Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_danieke_ schreef:ik ga te veel mikken op de afstanden, hoe kan ik mn gedachtes op andere dingen brengen? want zodra ik niks zie raak ik in de stress en vergeet ik te drukken, en te rijdenen ik kan hem niet laten lopen zonder er aan te zitten
MarcelDufour schreef:newmom schreef:schiet me trouwens nog iets te binnen!!
Een aantal jaren geleden heb ik bij kyra gewerkt..
daar heb ik pappie (hors la loi) een aantal keer gereden,
(dressuur matig) ontzettend leuk paard met een mega karakter(!!)
Nu hoor ik helemaal niets meer van t dier.. wat is dr mee gebeurd?? weet jij dat toevallig (ik dacht aangezien jij meer in de springsport zit)
Welke Kyra? Kyra Swelheim?
Wat er met dat paard gebeurd is weet ik niet, kan er wel eens naar vragen.
clarence schreef:_danieke_ schreef:ik ga te veel mikken op de afstanden, hoe kan ik mn gedachtes op andere dingen brengen? want zodra ik niks zie raak ik in de stress en vergeet ik te drukken, en te rijdenen ik kan hem niet laten lopen zonder er aan te zitten
1. Zet een lijntje neer. Vanuit draf een kruisje en dan vier, vijf, of zes galopsprongen naar een stijltje of oxer. Op die manier leer je te zien hoe 4, 5, of 6 galopsprongen eruit zien. Je kan dit ook gewoon doen met grondbalken.
2. Tel je galopsprongen hardop tussen de hindernissen. Landing, 1, 2, 3, 4, 5, 6, afzet.
3. Tel je galopsprongen hardop tijdens het galopperen. 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4. Na een paar maanden weet je vanzelf waar je bent in 4 galopsprongen. Dan is het natuurlijk wel belangrijk om in 1 ritme te blijven galopperen door de hele baan.
Lante schreef:[/quote]Deze man is gehandicapt, misschien even het filmpje uitkijken en de tekst aan het einde lezen. Ik zou het niet kunnen zonder benen met twee proteses; jullie wel?
armanike schreef:niemand die voor mij raad heeft?
clarence schreef:Armanike,
Marcel heeft dit al behandeld op de 1ste pagina.
Anyway, kan je over een balk galopperen zonder dat ze gaat rennen? Kan je over een kruis galopperen zonder dat ze gaat rennen?
Wat doet ze als je vanuit draf naar een kruisje rijdt? Galoppeert ze daarna wel normaal verder?
Probeer wat zowel Besita als Schoentje je aanraden.
Verder kan je proberen vanuit draf naar een kruisje en dan op 4 galopsprongen een stijl. Met 4 grondbalken ertussen in. Dan zal ze minder vaart maken.
Ook is het natuurlijk handig om aan je balans te werken op de sprong zodat je niet met een klap neerkomt waarna ze gaat rennen.
schoentje schreef:Elsskippy schreef:Armanike:
Ik denk dat jij bedoelt, als je eerst een kruisje springt en dan 3 balken op de grond en dan het stijltje.
Als jij na het kruisje 4 balken gaat leggen en dan het stijltje hoe wil je dat voor elkaar krijgen met je 4 galopsprongen.
Een galopsprong per balk.
knooopje schreef:ik denk niet dat dat gaat werken!
waar heb je dat gezien dan?
want je kunt niet vanuit draf naar een kruis en dan landen 4 galopsprongen met 4 balken er tussen!
dat past voor geen meter.
edit ik denk dat dit niet echt iets kan verbeteren aan je paard.
denk dat je hem eerder bang krijgt.als hij wat gang krijgt of je komt te hard in dan stap ie op de balk nou dan heb je feest want dan past de 3 en de 4 de ook niet en waar moet het paard dan afzetten?
annebe schreef:Welke punten in het extrieur zie je graag bij een springpaard?