zadel is vast niet optimaal
gek word je ervan.Zal vanmiddag eens met luchtpad rijden kijken of dat scheelt.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zadel is vast niet optimaal
gek word je ervan.Blijheid schreef:ankem schreef:Ik ben met iets bezig
Het is nog helemaal in de beginfase, maar wel heel leuk en spannend...Cryptisch he?
Is dit wat ik denk dat het is
Ik zou ook wel wat meer info willen over die flexiboogWat oefen je er precies mee, en wat kosten die dingen?

Moest zelfs opletten in galop, ging hem doorsluiten en buitenbeen wat naar achteren om zijn buiging te behouden, ging meneer even laten zien dat hij heus wel richting piroutte kon
Helemaal zitten en omspringen op volte 5 meter, 2 passen en toen reed ik hem er maar uit... Datvroegiknienamelijk
Het gemak waar hij vanavond alles mee deed, heb ik een tijd niet gevoeld. Ik kan toch beter omgaan met een paard 'afremmen' dan een paard aan de gang krijgen. 
)
Ik vroeg om hij beetje kont naar binnen wilde zetten op een volte 10 meter, want als hij te recht wordt, laat hij zich eruit vallen en ben ik te traag om het op te lossen. Als je hem iets travers houdt, dan blijft hij beter doorspringen. Alleen blijkbaar gaf ik elke hulp te groot
MyWishMax schreef:Hoe gaat het met je merrie nu, Ninx? Al wat vooruitgang, of is dat te snel om dat te kunnen zeggen?
Drammen in tempo, niet laag willen ontspannen. Ik ben begonnen met haar laag los te stappen. Nou bep had daar geen zin en ging beetje huppelen en met hoofdje iedere keer omhoog lopen. Dus besloten maar strenger aan de slag te gaan.
maar werkt wel averechts)
) Merkte dat ik spanning opbouwde dus bewust gaan letten op ademhaling en ontspannen schouders. (af en toe los wiebelen zoals KT me geleerd heeft
)
Geloof dat ze haar hele trukkendoos heeft gebruikt.
en stop, wegstappen, stop, aandraven ging zonder verlies van aanleuning, althans... klein beetje nog ophoog maar dat is omdat ze achter nog sterker moet worden.
vermoed dan ook dat we vrijdag opnieuw strijd moeten aangaan.
vrijdag ga je gewoon door waar je gebleven bent