Welk bit geschikt voor mijn erg hete fries??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

onkeltje

Re: Welk bit geschikt voor mijn erg hete fries??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 14:09

Ja, alleen is dat van een bericht van december 2013. Oud!!

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 12:05

Kan me bijna niet voorstellen dat niemand hier ideeën of gedachten bij zal hebben....
Niemand??

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:58

Ik denk dat je beter een nieuw topic kan openen met een titel die slaat op het probleem wat je nu hebt.
Als mensen echt geïntresseerd zijn in de achtergrond kunnen ze dit topic altijd vinden.

Lastig dat ze nu gaat bokken... maar als ze haar lichaam heel anders gaat gebruiken zal ze ook ander gedrag laten zien. Dingen die haar eerder niet lukte of je komt nu aan dingen die toch pijn doen.

Zou goed gaan bijhouden wanneer het gebeurt en ook met je instructrice overleggen hoe en wat. Want een vreugdebokje is prima... maar meestal is blijven bokken niet iets wat ze met plezier doen.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:18

Bij "heropvoeding" Zal altijd een stukje protest komen Je rijdt het paard nu heel anders en vraagt er meer van dit kost paard meer kracht En die zal idd proberen eronder uit te komen Dit is een fase hier moet je bij elke sprong die je vooruit maakt gwn even doorheen Het komt goed :D

Laat dat hoofd niet te laag komen paard moet wel op eigen benen blijven lopen En ga aan de gang met gehoorzaamheid en tempo controle Overgangen tempowisselingen HEEEEL veel Rijdt bv een rondje bij elke letter een overgang stap-halt-stap-draf-halt En hierin veel afwisselen niet steeds dezelfde overgangen Dan eens om de letter Op de volte enz Dit wissel je af met tempowisselingen paar passen iets naar voren reactie is genoeg Half rondje heel langzaam draven enz Veel figuren rijden Ook daarin je tempocontrole toepassen Bv slangevolte bij elke boog naar de stap En een x halt Buigin vragen in je wendingen om paard soepel te maken

Dit kun je ook aan de longe oefenen

Ga eens een grijze middag achter je pc zitten en bekijk eens clinics van de goede ruiters Die oefenen niet anders dan op tempo controle Erg leerzaam

Heb niet alle 13 pag doorgelezen Maar wat krijgt paard te eten ?

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 16:17

Nieuw topic is misschien een beter idee, zal vanavond even kijken.
Dank je wel voor de reacties!!
We zijn inderdaad bezig met tempocontrole. Maar zal inderdaad eens op internet zoeken.
Dank je wel.
Paard krijgt voornamelijk hooi, en net wat er ligt om te geven. Een keer een pee, een keer boerenkool, en na het trainen krijgt ze wat brokken en muesli.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:41

Dit ga je Idd niet "oplossen" met een ander bit. Hoeveel krijgt te gevoerd??? En wat?? Hoeveel komt ze op de wei??? Allemaal dingen waarmee je rekening moet houden. Als ze 1/2 kg bik krijgt, weinig hooi en 2 á 3 uurtjes buiten. Logisch dat ze druk word. Succes

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 17:25