Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Mireille1970 schreef:
Er wordt juist NIET getrokken, de DRUK is minder dan in alle andere takken (op western na), de lichtheid onderin en bovenin is GROTER dan in alle andere takken, het van ACHTER zijn en ERONDER zijn achter groter, de DURCHLASSIGKEIT meer...
Mireille1970 schreef:
Als je alle takken bij "de meesters" hebt ervaren weet je dat zeker. Jullie suggereren omdat jullie het vergelijken met beeld en niet met jarenlange training ervaring en gevoel.
Jullie ervaren het als TE DIEP en TREKKEN in dat model.
DAT is zo fout. DAT is niet zo.... maar ik heb geen idee hoe het uit te leggen beter dan ik gedaan heb al 100x en nog begint Friemel over trekken...
!!! Kaja schreef:
Ik heb respect voor je Mireille, ondanks dat er van alle kanten negatieve geluiden komen, blijf je continue herhalen, herhalen, herhalen....
Petje af!!!
Mireille1970 schreef:
Ik zou Ellen Bontje in deze willen noemen. Die rijdt denk ik met de luchtigheid die bedoelt wordt bij klassiek. Een absolute top-amazone.

Magique schreef:Mireille1970 schreef:
Ik zou Ellen Bontje in deze willen noemen. Die rijdt denk ik met de luchtigheid die bedoelt wordt bij klassiek. Een absolute top-amazone.
Dan vergeet je nog de diehard-anti-LDR bokkers die allemaal in de dressuurtop meer rijden
Edit: Ellen Bontje rijdt die nog paard?
. 
marcolemar schreef:maar bijna elk paard piaffeerd vierkant, het hoort zoals ferro deed
Ik ging even terug lezen, had niet veel gemist... allemaal een beetje hetzelfde, maar bovenstaande quote viel me op....Eleonoor schreef:Kaja schreef:
Ik heb respect voor je Mireille, ondanks dat er van alle kanten negatieve geluiden komen, blijf je continue herhalen, herhalen, herhalen....
Petje af!!!
Dat is toch ook de basis van trainen, herhalen, herhalen en herhalen.
Als ik zulke leerlingen zou hebben zou ik ze een enkeltje huiswaarts geven... om nooit meer terug te keren
Mireille1970 schreef:Oeps je raakt hier een gevaarlijke snaar "helaas wel een juiste"...
M3isSi3j schreef:Bij deze is duidelijk te zien dat het paard de hand niet volgt.. kan een moment opname zijn geweest.. was er verder niet bij en zoals ik al zei: oordeel er verder niet over..
Noukie schreef:Kijk Mireille, dat bedoelde ik dus ook, LDR heeft niets met trekken te maken!
maar ik wacht nog steeds op antwoord van de tegen partij, waarom zij denken dat dat wel zo is
ik vraag me dat namelijk gewoon echt af, waarom mensen dat denken, terwijl de mensen die het ervaren hebben weten dat het niet waar is.
En wat jij zegt over het Duitse systeem, laten we daar inderdaad maar niet eens over beginnen. Ik heb op een Nederlandse stal gewerkt, met Duitseinvloeden zeg maar en dat was niet altijd even prettig kan ik je vertellen. (voor de paarden dus ook)
marcolemar schreef:iets wat bonfire nooit gedaan heeft
Maar good old Bonnie trok op goede dagen wel zijn achterbenen op tot aan zijn buik....

Mireille1970 schreef:Bonfire's Piaffe was inderdaad niet zijn sterkste stand, terwijl Ferro en Negro en Lancet het van zichzelf zo doen.....
Dat is ook een hekel punt bij vele paarden (Rusty, Rembrandt, Amon) terwijl andere paarden het zo doen. Dit heeft namelijk ook met de bouw van een paard te maken.