Paard steigert en laat zich achterover vallen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:25

superwoman schreef:
Maar ja, zoals gezegd is dat niet altijd mogelijk. Je moet wel ruimte en geld en een beetje tijd hebben voor het onderhoud. Je verkoopt je paard niet zomaar...
Hopelijk kan en wil de vorige eigenaar dat wel.

Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik geloof dat TS al wel een deel had betaald, mooi gebruiken als onderhoudskosten.
Is wel heel grof... Verkoopster V, zoals ze genoemd is, kan heel goed bang zijn dat haar paard, want ze is nog steeds niet afbetaald, onrechtmatig verkocht wordt. Lijkt me genoeg reden om het paard ergens anders onder te brengen. Zodadelijk wordt haar paard zonder papieren verkocht en kan ze fluiten naar haar geld.

Cindy F, ze heeft haar nog niet afbetaalde paard te koop staan op mp...
Denk niet dat ze rechtsbijstand nodig heeft, eerder de verkoopster of degene die haar van mp koopt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:34

imaudy schreef:
Voor een fokmerrie die 3 jaar terug Z-dressuur was vind ik de prijs die betaald is wel erg laag. De prijs staat er niet bij, maar wel de prijsklasse (1000-2500 euro) waarin TS zocht. Ik neem aan dat TS niet veel meer heeft betaald. Voor een braaf voormalig Z-dressuurpaard zonder gebreken denk ik eerder aan een veel hoger prijsklasse. Waar klopt het verhaal niet?

Kan zijn dat de eigenaar het paard snel kwijt wou. De markt is niet best nu.De maandelijkse kosten van een paard zijn hoog. Daarbij is de merrie niet goed meer bespierd.
Vind het ook een erg lage prijs.
Echter het gedrag van de ts is "bijzonder".
Ook haar eerdere 4 jarige paard stijgerde zoals ik in haar vorige berichten heb kunnen vinden....

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:20

Even zomaar een gedachtengang: Wintertijd vergt stalling, stalling is ruimte, geld en tijd. Dit even als het terug op Z niveau brengen van een 13 jarige merrie die al enkele jaren van een lekker leventje heeft mogen genieten.
Dus dan is het even practisch redeneren of je dat wilt investeren in dat zelfde paard of hem dan verkoopt, voor een wat lagere prijs (want de markt is nou eenmaal niet zooo goed), aan iemand die graag een dergelijk paard een leuk leventje lijkt te kunnen bieden.... :D
(roze pennybril is niet van toepassing op alle paardenliefhebbers, dus er zijn er ook die wat zakelijker denken 8-) )

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:37

kamsel schreef:
superwoman schreef:
Maar ja, zoals gezegd is dat niet altijd mogelijk. Je moet wel ruimte en geld en een beetje tijd hebben voor het onderhoud. Je verkoopt je paard niet zomaar...
Hopelijk kan en wil de vorige eigenaar dat wel.

Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik geloof dat TS al wel een deel had betaald, mooi gebruiken als onderhoudskosten.
Is wel heel grof... Verkoopster V, zoals ze genoemd is, kan heel goed bang zijn dat haar paard, want ze is nog steeds niet afbetaald, onrechtmatig verkocht wordt. Lijkt me genoeg reden om het paard ergens anders onder te brengen. Zodadelijk wordt haar paard zonder papieren verkocht en kan ze fluiten naar haar geld.

Cindy F, ze heeft haar nog niet afbetaalde paard te koop staan op mp...
Denk niet dat ze rechtsbijstand nodig heeft, eerder de verkoopster of degene die haar van mp koopt.

Als de vorige eigenaresse het paard terug zou nemen, dan moet ze TS terugbetalen. Ze koopt het paard terug. Dat lijkt me logisch, eventueel voor een lagere prijs. Ik zou in haar situatie sowieso maatregelen nemen, omdat TS paard wat nog niet afbetaald is te koop zet op MP. Eigenlijk is het diefstal als ze het verkoopt (wat heel moeilijk wordt zonder papieren, maar je weet nooit wat voor gek er komt; een handelaar die nog wel een papiertje heeft liggen wat er wel een beetje bij past of zo).

SecretLIN

Re: Paard steigert en laat zich achterover vallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:19

Jeutje wat een rare wendig neemt dit verhaal zeg!
Opeens moet het paard worden verkocht wegens tijdgebrek? wat een smoes je had nooit aan een paard moeten beginnen dan.

Zo zie je maar weer hoe gemakkelijk mensen een dier aanschaffen en hem vervolgens gewoon weer op marktplaats dumpen, meid je moest je schamen!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:40

Als het niet klikt kun je beter weer afscheid nemen vind ik, maar het is wel een beetje een raar verhaal aan het worden zo met die afbetaling en dat vage verhaal over die proeftijd, die dus blijkbaar geen proeftijd was en zo...

geenleukidee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:02

Ik heb bijna het hele topic door gelezen maar een ding is zeker... Er klopt he-le-maal niks van. Zowel niet van TS als van verkoper V...We weten van geen enkele zin, reden, etc. of die waar is....
p.s volgensmij heeft ts ook niet meer gereageerd....

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:06

En wie ben jij dan wel niet dat je beide kanten van het verhaal zo goed kent..? Wij vinden het sowieso al een heel raar verhaal dat het paard niet wordt terug genomen, en dat TS blijkbaar de papieren niet heeft en het paard niet heeft betaald, maar het paard wel op MP heeft gezet..? Breng eens wat licht in de duisternis zou ik zeggen. :)

geenleukidee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:10

Wij vinden het sowieso al een heel raar verhaal dat het paard niet wordt terug genomen, en dat TS blijkbaar de papieren niet heeft en het paard niet heeft betaald, maar het paard wel op MP heeft gezet..?

Mee eens!!

En daarom wil ik zeggen 'zou de rest dan wel waar zijn'? Bijv. dat het paard Z heeft gelopen, dat het stijgerd, etc.
Dat weet ik niet samen met jullie allemaal...We kunnen alleen logisch nadenken... en dan snappen we het niet meer....

Hopelijk snap je wat ik bedoel..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:12

Lante schreef:
En wie ben jij dan wel niet dat je beide kanten van het verhaal zo goed kent..? Wij vinden het sowieso al een heel raar verhaal dat het paard niet wordt terug genomen, en dat TS blijkbaar de papieren niet heeft en het paard niet heeft betaald, maar het paard wel op MP heeft gezet..? Breng eens wat licht in de duisternis zou ik zeggen. :)

Zo bedoeld ze het niet geloof ik. Ze trekt zowel TS als Verkopster in twijfel. Vraagt zich af wat waar is en wat niet, tenminste zo komt het op mij over ;)

geenleukidee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:13

HELEMAAL gelijk!!, chocobroodje!!
al ben ik wel benieuwd

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:14

Ahhh, zo... Ik hoopte op het ware verhaal. :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:15

geenleukidee, 1 post, nu 4, ben je hier voor het eerst op Bokt? :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:16

Het stond er beetje onhandig :o moest hem ook even een keer extra lezen ;) Geeft niks hoor, ik snap hem nu :)

geenleukidee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:18

Nou, Lante nee maar ik volg bokt al een jaartje of 4....
Eerst had ik een ander account maar die is geblokkeerd omdat ik zogenaamd een SA had... DAt was niet maar dat kwam omdat ik in het topic van mijn zusje had gereageerd... Achteraf wel stom!

Normaal post ik nooit iets aangezien mijn gedachte er vaak al tussen staat... dus dan vind ik het geen TW...snap je?

Maak je maar geen zorgen ben geen stomme penny :)

ontopic.... weet iemand iets?

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:44

Jup... maar ik heb mijn kennis al hier geplaatst en dat wordt nu in twijfel getrokken :D

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:34

Heb alles zo een beetje gelezen maar dit slaat echt alles.

Paard is voor weinig verkocht om te beginnen. Een 13 jarige merrie kan nog goed terug worden gereden naar niveau en ook nog presteren.

Dan komen er twee bekende van de verkoper en is TS ineens verdwenen. Omdat TS de waarheid niet verteld?

Daarbij waarom zet je het paard weer op MP als de verkoper echt zo is als de bekende zeggen dan neemt ze de merrie wel terug.

En een 18 jarig meisje woont op zichzelf koopt een paard en paar maanden later heeft ze ineens geen tijd meer?

Sorry TS jij start dit topic en legt je verhaal niet eens uit. Daarbij betwijfel ik of we ooit de waarheid komen te weten....

En de bekende van de verkoper kunnen jullie niet iets ophelderen?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:05

Lante, natuurlijk zou ze het aanbetaalde bedrag terug moeten betalen. Alleen zou je in deze situatie de gemaakte onverwachte kosten (bang dat paard doorverkocht wordt, daarom maar teruggehaald) er best afgehaald kunnen worden.
Aangezien TS niet de hoofdprijs heeft betaald en niet afbetaald heeft blijft er weinig over om terug te betalen.

TS heeft teveel zelfrespect om te reageren..
Daar zal je niets meer van horen.

ukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:21

Munnie wat wil je weten?

Ts heeft inmiddels alles betaald, dus het paard is nu van haar.

Wel heeft TS tegen verkoopster gezegd dat ze als ze in de buurt is, zeker een keer langs mag komen... maar gister stond de merrie nog op marktplaats!

Ook stond er in mijn verhaal dat de verkoopster vanwege prive omstandigheden het paard te koop heeft gezet. Kan het misschien zo zijn dat iemand dan dus niet in de gelegenheid is, om paard terug te kopen?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:39

Ja ukkie, meestal verkoop je ze niet "zomaar" tenzij je handelaar bent! Denk dat als ze het had gekund misschien wel had gedaan, maar zelfs dan nog zou ik dat niet zomaar doen. Paard is grondig verpest vrees ik....

Anne8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 08:50

ukkie1979 schreef:
Deze merrie is aangekocht door de verkoopster om mee op cursus te gaan aangezien haar paard op dat moment geblesseerd was. Op die cursus hebben er ander personen op moeten rijden (M-niveau) Intussen is het paard gedekt, nadat de cursus afgerond was heeft het paard een veulen gekregen, (de Special D die in een ander topic genoemd word) daarna is het paard op wedstrijd uitgebracht t/m met het Z1. Zoals erbij gezegd bij verkoop was dat op dat moment de top van dit paard. Aangezien de verkoopster intussen over meerdere getalenteerde wedstrijdpaarden beschikte is zij met dit paard gestopt. Wel is het paard bij haar gebleven. Nadat ze wegens prive-omstandigheden besloten heeft om twee paarden te verkopen heeft ze gereageerd op de advertentie van TS.

Hieruit blijkt dat de verkoopster 2 paarden wou verkopen i.v.m prive omstandigheden en er geen kwade wil in de verkoopster zit. dus niet kosten wat het kost van het paard af wil.
ook ben ik echt van mening dat iemand niet een paard verkoopt waarvan ze weet dat ze steigert ect. wat TS nu beweerd anders verkoop je een paard echt niet op afbetaling!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:10

Het scheelt dat TS het paard nu wel afbetaald heeft, dan kan ze het paard natuurlijk gewoon verkopen.
En advertentie teksten moet je goed lezen, er staat dat het op dit moment een draak is. Anders verwoord, maar daar komt het op neer.

Ukkie: weet niet of je mij bedoelde, ik bedoelde in ieder geval niet terugkopen, maar terughalen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:17

Nee hoor kamsel dat staat er niet. Er staat dat het paard door een ervaren ruiter weer gereden kan worden. Ook staat er dat de veulens haar makkelijke karakter hebben geërfd, maar nergens wordt er over het steigeren verteld.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:28

Als ze in de advertentie zet: steigerend paard te koop, niet te berijden door onervaren ruiter, laatste jaren weinig gedaan, met oppakken hevig in verzet. Denk je dan werkelijk dat ie verkocht wordt?
Alleen de opmerking is eventueel weer te rijden door ervaren ruiter zorgt er bij mij voor dat de alarmbellen gaan rinkelen.
Daarvoor heb ik de info uit dit topic niet nodig.
Daarnaast verkoopt ze een (fok)merrie, geen rijpaard/recreatiepaard/dressuurpaard.
Is toch wel een rare omschrijving voor een paard die voorheen Z-dressuur gelopen heeft, nog maar 13 jaar is en waar je dus normaal gesproken nog lekker een aantal jaren rustig op kunt rondsturen....
Het gaat er niet zozeer om wat er gezegd wordt, maar om wat er niet gezegd wordt.

santaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 15:17

KiWiKo, ben jij nog van plan het paardje te kopen? Enkel uit interesse... Ik hoop namelijk echt dat dit paardje goed terecht zal komen....