Opnieuw leren rijden - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:30

Gezellig voor je (verkeerde topic? of gewoon een gezellige mededeling? :D )

ankem

Re: Opnieuw leren rijden - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:36

Gezellige mededeling tussendoor :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:15

Oeh. Amanda. Vervelend dat je er af bent gestuiterd. Gelukkig niks ernstigs er aan overgehouden..

Gooya, wat fijn dat het beter gaat met Janus! :D Goed nieuws!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:20

oei,au,oef ,amanda..morgen ga jij vast niet lekker schaatsen..
haha ankem vermaak je je'?
goed bericht gooya, hoop dat je weer lekker snel aan de slag kan :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:30

Schaatsen... Ik roep al heel de week: 'ik ga niet schaatsen hoor. Veel te bang om te vallen.'
Tsja :+

Fijn van Janus +:)+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:30

whaha en dan ga je lekker veilig paardrijden? tja :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:32

Ja :')
Schiet niet echt op haha.
Alles is inmiddels stijf en beurs.
Enige waar ik een last van heb is mijn linkervoet en mijn linkerbil geloof ik :')

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:53

hey eindelijk ben ik bijgekomen van Knollentuin haar martelles..... pffff was kapot.
Zelfs suus had geen fut meer :D

oh en klote nieuws.... Mijn KN zadel is officieel afgekeurd door de zadelmaakster.... die zag paard en rug en zadel. Prachtig zadel zegt ze... maar niet voor haar rug. Ik zou lucht doen... qua gevoeligheid en hollerug van haar is dat de beste oplossing. :x :x :x K*T dacht ik... maar ja alles voor die te dure grasmaaier van me.... dus op zoek naar een luchtkussen voor op Suuske haar rug.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:01

Oh en hier de foto's van de les...
geef niet veel commentaar... krijg ik liever van de experts :P

Zo beginnen we meestal.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We moeten nog veel leren ... dat is duidelijk... maar oh wat gaan we lekker vooruit met de hulp van knollentuin.
Mir tnx voor al je hulp _/-\o_

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:02

oh niet fijn bokkende janus.. hopelijk valt de pijn mee morgen... 2e dag is erger meestal :(:)

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:47

SabM schreef:
hey eindelijk ben ik bijgekomen van Knollentuin haar martelles..... pffff was kapot.
Zelfs suus had geen fut meer :D

oh en klote nieuws.... Mijn KN zadel is officieel afgekeurd door de zadelmaakster.... die zag paard en rug en zadel. Prachtig zadel zegt ze... maar niet voor haar rug. Ik zou lucht doen... qua gevoeligheid en hollerug van haar is dat de beste oplossing. :x :x :x K*T dacht ik... maar ja alles voor die te dure grasmaaier van me.... dus op zoek naar een luchtkussen voor op Suuske haar rug.

Ik heb nog een Bates liggen, wil je die een keer proberen? Breng ik hem een keer naar knollentuin, of ik kom kijken naar je les :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:57

Jeetje, ik kan jullie niet bijhouden! Zit al de hele avond te lezen zowat... :+

Had een moeilijke, zware/slechte week, dus ben niet op internet geweest. Die dagbehandeling* is toch zwaar, zelfs al hebben we enorm veel tijd om koffie te drinken zeg maar. Moet maandag met ontslag en zie er enorm tegenop... Help, thuis alleen & alles zelf doen, elke dag met het OV... "Ga op je eigen benen staan en loop" zeiden mijn antwoordenkaartjes toen ik vroeg of het goed kwam (zo'n kies blind en kijk wat je krijgt-iets is dat)
Tja, zit zeker wat in, maar ik ben zo bang dat het mis gaat... durf niet, moet toch.

* Ik leef in de psychiatrie op het moment :o Even zodat iedereen weet waar ik het over heb

Met pony gaat het qua kreupelheid ietsje beter. Heb niks met 'm gedaan vandaag (gisteren) en voel me daar rot over. Was met zusje mee op buitenrit (ik op fiets) en daarna heel moe. Afgelopen week was Waldi flink aan het bokken aan de dubbele longe. Misschien een andere longeersingel nodig.
Heb er al een hele tijd geen zadel op gehad, laat staan dat ik gereden heb. Wandelen aan de hand gaat wel steeds beter. Geen gesteiger vorige week, morgenochtend (over een paar uur) gaan we weer.

Zag laatst iets van Happy Athlete en ben geïnteresseerd. Misschien helpt dat mijn pony wel? Pony van zusje was echter ook stijf in haar rugje. Geen kans gehad om goed te trainen, aangezien de bak de afgelopen maanden geen naam mocht hebben.

Lots of trouble weer hier ;(

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:29

pfoe heftig safiera, hele aparte wereld die psychiatrie..en ik schrik elke keer weer eigenlijk hoeveel mensen er in dat circuit rondlopen... sterkte,hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen.
happy athlete ben ik erg van, maak er geregeld gebruik van en het is een van de weinige massage technieken waar je zo snel zoveel verschil ziet en voelt . ik raad ook iedereen aan om fotos van t paard te nemen voor en direct na de behandeling.
haha sabm, het is zo een heftig weekend voor je he? zit je al te bedenken welke bank we gaan beroven :+
kijk dat suus beter liep onder mn wow waren we al snel achter...[t geeft mij weer een bevestiging dat ik t goed gezien heb en jij had t goed gevoeld,je noemde al precies die plekken op]
goede fotos zitten er nog bij, best nog mikken met zo een klein doorkijk gaatje
:P
foto 4 mag je je armen meer buigen en je hoofd omhoog
de 3 fotos erna ga je al meer naar het plaatje toe waar we heen willen
op de laatste foto worden je armen weer even strak.
verder zie ik al een hele verandering hoe suus dr lichaam aan het gebruiken is en meer in evenwicht komt, en jouw houding ,plaatsing van been en bovenlichaam ten opzicht van elkaar gaat ook al zo makkelijk.
@ jappeloup, ze gaat t niet redden met een bates ben ik bang.. :n de zadelmaker die geweest is [deze kende ik niet maar werkt samen met een die ik veel aan het werk gezien heb] gaf aan of een ideal met lucht of een wow...

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:14

Die strakke armen zijn volgens mij al ik met suus haar hoofd mee ga naar voren 8)7
Tja buigen en niet meegaan blijft lastig.

Zag dat ze hier op vrijdagmiddag de digros centen komme ophalen van de Brinks...mss dat ik daar een zakje van mag als ik het de meneer van de Brinks lief vraag :+

't zal wel een wow worden :O wat een verrassing...
Knollentuin zei het al toen ze volgens mij de eerste les kwam.... tja en eigenwijze mij hoopte dat ze gek was
:D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:42

je helaas,helaas had ik gelijk...ik was er al heel bang voor := weet je ik ben absoluut fan van wow maar je moet er wel kritisch over blijven.. maar goed daar hebben we het al over gehad. het zijn superzadels maar erg duur en het staat en valt met een goede fitter. mocht dege waar deze zadelmaakster je naar toe verwijst het gaan doen zit je goed , anders weet ik ook nog wel een goede die in jouw hoek komt .of je laad suus op en je komt hierheen.. ik vind wow zadels voor mensen die er verstand van hebben of voor mensen die goede begeleiding hebben een uitkomst, in de verkeerde handen kan het misgaan, maar dat is met de wolzadels ook..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:20

SabM leuke plaatjes hoor!

Ik heb echt fijn gereden vandaag *\o/*
Heb me meer geconcentreerd op de voorbereiding, vooral ook de voorbereiding thuis (inpaklijst gemaakt, tijden uitgeschreven) en dat scheelt dus echt al heel veel. Lijkt erop dat ik heel veel stress van thuis meeneem in het rijden (heb ik alles wel, zorgen dat we op tijd kunnen vertrekken en dat soort dingen). Proeven ook nog een paar keer rustig door kunnen kijken (volgende keer nog wat vroeger mee beginnen) en al met al was mijn concentratie helemaal niet verkeerd. Nog wat spanning in m'n bovenlichaam, maar ik heb hem in ieder geval niet twee proeven lang fijn zitten knijpen, was paardlief wel blij mee geloof ik. Jeej!

Ik heb ook nog eens goed opgelet of ik met mijn zit niet tegenwerk in het voorwaarts gaan, doe ik volgend mij af en toe wel. Iemand nog tips hoe ik kan oefenen (op of naast het paard) met het openen van de zit? Ga straks ook nog even terugzoeken in de oude topics hoor, maar ik moet het meestal eerst een keer gevoeld hebben voordat ik er echt naartoe kan werken en mezelf kan corrigeren als ik het verkeerd doe.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:37

In het CR1 boek staat het mooi uitgelegd met behulp van zwemvliezen die uit je heupkom steken of een als een hek die aan 1 scharnier hangt. Ik ben er de afgelopen twee keer ook mee bezig geweest.
Je moet hierbij ook echt even het gevoel krijgen. Bij mij ging het vandaag alweer beter dan van de week. Als ik het goed doe, dan zit ik niet meer zo naar voren met mijn bovenlijf.
Als je niet aan het CR1 boek kunt komen, dan wil ik het stukje ook wel eens over typen voor je.

We zijn dus weer naar de binnenbak gegaan. Het was best druk en veel paarden waren behoorlijk fris en bokten behoorlijk om ons heen.
Kelly was de rustigheid zelve. Dit was een van de eerste keren dat ik haar echt even dressuurmatig kon doorrijden. We hebben ons niet gebogen over rond, maar we zijn aan het werk gegaan met mijn zit en het gaspedaal bij Kelly. Ze was erg stijfjes hoor. Ze is op dit moment een beetje traag op het been. Dus dat wil ik eerst in orde hebben. Aan het einde van het rijden werkte het gas al een stuk beter en dan komt ze ook beter in aanleuning. Ook kwam ze toen beter over de rug.
Ik was erg tevreden over vandaag en ik heb ook lekker gereden. Dat het er niet direct super uitziet, doet mij er niet zo toe, dat komt vanzelf. Dat kost tijd, ze heeft een poos niets gedaan en is al wat ouder. En die tijd nemen we er rustig voor.
Ze genoot van het rijden en ik ook en dat is het belangrijkste. Ik hoef om aan niemand niet te bewijzen. Vroeger stond ik daar heel anders hoor, dan voelde ik me zo op mijn vingers gekeken. Komt ook wel door mijn baan. Ik heb een dikke laag groene zeep op mijn rug gekweekt en laat alles er zo weer afglijden.

Ohhh, Amanda van Jim gevallen. Ik hoop dat je vandaag nog een beetje kunt bewegen.
Leuk dat je ons mee hebt laten kijken met je les Sabm. Jammer van je zadel. Nu moet je verder. Succes met de overwegingen.
Jammer blijheid dat het zadel niet helemaal geschikt voor jullie was. Ik heb zelf ook een trekker getest. Op zich vond ik het wel lekker zitten, alleen mijn bovenbenen waren veel te lang voor het zadel, die kwamen echt giga over de wrong heen en die waren nogal stevig, wat me behoorlijk pijn deed.
Daarnaast vond ik lastig om de kussens goed te positioneren en de boom juist in te stellen.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:38

Top ankem zo te horen heb jij en kelly echt een klik. Lekker dat het zo goed ging. Ik heb idd in de loop der jaren geleerd dat er net zoveel meningen als paarden zijn. Dus ik ben het met je eens als je je van niets van andere aantrekt. Doen war goed voelt.

Knollentuin die hellen is toch goed? Kan weinig vinden trouwens over de ideal zadels.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:42

ja heleen is een goeie,er is ook nog noor en kerry sharp , maar wie weet komt heleen gewoon naar jou toe,zou mooi zijn

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:58

Ja zou fijn zijn idd. hopelijk heeft ze 2e hands wat liggen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 08:55

Ik heb een Ideal gehad. Naja, die heb ik nog steeds. Gebroken boom erin. Ligt dus in een verhuisdoos ergens op de berg dozen.

Kerry ben ik ook niet kapot van :n

klinkt top Ankem :))

Ik heb gisteren ook weer fijn gereden. En heel de middag lesjes gegeven.

Vanmiddag ook weer lekker rijden en een lesje en weer vroeg mijn mandje in.

Gelukkig heeft het weet geregent dus wel met alle zooi op de weg! En glad was het hier ook niet.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:49

zo gisteravond ging ik om 00.15 hondje uitlaten en wij gleden over de stoep :+
Gelukkig net niet glad, balen van de regen want met die harde grond eronder zal het moeilijk wegzakken... hopelijk word de bak niet een groot blubber festijn.
Vanavond ga ik iig weer lekker suuske rijden.... }:) lekker met dat niet passende zadel van me :D
haha met een dik bontje eronder wat er nu onder ligt kon ik nog wel rijden zonder problemen had zadelmaakster gezegd. Het is niet dat ik haar daar nu mee vergal.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:56

Ja Sabm voel echt een klik met Kelly. Een geschenk uit de hemel dat ik haar op stal mag hebben. Ze is lekker koel in dr koppie, maar kan ook een tuttenbel zijn hoor. Ze was volgens mij hengstig gisteren. Er stond een grote plant in het gangpad op stal. Stond ze met haar kont tegenaan te rossen, hihi.

Ik ben vrij vandaag, lekker met dochterlief thuis. Ik heb spierpijn aan de binnenkant van mijn bovenbenen en buikspieren. Heb gisteren dus wat anders gezeten en dat voel ik nu ;)

Fijne dag heb je zo gehad lijkt me zooist.

Lastige overwegingen sabm. Ik vind het zelf ook lastig om een geschikt persoon te vinden.

Hier was het niet echt glad vanmorgen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:58

Hier was het spekglad. Mijn collega gleed zo de bocht door voor me :=

Gister niet gereden. Vandaag wil ik er wel weer op.
Nog wel beurs en stijf, maar niet meer zo erg als gister :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:07

Met een bontje sowieso niet, heb dat eens aan mijn zadelmaker gevraagd, hij zegt, zolang je er maar niet dik dek en bontje onder doet is het geen probleem :)

Hier ook glad :j Raphi ging reuzehard, en vrouwtje ook...... maar dan onderuit :D