Opnieuw leren rijden - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SabM

Re: Opnieuw leren rijden - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:13

TNX knollentuin.
:roll: zadel is vast niet optimaal %) gek word je ervan.
Zal vanmiddag eens met luchtpad rijden kijken of dat scheelt.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:15

Blijheid schreef:
ankem schreef:
Ik ben met iets bezig ;)
Het is nog helemaal in de beginfase, maar wel heel leuk en spannend...:) Cryptisch he?

Is dit wat ik denk dat het is :P

Ik zou ook wel wat meer info willen over die flexiboog :j Wat oefen je er precies mee, en wat kosten die dingen?

Uhuh.....!
Ik ben met een bokker in een verkennende fase of wij voor elkaar wat kunnen betekenen. Een soort win/win situatie. Omdat het nog heel pril is, kan ik er nog niet teveel over kwijt. Maar ik vind het leuk spannend!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:17

Spannend Ankem :j

Morgen komt de zadelmaker. Ben echt heel benieuwd. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:18

Duidelijk, dankjewel Knollentuin en svdijk :)
Zelf denk (hoop) ik dat ponymans en ik niet een hele sterke voorkeurskant hebben (al is die er vast wel), omdat zijn 'moeilijke' kant regelmatig wisselt. Momenteel is linksom iets moeilijker, maar 2 weken geleden was dat nog rechtsom. Het is wel een leuke manier om te oefenen lijkt me, goed idee om voor m'n verjaardag te vragen :Y)

@Ankem: Leuk, ik hoop dat dat wat wordt :)

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:22

Oh spannend!!!!!

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:23

Ga dat ding eens testen van KT en als het wat is dan zal ik braaf de bestelling opgeven aan Sinterklaas :+

12rebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:02

weet iemand ook wat de flexiboog kost en als je hem besteld krijg je dan ook oefeningen te zien om er mee te doen.
ik heb namelijk een probeem om mijn schouders naar achter te krijgen tijdens het rijden en het lijkt wel of je dat sterker en meer ontspannen krijg met de flexiboog. Wil dat best gaan proberen.
Heeft iemand ook leuke oefeningen voor op de bal. en dan met name om ontspanning in mijn onderrug en bovenbenen te oefenen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:22

Erika Prockl heeft 2 boeken geschreven ( in het duits ) over de zitbal mbt paardrijden. Dus over zitoefeningen die je kan doe op de zitbal.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:23

ik heb bij die flexiboog een cd met verschillende oefeningen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:50

waar is de flexiboog ook al weer goed voor ? :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:59

Ik heb mijn tiara, prinsessenjurk en troon weer terug gevonden. Jemineeeee, wat liep Beeb lekker vanavond! Alles wat ik vroeg schudde hij uit zijn mouw, of hoef :? :D Moest zelfs opletten in galop, ging hem doorsluiten en buitenbeen wat naar achteren om zijn buiging te behouden, ging meneer even laten zien dat hij heus wel richting piroutte kon := Helemaal zitten en omspringen op volte 5 meter, 2 passen en toen reed ik hem er maar uit... Datvroegiknienamelijk O:) :+: :):) Het gemak waar hij vanavond alles mee deed, heb ik een tijd niet gevoeld. Ik kan toch beter omgaan met een paard 'afremmen' dan een paard aan de gang krijgen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:09

Ach MWM.. komt vanzelf wel.. moet gewoon een knopje om bij je
dat je niet meer voorzichtig met hem hoeft te zijn. Je hebt een onwijs
knap dier onder je kont. Zolang je vertrouwen hebt in jezelf en in hem
geloof ik echt wel dat je veel uit hem kan halen.

:(:)

Wel gaaf dat hij vandaag zo lekker makkelijk was (ondanks dat je het hem niet vroeg..
of... niet bewust vroeg ;) )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:12

Ik heb idd een schop onder mijn hol gekregen dat hij niks (meer) mankeert en gewoon aan het werk moet. Dat heeft al die tijd in mijn achterhoofd gespeeld en kon ik vandaag voor het eerst loslaten... Wat een last valt er dan van je schouders zeg.

Haha, nou ik vroeg het wel, maar minder extreem dan ik kreeg :+ Ik vroeg om hij beetje kont naar binnen wilde zetten op een volte 10 meter, want als hij te recht wordt, laat hij zich eruit vallen en ben ik te traag om het op te lossen. Als je hem iets travers houdt, dan blijft hij beter doorspringen. Alleen blijkbaar gaf ik elke hulp te groot _O-

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:21

Ondanks dat mijn merrie nog steeds/ weer op de kliniek staat, abonneer ik me toch alvast op dit tweede deel! Ik lees lekker mee, en hoop straks weer lekker te kunnen hobbelen zodra ze beter is...

*gaat weer in leesmodus*

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:25

Hoe gaat het met je merrie nu, Ninx? Al wat vooruitgang, of is dat te snel om dat te kunnen zeggen?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:34

MyWishMax schreef:
Hoe gaat het met je merrie nu, Ninx? Al wat vooruitgang, of is dat te snel om dat te kunnen zeggen?

50% van het probleem kwam door een overmaat aan zand in de darmen, de andere 50% (nou ja, een ruw schatting natuurlijk) door het feit dat er een forse ontsteking in haar baarmoeder zit, een resistente E.coli bacterie... een hardnekkige jongen die ze nu proberen uit te roeien...
Ze is een flinke poos in Emmeloord geweest, en nu dus weer tot vrijdag....

Mijn arme popje heeft het zwaar te verduren gehad, evenals ikzelf... Maar ze gaat er bovenop komen, kan even duren... maar het komt goed!!!! *\o/* *\o/*

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:08

In Emmeloord staat ze goed hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:56

Goed zo meis....... ze verdient het......

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:00

fijn dat de prognose goed is ninx! emmeloord is idd een goede kliniek :j
lekker iedereen fijn bezig, kan ook niet anders met dit heerlijke herfstweer, ik geniet er elke dag vol van!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:31

tjonge... we duimen voor je ninx!

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:01

Heftig Ninx, maar ze staat in goede handen! En fijn dat ze vrijdag weer naar huis komt!! :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:04

Wat fijn MWM!

Ninx: fijn dat het goedkomt! Maar wat is dat heftig (geweest) zeg :(:)

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:10

@ninx.. wat fijn dat ze opknapt +:)+ vertroetel haar maar lekker als ze straks weer thuis is.

Gisteren gereden met Parelli luchtpad onder mijn zadel. Vind het een beetje een onhandig ding, maar suus vind hem blijkbaar geweldig. Ze liep beter al was ze nog wel erg dwars ~~}> Drammen in tempo, niet laag willen ontspannen. Ik ben begonnen met haar laag los te stappen. Nou bep had daar geen zin en ging beetje huppelen en met hoofdje iedere keer omhoog lopen. Dus besloten maar strenger aan de slag te gaan.
Ben haar laag gaan vragen en handen op zijn plek voor me zadel houden zoals Knollentuin me vrijdag met de les heeft laten voelen/doen. Dus bij opkomen handen sluiten en zodra ze zakt meteen los geven, maar niet mee naar voren geven (dat doe ik graag :o maar werkt wel averechts)
Suus was na 2 voltes en 2 slangevoltes er helemaal klaar mee. Ze ging drammen, schrikken, dribbelen en zelfs knorren ^)
In draf hetzelfde gedaan en goed opgelet op mijn zit, dus lekker scheef (=recht) zitten en goed zorgen dat ze achterbenen onder de massa ging zetten. Druk goed op vier benen en in balans. Met spoortje om om af en toe mevrouw duidelijk te maken dat mijn rechterbeen niet is om tegenaan te plakken. Met doorzitten ging ze huppelen (was vast grappig om te zien maar ik vond het niet leuk _-:( ) Merkte dat ik spanning opbouwde dus bewust gaan letten op ademhaling en ontspannen schouders. (af en toe los wiebelen zoals KT me geleerd heeft ;) )
Wist niet dat Suus zich zo kon dubbelvouwen in allerlei bochten kon wringen >;) Geloof dat ze haar hele trukkendoos heeft gebruikt.
Mss moet ik spreken van doos van Pandora }:)

Na 40 minuten ging protest in 1 keer liggen en gaf ze toe. Men wat liep ze toen lekker :#
Ze liep fijn over haar benen, los in lijf en rug ontspannen en goede aanleuning die constant bleef. Kon zonder morren doorzitten voor een hele volte *\o/* en stop, wegstappen, stop, aandraven ging zonder verlies van aanleuning, althans... klein beetje nog ophoog maar dat is omdat ze achter nog sterker moet worden.

Geloof dus echt dat dit luchtpad wel wat doet bij haar, maar protest komt dus niet alleen van het zadel. Zit teveel aan haar lijf momenteel en denk dat ze dat vervelend vind (bekend verhaal van haar). Ben heel blij dat ik gisteren een kleine overwinning op me zelf heb behaald met " de aanhouder wint" maar toch op een correcte manier zonder boos worden of harde handen hebben.
Jammer alleen dat ik vanavond dus niet kan rijden en morgen ook niet -O- vermoed dan ook dat we vrijdag opnieuw strijd moeten aangaan. :roll:

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:44

ach je zal merken sabm dat zo gauw suus door heeft dat er niet meer te onderhandelen valt ze zich er wel eerder bij neer gaat leggen.duidelijke grenzen en afspraken werken echt ,anders blijven het net van die zeurende en drammende kinderen die steeds hun grens verleggen...[tot grote wanhoop van hun ouders die het eigenlijk zelf in de hand hebben]
@maris het verhaal van die flexiboog staat maar 2-3 paginas terug ,kan je zo terug lezen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:45

Sabn dat in alle bochten wringen is wellicht wel omdat het voor haar nog moeilijk is om correct haar lijf te gebruiken, zo te lezen heb je het allemaal wel goed op een rijtje, mooie overwinning of stap verder :) vrijdag ga je gewoon door waar je gebleven bent :)

NInx sterkte met je paard, hoe heb je dat zand eruit gekregen ? Wat naar zo'n ontsteking ook op die plek, bah, wat een zorgen zo.

Mywishmax, fijn dat groene licht, gewoon lekker gaan trainen, ik kom er weinig aan toe eigenlijk, te druk op het werk de laatste wek, baal er wel van, toch wachten tot het weekend denk of misschien kan ik vanmiddag toch wat doen. Een merrie wordt slechter in beweging wanneer ik haar alleen maar laat lopen buiten, voel me dan zo bezwaard en daar baal ik van.