Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zilfstar schreef:Dag zadel![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Neem aan dat ie wel goed aangesingeld isdan glijdt je zadel dus. Ja een krukje is dan beste oplossing zodat je niet zo hoeft te hangen.
Euhm wat je ook kunt doen is NIET je linkervoet in de stijgbeugel maar je rechterbeen OVER je zadel leggen en dan gaan zitten. Dus dat je de kruk als opstap gebruikt en niet je stijgbeugel. Moet ie wel naast die kruk blijven staan natuurlijk....
CCCCC schreef:Over het zadel dat schuift, weet je zeker dat het goed ligt?
Ik had ook last van een schuivend zadel, maar die paste gewoon absoluut niet op mijn paard, dus ik heb zo snel mogelijk een nieuwe aan moeten schaffen.
Als het gewoon goed ligt zou ik inderdaad proberen wat Zilfstar zegt, op krukje stappen, been eroverheen, zitten en dan pas in de beugels. Heb je er tijdens het rijden ook last van, dat je zadel schuift?
Somebitch schreef:Hmm echt apart dan dat je zo onbewust toch je ademhaling verandert.
Somebitch schreef:Kan ik me wel voorstellen hoor. Maar het gebeurt je ECHT onbewust.. Heel apart is dat.
Nouja dan kan ik voortaan maar gewoon beter een andere kant op kijken als er iets engs is.
Somebitch schreef:Je bedoelt dus zo ademen dat je buik ook beweegt? Dat kon ik wel, moest ik altijd met dwarsfluiten maar dat doe ik allang niet meer.![]()
Maar als je niet via je buik ademt dan gaan ook je schouders iets omhoog en door je buik is dat niet? Klopt dat met wat je bedoelt?
Dan ga ik er eens op 'proberen' te letten in een 'enge' situatie.
Somebitch schreef:Ziet er heel relaxed uit ja.![]()
Wat voor beenoefeningen doe je en waarom?
Zilfstar schreef:Als ik iets eng vind ga ik vaak neurieen, dan moet je bijna wel goed ademhalen![]()
Off Topic: die bandage om zijn kont is miss ook wel een idee voor Jippe met rijden. Die moet die achterhand er ook meer onder zetten. Wilde dat ooit doen door zweepje mee te nemen. Nou die heb ik na 1 lichte aansporing laten vallen, want toen hij door had dat ik een zweep mee had begon hij toch te flippen!!! Die was er onder het zadel echt bang vanWil niet weten wat hij ermee meegemaakt heeft....