ChocooPrins schreef:En hij is terug minder correct. Gewoon los zie je er niets aan, dragen lukt niet. Bijvoorbeeld aan de dubbele longe, het kleinste beetje dat je hem wil verzamelen blokkeerd hij, en is hij voor mij gewoon kreupel.
Ben er echt het hard er van in. Dus wil wel zeggen dat ik nog had gehoopt er mee te rijden, op een degelijk niveau.
Ik heb 2 opties, ofwel laat ik het zo, smijt ik hem op de wei en laat ik hem castreren en ga ik wandelen.
Of ik laat hem opereren. Het gewricht uit laten kuisen. Die optie had ik al enkele maanden geleden gekregen van de kliniek. Want er is niet echt een duidelijke reden waarom hij hervalt. Er is geen artrose en geen schade aan bangen en ligamenten. Maar er kan wel allerlei veiligheid inzitten door de onsteking.
Ik weet het niet meer. Ik zie mezelf niet echt heel mijn leven wandelen. En een nieuwe kopen pfffft ook niet meer.
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of je daar ook beelden van hebt. Niet om je mening in twijfel te trekken, ik ben ervan overtuigd dat je voldoende kennis hebt maar ik ben ook bekend met het vreemde fenomeen dat je een paard dat regelmatig wat mankeert op den duur zelf 'kreupel gaat kijken'. Maw dat je steeds maar weer denkt iets te zien dat er niet is of in ieder geval niet in die mate dat je je er zorgen om moet maken. Ik heb zelf een paard gehad waar ik onwijs veel ellende mee had, stond bijna meer stil dan dat ik erop zat. En na verloop van tijd zag ik het gewoon niet meer, zelfs als hij goed was dacht ik er nog iets aan te zien of voelen. Uiteindelijk (na hele flinke peptalk van instructrice) maar weer eens gewoon gaan rijden en behandelen als normaal paard en toen ging het stukken beter.
Kijk, dat een nog niet zo ervaren paard zich vastzet als hij wat moet sluiten, is helemaal niet gek. Ieder paard reageert op zijn eigen manier, sommige trekken het hoofd eruit, sommigen geven gas, die van nou spant op en zet zich vast. Dat hoeft niet te betekenen dat het pijn doet of hij niet kan, dat kan ook betekenen dat hij het moeilijk vindt, of net nog wat kracht mist.
Ik reageer om je gewoon eens een andere kant te laten zien he, ik ken je paard niet, kan er natuurlijk ook prima heel erg langs zitten maar een operatie is best een ingreep, daar zit ook weer een revalidatietraject aan vast waarin er vanalles kan gebeuren en ik zou het gewoon heel rot vinden voor je als dan later blijkt dat hij alsnog spanning maakt. Je mag als je wilt best eens pb-en waar je woont, als het niet te gek is wil ik best eens met je meekijken en denken. Niet omdat ik er zoveel meer van weet maar gewoon om eens iemand die het dier nog nooit gezien heeft te laten meedenken.
Oja, en