Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
19LindA83 schreef:hmm ik blijf jou manier van typen vervelend vinden!
Maar goed... Ik heb geen zin in een discussie over een slof, want daar heb ik mijn mening over en jij de jouwe, en dat respecteer ik wel terdege.. probeer dan ook niet mij te overtuigen dat een slof niet erg is, maar respecteer ook mijn mening.
En liever ook niet zo neerbuigend of bepaalde namen me wat zeggen.. ik ben niet van gisteren ofzo..

suleilitha schreef:Hm, rug ziet er nog steeds niet fijn uit, onderbeen van de ruiter ook niet, om te beginnen moet je je hakken uitdrukken. Verder valt het paard erg naar binnen op de volte. Achterhand wordt wel iets beter onder gebracht, maar ondanks dat valt ze nog enorm op de voorhand.
suleilitha schreef:Hm, rug ziet er nog steeds niet fijn uit, onderbeen van de ruiter ook niet, om te beginnen moet je je hakken uitdrukken. Verder valt het paard erg naar binnen op de volte. Achterhand wordt wel iets beter onder gebracht, maar ondanks dat valt ze nog enorm op de voorhand.
SamSter schreef:suleilitha schreef:Hm, rug ziet er nog steeds niet fijn uit, onderbeen van de ruiter ook niet, om te beginnen moet je je hakken uitdrukken. Verder valt het paard erg naar binnen op de volte. Achterhand wordt wel iets beter onder gebracht, maar ondanks dat valt ze nog enorm op de voorhand.
Sluit ik me bij aan , en ik vind nog steeds dat het paard heel erg lui loopt in zn hooft/hals houding en dan niet in de trant van hij loopt niet nagefelijk maar nog steeds op de manier van 'ik heb geen zin om te werken dus doe ik het niet'.
Rij je paard eerst goed naar je been toe, Duidelijk reactie krijgen van je paard!
Been is naar voren en ga zo door, krijg het idee dat die niet op je been reageerd en heel traag is voor je been. Dus leker voorwaards rijden en tempo wisselingen maken, Goed ook aan je eigen houding werken, Sul heeft de punten van houding al genoemt.
Ga dr aan werken asjeblieft doe wat met de gegeven tips!
19LindA83 schreef:hmm ik blijf jou manier van typen vervelend vinden!
Maar goed... Ik heb geen zin in een discussie over een slof, want daar heb ik mijn mening over en jij de jouwe, en dat respecteer ik wel terdege.. probeer dan ook niet mij te overtuigen dat een slof niet erg is, maar respecteer ook mijn mening.
En liever ook niet zo neerbuigend of bepaalde namen me wat zeggen.. ik ben niet van gisteren ofzo..

mick75 schreef:Nog een tipje Gast9373. Maak niet van elk puntje dat er beter gaat een serie foto's ter beoordeling, maar wacht eens een half jaartje. Volg in die tussentijd les en werk aan de punten die nodig zijn. Je eigen houding in de eerste plaats, het actief krijgen van je paardje daarna (al wordt je paard waarschijnlijk al actiever als je houding beter wordt omdat je hem dan niet meer hindert) en maak eens foto's als er een flinke verbetering zichtbaar is. Dan wordt het verschil veel duidelijker.
suleilitha schreef:Met contrastelling krijg je geen rechtgericht paard, al zou je denken van wel. Een rechtgericht paard krijg je, heel basaal, door consequent op twéé teugels te rijden
Beaux schreef:Als je verstand hebt van Antoine de Bodt weet je dat hij met rechtrichten ze ook laat sterrenkijken als het moet waarna ze vervolgens met een actief achterbeen en een rechtgericht lijf vanzelf de hand van de ruiter opzoeken en dan nageven.