Slofteugel, waarom??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:57

wat kan ik niet beoordelen trouwens? Die eerste opmerking snap ik niet.
/edit
sorry, ik zie hem al. Maar beter lezen, ik zeg alleen dat IK dat niet zou kiezen. En dat is dus puur gebaseerd op je bercihten hier.

Maar even kijken, ik moet JOU wel overtuigen om naar mijn 1.40 parcours te komen kijken, maar jij MIJ niet om naar Creil te komen? Maak me dan eens nieuwsgierig? Wat kan ik er meer uit halen? En je mag me vragen wat je wil, over mijn ervaring, stijl en die van mijn paarden?
Laatst bijgewerkt door Lielle op 21-11-03 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:58

essie79"]
[quote="Aqua8horse"][quote="essie79 schreef:
Ik wil best iets aannemen, maar niet zo klakkeloos.

Als ik zeg:
"Ik heb een paard met potentie voor de zware dressuur"
dan geloof je mij dus wel?

Ja, waarom niet. Het is toch dom om dat te beweren als het helemaal niet zo is?
Daar heb je mij overigens niet mee alleen jezelf. Je gaat immers af als blijkt dat het niet zo is.
[/quote]

Waarom niet?
Omdat ik dat soort uitspraken meestal met een hele grote korrel zout neem. Ik kan namelijk altijd blijven zeggen dat hij potentie heeft, dat het er niet uitkomt kan ik een heleboel excuses voor verzinnen.
Iedereen vind zijn paard nu eenmaal beter dan een ander, anders had je hem niet gekocht. Niemand gaat namelijk zijn eigen paard afkraken.
[/quote]

Ik vind dit helemaal niet interessant om eerlijk te zijn. Iedereen moet gelukkig zijn met zijn eigen paard en daar dat mee doen wat hij of zij wil. Ik kraak nooit iemand of een paard af, omdat ik vind dat niemand daarbij gebaat is. Als iemand zijn eigen paard hoger aanprijst als dat het dier kan, komen ze zichzelf wel tegen. Om dat soort dingen wil ik me niet druk maken.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:02

En wanneer kom ik mezelf tegen dan?
Deze uitspraak was een voorbeeld over hoe jij je theorie brengt.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:04

Lielle schreef:
wat kan ik niet beoordelen trouwens? Die eerste opmerking snap ik niet.
/edit
sorry, ik zie hem al. Maar beter lezen, ik zeg alleen dat IK dat niet zou kiezen. En dat is dus puur gebaseerd op je bercihten hier.

Maar even kijken, ik moet JOU wel overtuigen om naar mijn 1.40 parcours te komen kijken, maar jij MIJ niet om naar Creil te komen? Maak me dan eens nieuwsgierig? Wat kan ik er meer uit halen? En je mag me vragen wat je wil, over mijn ervaring, stijl en die van mijn paarden?

Of ik nuchter ben of niet. Nee, dat hoef je helemaal niet. Ik ben alleen niet geinteresseerd om te komen kijken. Het is toch prachtig als je dat kan. Als je het voor mij interessant wil maken, moet je een probleem aangeven al is het nog zo klein. Dus bijvoorbeeld niet goed nageeflijk houden of als een blok door de wending. Of iets simpels dat je net iets niet definieerbaars mist maar het niet kan verklaren.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:08

essie79 schreef:

Deze uitspraak is niet persoonlijk bedoeld.
Maar ik wil daarmee aangeven dat als die methode of benadering(hoe je het wil noemen) meer bekendheid krijgt en je dus meer resultaten zal zien, sommigen wat makkelijker geneigd zijn om het aan te nemen. Ik heb ook het idee dat er een antal zijn die pas hun wantrouwen opzij zetten als enkelen van de top het eventueel ook zullen gaan overnemen.

Laat ik nog een opmerking maken: het is dus geen eigen belang!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:09

Blij dat ik ze gewoon nageeflijk krijg, zonder slof, al jaren allemaal verschillende paarden. Ook verklote.

Hey, wie komt er een keer naar mijn revolutionaire methode kijken!!!
Allemaal welkom Tong uitsteken

En ben ook gestopt met wedstrijden, nu kan ik zeggen dat ik een ander nivo heb Tong uitsteken

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:09

Elke methode werkt, mits consequent toegepast word. En dat consequent zijn en blijven is eengave die niet voor iedereen weggelegd is.

Ik heb ook nooit wedstrijden gereden, en reed toch op een hoognivo, ik en mijn paard hadden de grootste schik in wat we samen deden, en die schik is door geen jury ter wereld te meten.

En mijn dochter, met 1 jaar rijervaring, rijdt internationaal met haar a-welsh van 1.22 m..... ik woon vlak aan de duitse grens, en soms hobbelen we de grens over, tijdens een buitenritje. Clown

En weer on-topic:
De instructeurs zouden hun leerlingen moeten leren rijden met een hulpteugel, ipv van die dingen te verbannen uit de les, om zo te voorkomen dat ze thuis niet gaan lopen klooien met die dingen. Zodat ze weten waarvoor, wanneer en waarom ze gebruikt dienen te worden, ik denk dat je dan al een hoop leed voorkomt.

Ik vind het moeilijk te geloven dat door het gebruik van een slof (op de goede manier of de slechte manier) op foto's aan te tonen is dat het door gebruik van de slof komt en niet bijv. door verkeerd opgroeien/opfok, slechte startperiode, slechte hoefverzorging of wat dan ook. Want tegenbewijs is niet aantoonbaar op hetzelfde dier, dat het te herstellen is staat daar geheel los van.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:12

Alane schreef:
Elke methode werkt, mits consequent toegepast word. En dat consequent zijn en blijven is eengave die niet voor iedereen weggelegd is.

Ik heb ook nooit wedstrijden gereden, en reed toch op een hoognivo, ik en mijn paard hadden de grootste schik in wat we samen deden, en die schik is door geen jury ter wereld te meten.

En mijn dochter, met 1 jaar rijervaring, rijdt internationaal met haar a-welsh van 1.22 m..... ik woon vlak aan de duitse grens, en soms hobbelen we de grens over, tijdens een buitenritje. Clown

En weer on-topic:
De instructeurs zouden hun leerlingen moeten leren rijden met een hulpteugel, ipv van die dingen te verbannen uit de les, om zo te voorkomen dat ze thuis niet gaan lopen klooien met die dingen. Zodat ze weten waarvoor, wanneer en waarom ze gebruikt dienen te worden, ik denk dat je dan al een hoop leed voorkomt.

Ik vind het moeilijk te geloven dat door het gebruik van een slof (op de goede manier of de slechte manier) op foto's aan te tonen is dat het door gebruik van de slof komt en niet bijv. door verkeerd opgroeien/opfok, slechte startperiode, slechte hoefverzorging of wat dan ook. Want tegenbewijs is niet aantoonbaar op hetzelfde dier, dat het te herstellen is staat daar geheel los van.

Het rijden achter de LL dus wat veel met slof gebeurd, is slecht. Dat is wel degelijk aangetoond door een professor. Het boek kan je bestellen bij iedere boekhandel, het is alleen in het duits.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:13

Aqua8horse"]
[quote="essie79 schreef:

Maar ik wil daarmee aangeven dat als die methode of benadering(hoe je het wil noemen) meer bekendheid krijgt en je dus meer resultaten zal zien, sommigen wat makkelijker geneigd zijn om het aan te nemen. Ik heb ook het idee dat er een antal zijn die pas hun wantrouwen opzij zetten als enkelen van de top het eventueel ook zullen gaan overnemen.

[/quote]

Toch wil ik wel graag weten wanneer ik mezelf dan tegen ga komen.

Waarmee?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:17

Aqua, lees svp mijn vorige reactie nog eens en geef daar eens reactie op???

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:18

Anoukie schreef:
Wie is er voor jou dan zo deskundig??? Kijken kun je niet op je paard, dat moet een paar ogen aan de grond voor je doen. Dus nogmaals, wie zijn dan jouw deskundigen en wie geeft jou les???

Want jij hult je in vaagheid en ik vertik het om zo maar iets van je aan te nemen zonder dat jij het kunt onderbouwen. Dat eis je immers ook vanons, dus niet meer dan logisch wij ook van jou!

Voor de zekerheid nog maar een keertje!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:18

Ik kom Kawa!
Het lijkt bijna wel revolutionair helaas als je je paarden zo nageeflijk kan rijden! Dat komt door de slof hypen en het achter de LL systeem.
Het niveo waar jij op rijdt, lijkt mij (naar wat ik gehoord heb) erg goed. Misschien moeten we zelf termen gaan bedenken voor de niveaus waarin niet wedstrijdruiters zich kunnen graderen!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:19

Aqua8horse schreef:

Het rijden achter de LL dus wat veel met slof gebeurd, is slecht. Dat is wel degelijk aangetoond door een professor. s.

Volgens mij staan slof en achter de LL rijden volledig los van elkaar!!

Maar van wie heb je les?
Heb je totaal geen foto's van jouw ruiterkunsten?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:19

essie79"]
[quote="Aqua8horse"][quote="essie79 schreef:

[/quote]

Toch wil ik wel graag weten wanneer ik mezelf dan tegen ga komen.

Waarmee?
[/quote]

Wanner weet ik niet, misschien op het moment dat je ontdekt hebt dat het net een beetje anders toc net nog een beetje beter kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:21

Haha, ik rij niet achter de LL en niet met slof.
Maar laat ik zeggen dat ik hier in de regio niet de enigste ben, want zo heb ik het altijd geleerd, dus echt niet zelf verzonnen. Dus ook niet revolutionair.
En mijn nivo goed? ik zou het wel willen, maar kan er heel veel opnoemen die heel, heel veel beter rijden dan mij.

En ik rij dan nu wel geen wedstrijden meer, maar dat wil niet zeggen dat ik dat in de toekomst niet meer van plan ben, wat dat blijft kriebelen.
Dus heb geen andere benaming nodig.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:22

runningkawa schreef:
Haha, ik rij niet achter de LL en niet met slof..

ik ook niet~!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:22

Als ik net zo overtuigd ben van mijn theorie als jij van jouw theorie ga ik nooit ontdekken dat het op een andere manier beter kan!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:23

Anoukie"]
[quote="Anoukie schreef:
Wie is er voor jou dan zo deskundig??? Kijken kun je niet op je paard, dat moet een paar ogen aan de grond voor je doen. Dus nogmaals, wie zijn dan jouw deskundigen en wie geeft jou les???

Want jij hult je in vaagheid en ik vertik het om zo maar iets van je aan te nemen zonder dat jij het kunt onderbouwen. Dat eis je immers ook vanons, dus niet meer dan logisch wij ook van jou!

[/quote]

Namen noemen doe ik niet, dat heeft toch geen zin dat is al gebleken. Die worden ook zo weer met de grond gelijk gemaakt. Waarom al sit wantrouwen?
Denk je nu werkelijk dat ik die dingen ga zeggen als ik ze niet waar kan maken? En jullie vervolegns vrijblijvend uitnodig om mezelf even voor schut te zetten doordat blijkt dat het papier wijsheid was? Denk hier nou eens over na dan heb je de antwoorden al.
Ik kan alles onderbouwen maar dat is wat veel. Stel maar vragen over wat je onderbouwd wil zien dan zal ik je antwoorden. Ok

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:24

Samsam"]
[quote="Aqua8horse schreef:

Het rijden achter de LL dus wat veel met slof gebeurd, is slecht. Dat is wel degelijk aangetoond door een professor. s.

Maar van wie heb je les?
[/quote]

Op dat laatste zit ik nog steeds te wachten en daar komt geen antwoord op. Van niemand gok ik dus wat zal Aqua het belabberd doen,... Kan niet anders zonder instructie!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:27

essie79 schreef:
Als ik net zo overtuigd ben van mijn theorie als jij van jouw theorie ga ik nooit ontdekken dat het op een andere manier beter kan!

Nou, prima toch? Daar heb ik niets minder om en jij dus kennelijk ook niet.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:28

Anoukie"]
[quote="Samsam"][quote="Aqua8horse schreef:

Maar van wie heb je les?
[/quote]

Op dat laatste zit ik nog steeds te wachten en daar komt geen antwoord op. Van niemand gok ik dus wat zal Aqua het belabberd doen,... Kan niet anders zonder instructie!
[/quote]

Goed denken voor een ander is een kunst en een hele verantwoordig!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:30

Aqua8horse"]
[quote="Anoukie"][quote="Anoukie schreef:

[/quote]

Namen noemen doe ik niet, dat heeft toch geen zin dat is al gebleken. Die worden ook zo weer met de grond gelijk gemaakt. Waarom al sit wantrouwen?
Denk je nu werkelijk dat ik die dingen ga zeggen als ik ze niet waar kan maken? En jullie vervolegns vrijblijvend uitnodig om mezelf even voor schut te zetten doordat blijkt dat het papier wijsheid was? Denk hier nou eens over na dan heb je de antwoorden al.
Ik kan alles onderbouwen maar dat is wat veel. Stel maar vragen over wat je onderbouwd wil zien dan zal ik je antwoorden. Ok
[/quote]

Dit had ik niet gelezen voor mijn laatste reactie, dus reageer ik hier graag op.

Wantrouwen? Er heeft niemand hier zoveel wantrouwen als dat jij hebt. Ik nodig je graag uit om een blik te werpen in mijn profiel waar ik heel veel rijfoto's in heb staan. Mag jij eens kijken hoe mijn paarden bewegen. Want ik train wel LDR en rijd met slof wanneer ik of vooral mijninstructeur dat nodig acht!

Zolang jij verder nergens mee komt Aqua is het niet meer dan logisch dat wij kritische bokkers om jou lachen, want dat doen we echt. Een hoop blabla maar geen bewijzen. In de rechtszaal verlies je dan ook je zaak hoor, geloof me. Dus eerlijk, overtuig ons dan gewoon eens. Wij zijn nuchter en realistisch genoeg om, wanneer dat van toepassing is, je gelijk te geven dat jij het wiel opnieuw hebt uitgevonden. Tot die tijd: Nagelbijten / Gniffelen .

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:32

runningkawa schreef:
Haha, ik rij niet achter de LL en niet met slof.
Maar laat ik zeggen dat ik hier in de regio niet de enigste ben, want zo heb ik het altijd geleerd, dus echt niet zelf verzonnen. Dus ook niet revolutionair.
En mijn nivo goed? ik zou het wel willen, maar kan er heel veel opnoemen die heel, heel veel beter rijden dan mij.

En ik rij dan nu wel geen wedstrijden meer, maar dat wil niet zeggen dat ik dat in de toekomst niet meer van plan ben, wat dat blijft kriebelen.
Dus heb geen andere benaming nodig.

Bijna revolutionair te noemen is wat anders als revolutionair.
Je rijdt toch goed als je paard en jij er plezier in hebben en je rijkunstig rijdt?
Ik heb niets tegen het rijden van wedstrijden, allen tegen het beoordelingsniveau wat als maatstaf genomen wordt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:35

Aqua8horse schreef:
Ik heb niets tegen het rijden van wedstrijden, allen tegen het beoordelingsniveau wat als maatstaf genomen wordt.

Sja, daar schort het nogal eens aan in wedstrijden. Er zijn niet zoveel juries die in staat zijn te zien of een paard van zichzelf uit goed beweegt ondanks de knoeimuts die erop zit (en hem meer naar de kl*te rijdt naarmate ze op hoger niveau komt) of een simpel perdje dat mooi aan de hulpen staat en lekker door zijn lijf beweegt. Daar zijn niet voor niets hele discussies over.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:35

Sjuimpje schreef:
Ik heb voor een tijdje terug foto's gezien van Maaike terwijl ze in Creil was,
ik persoonlijk vond dat (NIETS TEN NADELE VAN MAAIKE!) geen fijn beeld.

Jij zal ze waarschijnlijk ook gezien hebben A8H,
wat vond jij van die foto's?

Mag ik hier nog even antwoord op?