Lovely schreef:Aimee, die klapschaats waar je het over hebt, dat is toch iets buiten het lichaam?
Ja, klopt Lovely. De klapschaats is iets buiten het lichaam, daarom schreef ik er ook bij, welliswaar tussen haakjes, dat het om het effect van de klapschaats gaat. De onderzoekers weten wel hoe dat 'apparaat' werkt, maar ze zijn er nog steeds niet achter wat nou precies het effect is op het lichaam, wat ervoor zorgt dat er sneller geschaatst wordt. Ik haalde het voorbeeld aan, omdat die onzekerheid is ontstaan door videomateriaal te bestuderen. Dat was zeg maar de link met de paarden.
Citaat:
Die bewegingswetenschappers waar je mee schermt, dat zijn mensen die zich verdiepen in het humane bewegingsapparaat, neem ik aan?
Jammer dat je het zo ziet dat ik met die bewegingswetenschappers 'scherm', ik probeer er alleen maar mee aan te geven wanneer iets een hersenspinsel van mezelf is (wat ik er dan duidelijk bij zet) en wanneer ik uit zeer betrouwbare bron iets heb vernomen en dit als waarheid beschouw.
Het klopt dat die studie in principe over het menselijk bewegingsaparaat gaat, al is mijn belangrijkste 'contactje' op dit moment bezig met een scriptie over beweging bij dieren, specifiek paarden.
Is er overigens iets mis mee om alles over het menselijk bewegingsaparaat te weten? Het is een uitermate interessante studie naar mijn mening en zeer bruikbaar voor welke sport dan ook, ook paardensport.