Sp: prima als je me quote hoor, maar gebruik mijn woorden niet voor je eigen doel. Als je goed had gelezen was de door mij genoemde truuk die in magische shows.
Citaat:
Magisch is meer een aanduiding voor iets wat "niet echt kan zijn" magische shows door tovenaars lijken bovennatuurlijk, maar zodra je weet hoe de truuk in elkaar steekt is alle magie eraf. Het verschil is dat dat soort truken vaak geheim worden gehouden terwijl de A8 methode beschikbaar is voor iedereen die er in geïnteresseerd is.
De truken bevinden zich in magische shows terwijl ik het mbt tot A8 over een methode heb, niet een truuk
RK:Citaat:
Hieruit kun je opmaken dat je best eens een oefening kunt vragen zonder ze naar de knoppen te rijden, want dat gaat zonder oefeningen ook wel als het moet.
En zonder rijden dus ook wel omdat een paard het zelf doet??
Het kan aan mij liggen, en dat zal dan wel weer want aan wie moet het anders liggen. Maar je hebt hier toch geschreven dat je een paard niet naar de knoppen rijdt met eens een oefening, daarmee insinueer je toch dat men dit wel doet als men de oefeningen vaker rijdt. Ik had niet het idee dat je daarmee meer dan 100 keer bedoelde, ik geloof dat de mensen die een oefening daadwerkelijk zo vaak rijden niet ruim vertegenwoordigd zijn in de paardensport.
Lov: Volgens mij is al eerder ontkent dat er "iets" extra's is. Dan kan er toch alleen maar verschil zitten in het rechtrichten en het hebben van balans.
En het is nieuw aangezien niemand het verder doet, dat wil niet zeggen dat niemand het ooit gedaan heeft. Het kan best dat paardrijdend nederland de kunst verleerd is met het uitsterven van de grootmeesters(die de huidige paardrijgeneratie sowieso niet met al te veel hoop hebben aanschouwt) Er zijn immers wel meer dingen herontdekt in de loop van de geschiedenis. Blijft wel het feit dat A8 tot nu toe de enige is die de methode toepast.