Klassiek lijntje pro Aqua

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Klassiek lijntje pro Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:14

Aqua wordt niet min of meer gedwongen een clinic te geven, het wordt haar sterk aangeraden, vooral om alle scepsis weg te nemen EN eea duidelijker over te laten komen als zo via internet gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:25

kudah schreef:
Hallo paardenvrienden,

Het verbaast mij, dat jullie je erover verbazen dat Aqua niet meer reageert op jullie verzoek om een clinic.
Ik heb al zoveel gelezen op dit topic en andere topics waar Aqua ter sprake kwam, dat ik haar aan de ene kant geen ongelijk geef.

Waarom moet men trouwens eers iets zien voordat men het gelooft.
Ik zou haast denken dat jullie allemaal "Thomas"heetten.
Ook hij moest eerst zien en voelen voordat hij in de opstanding geloofde.

Mij lijkt het gewoon simpel, ik ben er één keer geweest en heb de paarden zien dansen.
Het was voor mij een genot om naar te kijken en ik ben van plan om dit nog een aantal keren te gaan doen.

geral schreef:
Ben heel bang dat we met onze goede gedachten en voornemens nul op rekest krijgen bij Aqua
zo kunnen we toch nooit een goed oordeel gaan vormen

Geral over welke goede gedachten heb je het??
Er was al geoordeeld voordat men zich overtuigd had van de methode van Aqua.
Niet alleen de methode van Aqua zou revolutionair kunnen zijn, er zijn vele wegen die naar Rome toe leiden, maar deze komt hier elke keer weer ter sprake.

Mensen laten we gewoon weer on topic blijven en maak jezelf niets wijs dat Aqua voor jullie een clinic gaat houden!!!!!

@Kudah, regelmatig verscheinen er nieuwe bokkers, welkom echter, die lovend over Aqua zijn. Bij velen wekt dat toch wat argwaan. Ook zijn deze aqua-aanhangers altijd in de verdediging als het weer spaak loopt in een topic.

Aqua heeft kennelijk toch iets, waarom geeft ze geen clinic? Desnoods nodigd ze bokkers uit per PB, bokkers waarvan ze denkt dat die niet komen om de boel op stelten te zetten. Zou een mooie kentering zijn. Ik heb al aangeboden mijn paard er voor in te zetten. Maar wel midden in het land, ik ga geen 180 km rijden. Ga ik eerst op mijn paard en zie de houten klaas veranderen als Aqua gaat rijden. Ik zou haar eeuwig dankbaar zijn.

Ik zal fotoos en films maken en haar tot op het bot verdedigen. Het zou een sublieme kans voor haar zijn en ik zou haar aanbevelen bij vrienden en vijanden.

Het blijft altijd steken bij dit soort reakties van derden. Dát vind ik jammer.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:28

KiWiKo schreef:
Aqua wordt niet min of meer gedwongen een clinic te geven, het wordt haar sterk aangeraden, vooral om alle scepsis weg te nemen EN eea duidelijker over te laten komen als zo via internet gebeurd.

Dan komt dat op mij waarschijnlijk anders over dan dat het bedoeld wordt Geeft niet, daar is het internet voor immers?

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:54

Citaat:
kom op Maaike, als ze die clinic hier geeft, al dan niet in besloten vorm, is de discussie veel zinvoller.
Ook jij bent als leerlinge van Aqua niet echt representatief voor wat zij doet, dus ook daar kan ik niks mee

En bedankt

Ongetwijfeld is de discussie veel zinvoller als er een clinic gegeven wordt/is, ik zeg alleen maar dat ik Aqua best snap dat ze er op deze manier geen zin in heeft. Maar als leerling van Aqua mag ik dat vast niet zeggen

waarvoor bedankt, dat ik niks met jou rijden kan
Dat zegt niks over jou, laat staan over Aqua, maar het is ons niet duidelijk wat de methode is

Jij hebt zelf tegen mij gezegt, dat je het niet zo kon demonstreren, nee dat is gebleken, maar dat neemt niet weg, dat ik nog steeds graag een representatieve demo wil zien van de methode

Het is dus echt geen aanval op jou, of wie dan ook, maar om aan te geven dat ik er nog geen hout van snap

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:57

Russel, hier kan ik me helemaal in vinden

Creil is niet echt naast de deur en niet midden in het land, dus met een locatie in het midden en desnoods een besloten groep, die Aqua zelf aan mag wijzen, hoop ik dat we er uit gaan komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:48

ponyzotje schreef:
Er zijn bij mijn weten al verschillende bokkers bij Aqua gaan kijken, er zijn topics over geweest en die waren doorgaans positief.

Dit is dus niet zo
er zijn er verschillende geweest die juist niet positief zijn.
Maar die worden afgeschilderd als dom en niet kundig dat ze het niet zagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:51

Ow ja, bij mij zou ze ook langs komen, ook bij de pennybitch, wij stonden toen op dezelfde stal.

Ze is nooit geweest, allemaal smoesjes dat het niet uitkwa.
Uiteindelijk had ik medegedeeld dat Kawa kreupel was, toen wilde ze wel komen
Om wat te doen? Hij was niet Rt kreupel, maar door toedoen in het land.
Mijn paard stond toen op rust.
Maar op het verzoek van DPB is ze dan ook elke keer weer langsaf gesmoest
En ik lees nu dat er meer zijn et die ervaring, is dat dan toeval?

Na een hoop gekonkel per ongewenste pb,geef ik toe dat ze niet eens welkom meer was.
Wil niet zeggen dat ik het niet wil zien, maar niet meer op mijn prive erf, dat geef ik toe.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:27

Nou, dan heb je dus al weer een lekker sfeertje, ahum.
Ze mag bij jouw het erf niet op, maar je gaat nog wel even 'objectief' naar haar clinnic kijken; ik kan mij daar ook niet zo veel positiefs bij voorstellen hoor. Ik vind dat het aan alle kanten fout gaat met Aqua èn met de meest fannatieke sceptici; van beide kanten komt weinig positiefs meer naar voren, dat is jammer. Laat Aqua nu gewoon voor wie ze is; gelukkig met haar eigen methode en ga zelf toch gewoon lesrijden bij iemand die je wel begrijpt. Dan is toch alles opgelost?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:35

Ik ben echt eerlijk
als ik zie dat daar de paarden dansen op de achterhand, durf ik dat direct toe te geven en mijn ongelijk toe te geven
waarom niet?

maar na honderd vernederende pb's, nee dan hoeft ze niet te weten waar ik woon.
Dat klopt.
Maar wil jij elke vreemde snuiter op je erf?
Dat staat buiten opjectief zijn dus.

Dat sfeertje is te doorbreken, door eindelijk is openlijk te zijn.
geen geheime pb's
geen geheime methodes
geen besloten groepen, want dan komt er nog geen eerlijkheid naar boven.

om eerlijk te zijn ben ik nu op het stadium beland dat ik zoiets heb
of je komt naar buiten met je hoe en wat, dus een clinic
of je houd voortaan hierover je mond op bokt.

want ik denk dat ik voortaan direct aan de tem knop hang, spam, ongewenste reclame (f het positieve reclame is, is een ander onder werp )
Heel kinderachtig, ik weet het...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:00

Ik weet natuurlijk niks over vernederende PB's ..., maar ik denk dat je het onderwerp maar beter kunt laten rusten. Zo is het ook voor niemand ècht gezellig, toch? Aqua voelt zich duidelijk in een hoekje gedrukt, dus het is waarschijnlijk helemaal niet verstandig om nu nog iets van een clinic te gaan organiseren met zo'n beladen doel (nl. bewijzen dat aqua niet liegt). Daar zou ik na zoveel negatieve topics (ik noem geen veroorzaker) ook wel heel huiverig voor zijn en spontaan een hoge bloeddruk van krijgen! Aqua reageert niet meer, en misschien moeten wij dat ook niet meer doen...

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:20

Kawa, ik heb dus Aqua hetzelfde advies gegeven, wat jij dus zegt

Of een clinic of dan maar op bokt stoppen met haar verhaal, simpel dus

Ik blijf het ontzettend jammer vinden dat we hier niet netjes uit kunnen komen en er gezellig over verder kunnen discussieren
We zouden veel van elkaar kunnen leren, dat is mijn overtuiging nog steeds

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:54

Dat is ook nog zeer zeker mijn overtuiging
Van elke instructeur steek je wel iets fijns op,
ook al zou de methode opzich je niet aanspreken.

Yvonne, met alle plezier zou ik er mijn mond over willen houden.
Maar als dan in ongeveer elk rt topic voorbij komt, ik kan dat oplossen in 8 min en jullie zijn een stelletje sukkels dat niet te willen, is het na 2 jaar wel eens genoeg.
En ja, dan wil bewijzen zien

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:24

Ook ik zou Aqua eens aan het werk willen zien. Waarom omdat ze dingen opert die niet stroken met een werkelijk plaatje. Dingen die zij beweert zijn tegen het ongelovige aan.
En hoe ze het brengt (hoog van de toren) verwerpelijk naar anders ervaringen, beledigen van topruiters. Dan creert ze zelf een sfeertje tegen haar. Is misschein wel jammer want misschien kan ze echt iets.
Ben ook al tijdje mee aan het lezen, mee discuseren. En of het topic gaat op slot?? Of ze taait af als het te moeilijk wordt, of ze geeft gewoon geen antwoorden meer , of het wordt behoorlijk vals. Pb die mensen ontvangen, beledigen dat je dus gewoon dom bent als je het niet snapt. Maar als we eerlijk zijn dan ben je dom als je het wel snapt want uitleggen doet ze haast niks. Wat ik er van heb is dat ze een paard in 8 min leert dragen daarna zijn al je problemen weg, oefeningen gaan met niks, zij kan beter dan de top een piaffe uitvoeren. Wedstrijd rijd ze niet. Haar voltes, wendingen gaan met binnenbeen kortere passen. OOk heb als ik eerlijk moet zijn ook nog niet veel positieve mensen gehoort die haar wel eens op clinck hebben gezien. Wel wat positieve leerlingen.

Heb in een of ander topic Kiwico geloof ik dat het was een zin zien neerzetten en dat denk ik dat het goed verwoord.
Je maakt van brandhout lucifers.
En als je dat kan dan kan je iets maar doe dan geen greep naar boven je nivo. Ben tevreden met wat je kan.

kudah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 20:30

shadow0 schreef:
Zie, het is
toch

iets religieus.

Ik oordeel niet over de methode, want ik KEN de methode niet. Ik oordeel over de manier waarop Aqua haar methode uitdraagt, en dat is ongeloofwaardig.

Bovendien zijn er vele zinnige vragen, waar gewoon GEEN antwoord op komt. (En die vragen zijn gewoon puur belangstellend, alleen gaat de belangstelling misschien dieper dan verwacht?)

Tot die tijd bestaat de methode van Aqua toch vooral uit 'horen zeggen', een paar anonieme mensen die het op internet fanatiek voor haar opnemen, en verder helemaal niets. (En berichten op internet kun je beter maar niet teveel vertrouwen.)

Shadow,

Het is niks religieus, ik maakte alleen een vergelijking.
Op jou opmerking dat er veel zinnige vragen zijn, waarop geen antwoord komt, denk ik dat dit komt doordat Aqua heel vaak ten onrechte is afgeschilderd als iemand die haar methode op een ongeloofwaardige manier uitdraagt.

En die paar anonieme mensen die op het op internet voor haar opnemen zijn volgens mij mensen die openstaan voor vernieuwingen.
Mensen die het welzijn van hun paard belangrijker vinden dan wat anders.

Probeer Aqua haar standpunt te begrijpen en misschien komt er dan ooit een clinic voor hen die openstaan voor haar methode.
Zelf blijf ik erbij dat als ik eerst "openlijk afgekraakt" wordt, ik dan net zoals Aqua geen zin zou hebben om op verzoeken van tegenstanders in te gaan.

Gelukkig lees ik de laatste tijd op dit topic ook nog een aantal positievere reacties van paardenvrienden die de methode van Aqua zouden willen leren kennen.
Laatst bijgewerkt door kudah op 31-08-05 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

kudah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 20:39

Yvonnelind schreef:
Ik weet natuurlijk niks over vernederende PB's ..., maar ik denk dat je het onderwerp maar beter kunt laten rusten. Zo is het ook voor niemand ècht gezellig, toch? Aqua voelt zich duidelijk in een hoekje gedrukt, dus het is waarschijnlijk helemaal niet verstandig om nu nog iets van een clinic te gaan organiseren met zo'n beladen doel (nl. bewijzen dat aqua niet liegt). Daar zou ik na zoveel negatieve topics (ik noem geen veroorzaker) ook wel heel huiverig voor zijn en spontaan een hoge bloeddruk van krijgen! Aqua reageert niet meer, en misschien moeten wij dat ook niet meer doen...

Ik vind dit heel verstandig van jou opgemerkt Yvonnelind.
En wat betreft die vernederende PB's......, Kawa ik denk dat je anderen hier niet mee moet opzadelen. Dit is iets persoonlijks tussen jou en Aqua en hoort volgens mij hier niet thuis.
Zo maak je een andere zwart bij andere forum-leden, terwijl dit volgens mij niet de bedoeling is.
Een strijd die jullie strijden via PB's moet je niet openbaar maken op een forum, los dit dan ook als volwassenen op via PB's.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 20:58

Kudah misschien kan jij ons dan wat meer uitleggen?

Jouw paard kan dus nu dragen. Volgens aqua zijn dan alle problemen van de baan. Oefeningen gaan dus als het goed is perfect. Tegen welke problemen loop jij dan nu nog aan?
Leg jij eens uit wat je doet als je op je paard stapt ? Hoe rijd je los, Enz

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:16

kudah schreef:
Het is niks religieus, ik maakte alleen een vergelijking.
Op jou opmerking dat er veel zinnige vragen zijn, waarop geen antwoord komt, denk ik dat dit komt doordat Aqua heel vaak ten onrechte is afgeschilderd als iemand die haar methode op een ongeloofwaardige manier uitdraagt.

Kudah, Als aqua afgeschilderd wordt als iemand die haar methode op een ongeloofwaardige manier uitdraagt, dan komt dat doordat er geen antwoord komt op de vragen over wat ze doet. De reactie die elke keer gegeven wordt is:

"ik breng het paard in 6 tot 8 minuten in balans, zonder te vertellen hoe ik het doet, en daarna kan een paard spontaan alles omdat het in balans is".

Dit wordt al twee jaar verteld en daardoor is ze ongeloofwaardig geworden voor mensen die twee jaar geleden interesse hadden voor haar methode. Zelf ben ik nog maar kort op Bokt en mij begint dat ook al behoorlijk te irriteren.

Een methode, revolutionair of niet, is pas een methode als je kan uitleggen wat je doet, zodat andere mensen er ook iets mee kunnen. Op het moment dat je het moet ervaren en zonder uitleg moet accepteren, dan wordt het een geloof. Dat is prima voor de gelovigen, maar dan moet je ook accepteren dat de meeste mensen niet de behoefte hebben om bekeerd te worden.

HappyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:36

Allemachtig wat een stroom aan reacties.
Ik ben er een paar dagen tussenuit geweest, vind het erg jammer dat velen van jullie, je oordeel al klaar hebben.
Dat is jullie goed recht, persoonlijk kan ik pas oordelen als ik weet wat het betekend en als ik de inhoud begrijp.
Laat nu juist dat laatste bij velen van jullie ontbreken.
In het begin van dit topic deed Aqua erg haar best de gestelde vragen te beantwoorden. Verschillende mensen gingen goede vragen stellen.
Is jullie de reactie van Aqua op gevallen, hoe ze op jullie ging reageren, nadat jullie haar uitleg niet begrepen en gingen beweren dat de methode niets voorsteld.( Dit laatste is iets overdreven maar treft wel de kern.)

Als ik deze methode zou hebben ontwikkeld, en alle rijtechnische problemen kon oplossen. En ik werd benaderd op de manier zoals Aqua word benaderd, zou ik mijn energie echt niet gaan steken in personen die niet in deze methode geloven.
Ik zou proberen die paarden te helpen, die ik kon bereiken.

Wat iedereen gelooft moet diegene natuurlijk zelf weten.
Ik denk dat Aqua op een hele goede en diervriendelijke manier bezig is,
daarom ben ik blij dat ik haar heb leren kennen. Wat jullie met haar info doen moeten jullie zelf weten, ook of je wel of niet de moeite wilt nemen je er wel of niet in te verdiepen of te proberen te begrijpen waarom ze de dingen op haar manier doet.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:54

Karl66 schreef:
"ik breng het paard in 6 tot 8 minuten in balans, zonder te vertellen hoe ik het doet, en daarna kan een paard spontaan alles omdat het in balans is".

Dit wordt al twee jaar verteld en daardoor is ze ongeloofwaardig geworden voor mensen die twee jaar geleden interesse hadden voor haar methode. Zelf ben ik nog maar kort op Bokt en mij begint dat ook al behoorlijk te irriteren.

Als je je irriteerd, dan begrijp ik niet waarom je er dan wel op reageert en het leest. Ik heb een beetje het gevoel dat jullie een pispaal zoeken.
Ik ben het wel met jullie eens dat er weinig duidelijk wordt uitgelegd, maar ik vind ook niet dat Aqua daar nog echt de kans voor krijgt eigenlijk.
Ook ben ik het met jullie eens dat het wat weinig bescheiden overkomt hoe Aqua over bv. Anky praat; dat vind ik ook wat hoogdravend overkomen, maar we leven hier natuurlijk wel in een land waar 'vrijheid van meningsuiting' een hele belangrijke waarde is!

Jullie zullen je zolangzamerhand wel af vragen wat ik hier eigenlijk op dit topic te zoeken heb... Ik ben natuurlijk ook nieuwsgierig naar Aqua's methode èn ik wil weten hoe het kan dat Aqua zulke heftige gevoelens bij iedereen op kan roepen, ook al zijn ze negatief over het algemeen.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:59

HappyH schreef:
persoonlijk kan ik pas oordelen als ik weet wat het betekend en als ik de inhoud begrijp.
Laat nu juist dat laatste bij velen van jullie ontbreken.

Nu heb ik nog nooit in een topic van/over Aqua gereageerd, maar volgens mij is dit nu juist het hele punt waar het om draait, er wordt heel veel gediscussieerd, maar ik heb van de kant van Aqua dus nog nooit iets inhoudelijks (in duidelijk te begrijpen termen) voorbij zien komen, alleen ellenlange stukken tekst met vage kreten. Ik heb een aantal van die topics proberen te volgen, was ook geïnteresseerd, maar van het wederzijdse gekat en het opzettelijk vaag houden van de methode gaat mijn zin over, en haak ik dus af. Schijnbaar heeft Aqua toch ook wel aanhangers, kijk maar naar de nieuwe bokt-leden die haar verdedigen (allemaal lesklanten?), dus iets zal ze vast goed doen, maar laat haar dat dan eens duidelijk aan ons uitleggen, dat is volgens mij wat de meeste mensen hier al meerdere malen gevraagd hebben. En als Aqua dat zelf niet wil of kan, kan toch één van haar lesklanten wel vertellen wat ze doet? Tenminste, ik heb er niet zoveel moeite mee om kort en duidelijk uit te leggen waar ik met mijn instructeur aan werk tijdens mijn lessen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:11

Aqua heeft nog nooit van PR gehoord das een beetje het probleem. 9 van de 10 lesklanten die ik heb komen van bokt, het staat hun aan hoe ik erover denk en hoe ik dat uit denk te dragen. Iedereen op bokt weet hoe ik bepaalde problemen oplos en ik ben een soort van open boek voor bokkers.

is een stukje PR, je moet jezelf profileren

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:32

KiWiKo schreef:
Aqua heeft nog nooit van PR gehoord das een beetje het probleem. 9 van de 10 lesklanten die ik heb komen van bokt, het staat hun aan hoe ik erover denk en hoe ik dat uit denk te dragen. Iedereen op bokt weet hoe ik bepaalde problemen oplos en ik ben een soort van open boek voor bokkers.

is een stukje PR, je moet jezelf profileren

Hier zit wel wat in; heeft ook wel wat met communicatieve vaardigheden te maken denk ik... Aqua maakt niet makkelijk duidelijk wat en hoe ze het bedoeld en wat ze precies doet, maar daarom kan haar manier natuurlijk best wel werken en dáár gaat eigenlijk de topic/discussie over. Haar PR is inderdaad wat matig, gezien de vele negatieve reacties.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:36

Ik bied mijn paard aan om een demonstratie te geven. Evt is het mogelijk om hem naar Geral te rijden, zodat ze daar op Bill kan demonstreren wat ze doet.
Bill is een fijn paard, reageert goed op de hulpen en heeft geen harde mond.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:38

Ze doet hele goede dingen, vind ik! alleen ik zag niet wat zij zag..... maar dat neemt niet weg dat echt wel wat heeft! Ik ben er ooit geweest, en dat was voor mij best leerzaam........maar ik ben ook in de gelegenheid om zo maar even een weekeind weg naar Creill te gaan........ dat is natuurlijk nuet iedereen.

Viir de mensen die die mogelijkheid niet hebben is een clinic DE manier om te laten zien wat je nou eigenlijk doet.

Ik blijf hopen op een clinic van Aqua

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:40

Citaat:
Probeer Aqua haar standpunt te begrijpen en misschien komt er dan ooit een clinic voor hen die openstaan voor haar methode.
Zelf blijf ik erbij dat als ik eerst "openlijk afgekraakt" wordt, ik dan net zoals Aqua geen zin zou hebben om op verzoeken van tegenstanders in te gaan.

Begrijp ik

Maar zo is het 2 jaar geleden ook niet begonnen...
En dat is wel wat de nieuw aangemelde allemaal hebben gemist
Toen was alle vraagstelling gewoon vriendelijk.

Nu 2 jaar later is dat idd wel eens anders.
Al blijf ik nieuwsgierig
Maar ik heb geen trek meer in lappen nietszeggende tekst.
Want ondertussen moet aqua toch wel door hebben, dat het via schrift niet te begrijpen is.

Wat betreft pb, dat heeft bijna iedereen die reageert in deze topics, wat ook al erg vaak naar boven is gekomen.
Zie dus niet in waarom ik dat dan ook niet mag melden?
dat is een van de dingen die uiteindelijk ook irritaties opwekt.

En na 2 jaar wil ik het eigenlijk wel eens uitgesproken hebben
of er word eens daad bij woord gevoegd, of het is niet meer erover zeveren, want we zijn toch allemaal te dom...