QQQQ"]
[quote="Gitta schreef:ben ik het volkomen mee eens je hebt genoeg controlepunten om in de gaten te houden teveel druk van je paard is niet goed te weinig ook niet en ga zo maar door denk dat de meeste mensen die met een beetje gevoel rijden er uiteindelijk vanzelf achterkomen wat het beste past bij hun paard.
Groot probleem is echter dat veel mensen zonder gevoel gaan lopen experimenteren, en dan is het 'veiliger' om dat zonder LDR te doen.
Mensen doen ook te vaak maar wat: Ik verbaas me er elke keer weer over hoe weinig veel ruiters weten over de achtergrond van de training van het paard. "Die en die doet het ook en die rijdt zo en zo hoog", dus gaan ze het ook maar doen, zonder te weten waarom eigelijk (laat staan dat ze weten hoe).
Daarom zou ik dus zo graag uitgelegd krijgen waarom men LDR in de training toepast en dan vooral waarom dat dan een voordeel is voor het paard.
Dit zou kunnen helpen voorkomen dat veel (of al is het maar één!) onkundige mensen het 'zomaar' gaan toepassen en daarmee veel schade aan hun paard veroorzaken.
[/quote]
Tuurlijk heb je daar gelijk in maar op het moment dat een paard in onkundige handen is zonder goede begeleiding krijg je altijd problemen.
Welke weg je ook volgt als je onder begeleiding en met gevoel probeert te rijden kom je een eind uiteindelijk zou je ook naar je paard zelf moeten "luisteren"..