mylanda schreef:Dit paard is niet alleen levensgevaarlijk voor jou zelf maar zeker ook voor anderen. En dan klinkt het maar hard: Weg ermee. er zijn zoveel die WEL willen werken. Hij heeft 0 respect. Zo eentje hoort niet meer rond te lopen in mijn ogen.
Ik ben daar echt zó tegen! Ieder paard heeft een vuur in zich, alleen het ene laat het er meer uitkomen dan het andere paard. Maar ieder paard heeft ook iets goeds in zich. Slecht verleden, of iets anders misschien? Dit soort gedrag komt niet nergens vandaan. Kom op zeg, zo'n prachtig paard laat je toch niet afmaken! Heropleiden, dat is mijn gouden tip. En ja, ik spreek uit ervaring.
Behandel hem alsof hij nog niets heeft geleerd en begin heeeelemaal bij het begin: stappen aan de hand. En steeds een stapje verder. Klinkt misschien doodsaai, maar grondwerk is echt zó belangrijk. Het paard van een kennis had soortgelijke problemen. Zij is ook helemaal opnieuw begonnen met "zadelmak maken". Leren gehoorzamen aan de hand, degelijk leren longeren, zadel erop, enz. enz. Ga dit paard vooral niet bestraffen maar heb geduld met hem.
Maar wat ik ook wil zeggen, (zoals iedereen), super veel complimenten voor dat je blijft zitten, hoor! Echt respect... en ik gun je echt een leuk gehoorzaam paard. Heel veel succes!