Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Kimmie25501 schreef:Ik heb nu dit trainingsschema gekregen. Ik zal beginnen met twee keer per week rijden en dat opbouwen
- goed instappen minimaal 10 minuten.
- draven +- 3 a 4 minuten
veel overgangen voor reactie been.
veel voltes voor buiging
- 5 min stappen zodat hij op adem kan komen
- dit 3 a 4 keer herhalen (ik begin met 2 keer)
gaat dit beter dan kan je naar 5 min tot max 8. min. verder opbouwen
+ kleine galopjes.
wel altijd blijven stappen tussendoor.
- goed uitstappen.
Zij had vroeger ook een paard met hartproblemen en daar kreeg ze zo'n schema voor van de dierenarts. Ze zei dat het niet slim is om op een cirkel te werken, omdat dat veel harder werken is voor de spieren. Het is beter om lange stukken rechtuit te doen.
We gaan dit nu ongeveer drie maanden aankijken. Als dan blijkt dat het niet werkt, is het klaar.
Waarschijnlijk als hij van de wei naar de paddock gaat, dan gaan we hem laten inslapen.
Zo heb ik nog even tijd om er naartoe te leven, en heeft hij nog een fijn leven op het gras.
Ik ga ook veel vrijheidsdressuur met hem doen, omdat hij dat heel leuk vindt.
En daarnaast vooral veel afwisseling.
We gaan ook niet te veel geld meer in hem stoppen, dat kan ik over een paar maanden beter besteden aan een nieuw paard. Niet om hard te zijn, maar realistisch.
Vandaag heb ik ook een fotoshoot met hem, waar ik heel veel mooie foto's ga laten maken.
Ygritte schreef:ik zie ook dat je instructrice zegt dat "een paard met een hartziekte veel rechtuit moet, want dat is makkelijker", maar ik zie tegelijkertijd ook staan "veel voltes" in het trainingsschema.. Dat klopt dan niet helemaal, lijkt me?
tandlozemum schreef:Hoi TS, wat goed dat je zoveel moeite doet voor je paardje.
Het is heel jammer dat jou vader financieel niet veel kan/wil doen voor hem. misschien kan je zelf een baantje nemen zodat je mee kan helpen in de kosten voor hem?
Ik heb nog een kan omega gold olie staan deze:
https://www.paardendrogist.nl/product/105/110/paardendrogist-omega-olie-gold/108212/53953
Die mag je van mij zo voor hem hebben. Ik doe er niets meer mee. Op je foto van de uitslag te zien komt je veearts uit Rucphen, dat is dichtbij voor mij, dus mocht je interesse hebben kom ik het wel brengen.
Ik zal ook voorlopig niet meer op hem rijden. Wil je graag rijden, ben je welkom om op mijn pony's te komen hobbelen.
tandlozemum schreef:Hoi TS, wat goed dat je zoveel moeite doet voor je paardje.
Het is heel jammer dat jou vader financieel niet veel kan/wil doen voor hem. misschien kan je zelf een baantje nemen zodat je mee kan helpen in de kosten voor hem?
Ik heb nog een kan omega gold olie staan deze:
https://www.paardendrogist.nl/product/105/110/paardendrogist-omega-olie-gold/108212/53953
Die mag je van mij zo voor hem hebben. Ik doe er niets meer mee. Op je foto van de uitslag te zien komt je veearts uit Rucphen, dat is dichtbij voor mij, dus mocht je interesse hebben kom ik het wel brengen.
Ik zal ook voorlopig niet meer op hem rijden. Wil je graag rijden, ben je welkom om op mijn pony's te komen hobbelen.