Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CxOnly schreef:Heey, ik rijd ongeveer 4 jaar paard maar nog steeds loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Het lijkt wel alsof ik een paard niet kan aansporen/drijven. Heeft iemand misschien een idee hoe dit komt en hoe ik hier aan kan werken? Ook leg ik mijn benen in galop te ver naar achteren (hier kon ik geen beter voorbeeld van vinden) Ik hoop dat iemand me kan helpen (:
Liefs Corina
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
(ik weet dat het zadel niet goed past, dit zijn wat oudere foto's. Het paard heeft inmiddels een nieuw zadel en is verkocht)
HalloDan schreef:Ik merk nu ik dressuurles heb, dat ik na afloop wat gevoelig ben op mijn...hoe zeg ik dat netjes....venusheuvel?
Ik zit dus duidelijk te veel op mijn voorkant en niet op mijn kont!
Ik heb een wat statische houding, armen vrij stijf. Het ziet er schijn baar wél netjes uit want ik krijg er weinig commentaar (nog) op.
Iemand tips om meer op mijn kont te leren zitten?
TheJokerr schreef:Gianti schreef:Ik vind je niet TE groot, maar wel aan de grote kant. Echter heb je geen geweldig zit (sorry), dus zou daar heel hard aan werken, want anders zit je de pony echt in de weg!!
Het ziet eruit alsof je een oude wintec erop hebt, klopt dat?
Klopt is een wintec zadel
Gianti schreef:rijd je dit paard vaker, dan raad ik je aan, om een maat dikker kniewrongen te kopen, en anders deze een stukje naar achter te plaatsen. Dit zadel is absoluut geen zege voor je houding (rij er zelf ook mee), probeer als je gaat zitten, echt wat meer voorin te gaan zitten, je zit nml nu achterop de lepel. Desnoods ga je bewust goed zitten, en dan vraag je iemand van de grond om te kijken of je echt in het diepste punt zit en ga dan een stukje zonder beugls rijden, dat je je zelf niet naar achteren kan drukken.
@michelle___: ga eens wat trotser zitten!!! Je hebt 2 pracht paarden onder je bips en je zit nu een beetje in een gezaktook mag op beide paarden je beugels iets langer, vooral op de eerste, je knie komt zelfs over de wrong heen. Maar wat een pracht paarden zeg!