Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
char_kmbly schreef:Het kruisje zou dan zijn om char even af te leiden van al het dressuur.
Ik zal kijken morgen iemand voor me wil filmen als char weer staakt en wat ze doet.
LadyAnna schreef:Ik moet toch nog even iets kwijt, het is in mijn optiek geen enkele optie om het paard 21/7 op stal te verbannen omdat het dier zo nodig op rust moet, in de optiek van een aantal mensen. Aangepaste beweging/ arbeid daar ben ik het wel helemaal mee eens, aangevuld met uitloop in een zandpaddock e.d.
marleen_usar schreef:Klopt het is beter dat het paard rust krijgt, dus niet rijden en springen.Dat zijn de meeste adviezen die hier gegeven worden.Gewoon lekker buiten laten lopen.
Babootje schreef:Lieve Kimberly, 1 vraag: wil je een oplossing of wil je dat niet?
LadyAnna schreef:Ik weet 1 ding bijna zeker: als je zo door gaat, is dat nr 2 die weggaat met een groter financieel verlies.
Eerst goed longeren, totdat de spanning eruit is, daarna verder.
Hier laat ik het bij.
LadyAnna schreef:Nickey, ik schreef en heb al eerder geschreven, dat het paard volkomen los moet zijn voordat je erop stapt. Dat is compleet wat anders dan uitputten. Als een paard niet eerder los is, dan uitgeput, dan is dat zo.
Nicky1963 schreef:Eens met je eerste zin, maar niet met je tweede zin.. Niet 'longeren totdat de spanning eruit is', want gedurende dit topic lees je wel dat de spanning niet zo is op te lossen. Die spanning heeft een diepere oorzaak, het paard 'uitputten' aan de longe lost het probleem nog steeds niet op.
LadyAnna schreef:Nickey, ik schreef en heb al eerder geschreven, dat het paard volkomen los moet zijn voordat je erop stapt. Dat is compleet wat anders dan uitputten. Als een paard niet eerder los is, dan uitgeput, dan is dat zo.
char_kmbly schreef:Net gereden zonder sporen en zonder zweep. Ik vroeg gewoon stap en gaf een beetje druk met m’n kuit. Ze draafde netjes aan maar bedacht zich even, draaide zich om en steigerde, voor een moment dacht ik echt dat we om zouden klappen.. met trillende benen ben ik even verder gereden. Ze ging bij de ingang in de hoek staan en was er niet uit te halen. Ik gaf een tik en opnieuw begon ze te trappen en proberen te steigeren. Ik ben met knikkende knieën af gestapt en naar de kraal gegaan om even te longeren. Daar bleef ze maar rennen en rennen. Toen weer even opgestapt. Ik wou alleen een drafje en dan zou ik uitstappen en belonen. Eerst zonder zweep wat totaal niet ging (zal nog video’s online zetten als ik betere WiFi heb van in de kraal). Toen met zweep, beetje tikjes geven achter m’n kuit. Weer getrap. Uiteindelijk met lange teugels kunnen draven. 3 rondjes en toen uitgestapt en beloond.
Heb nog steeds knikkende knieën terwijl ze nu gewoon rustig in de paddock staat met de maatje..