter zijn dan die van de buren, is het dan niet egoistisch om die methode
niet
zo veel mogelijk te verspreiden?
Ik denk dat de suggestie om naar Utrecht of Wageningen te gaan een hele goede is.
(En dan kunnen wij later zeggen: "vroeger, toen ik jong was, toen hebben we nog gediscussieerd over die methode")
Puur omdat ik nieuwsgierig ben: stel dat Nederland en Duitsland deze methode beiden gaan gebruiken, wie wint er dan?
Wat denk je dat ik nu aan het doen ben dan?
Ik gun het iedereen, of je nou recreatie rijdt of topsport doet met paarden. Iedere ruiter en het paard zal nog meer plezier beleven aan het rijden en rijden zal nog meer een uitdaging zijn!!!
Voor wie is het goed om naar Wageningen te gaan, denk je?
Niet voor mij, ik heb al genoeg bewijzen gezien dat deze theorie sluitend en waterdicht is. Niet aan de theorie maar aan de reactie van de paarden en hun eigenaren.
Bovendien als ze in Wageningen of Utrecht zouden zeggen dat het goed is wordt daar tegen beter weten toch voor het gemak weer aangetwijfeld. Dat ging immers ook zo met een wetenschappelijk onderzoek wat duidelijk bewijst dat LDR slecht is? Terwijl de betreffende DA werkelijk alles aan, in en op een paard al wel heeft onderzocht. Overigens is er over dat LDR onderzoek een volledig boekwerk uitgegeven. (wel in het Duits) Nee, aan een wetenschappelijk onderzoek heb ik geen behoefte.
Als beide teams de methode zouden gebruiken, zal het die de meeste feeling heeft ( dus de beste timing voor het geven van de hulpen) winnen. Althans de individuele ruiters natuurlijk. Anky zal dan zeker grote kans maken omdat ik denk dat er maar weinig mensen zijn met zoveel natuurlijk talent.
annegti schreef:Dat ho alleen met de teugels is niet mijn methode; daarvoor moet je mi op de bok zitten.
Aqua8horse schreef:Dobbel:Het brgijpen van een theorie heeft niet alleen te maken met degene die het omschrijft maar ook met het denkvermogen van degene die het moet gaan begrijpen. Voor sommigen is de praktijk, dus door het te zien en te ervaren, een extra hulpmiddel. Maar er zullen misschien ook mensen zijn waarvoor deze theorie te hoog gegrepen is.
Kan jij werkelijk invullen wat voor ruiters het zijn, die mij geweldig vinden?
. Aqua8horse schreef:Betteke: Ik heb de link via PB naar je verstuurd
,
kudah schreef:Dames, wat zijn jullie toch een stelletje zeurzakken.
Ik dacht dat jullie één ding gemeen hadden.
"De liefde voor het paard".
Wat maakt het nou uit wie wat doet met zijn/haar paard.
Wat Aqua doet is op haar manier met paarden omgaan zodat ruiter en paard haar één voelen.
Jullie hebben toch ook misschien je eigen methode voor het omgaan met paarden.
Respecteer een ander toch ook eens en probeer niet zo hoog van de toren te blazen, dat de aqua horse methode niet de juiste methode is.
Al zou ik Anky en A8H nooit willen vergelijken. Anky zien we resultaten van