Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superwoman schreef:beantsje schreef:Nou, niet te kort door de bocht hoor. Je moet het hele boek lezen, [knip]
Zoals ik al schreef - reageer ik op jouw uitleg.
Op die manier leer je imo de onervaren bokkers die dit hier lezen, een verkeerde manier.
Hoeveel meisjes heb ik wel niet gezien met een stilstaand paard in de krul waar zij heel trots op zijn.
Dat wil ik dus niet aanmoedigen, want dat is gewoon niet goed.
klomp schreef:@splash1999: misschien is voor jou deze site handig en kun je er wat nuttigs uit halen. http://www.paardenbegrijpen.nl
roxxxiejjj schreef:Wat mij niet lukt(en anderen helemaal niet) is mijn pony constant nageeflijk kunnen rijden. Ontspannen is hij wel vaak bij mij, en hij zoekt af en toe mijn hand op, maar alleen als het hem uitkomt. Als ik er dan mee door ga(met mijn been naar mijn hand toe rijden) komt hij weer omhoog en drukt zijn rug weg en gaat ook nog trucjes doen om eronderuit te komen.
lillytjuh schreef:Bij mijn paard is het ook niet makkelijk. Ze is inmiddels bijna 25 en ik rij haar al 13 jaar en nog wil het plaatje er niet elke dag even goed uitzien en aanvoelen! Gelukkig doet ze het op de momenten dat ze het echt moet dan weer super! Thuis in de bak wil ze nog weleens het bit vastpakken en lekker met haar hoofd omhoog en vooral niet willen stellen! Blijft gewoon elke keer een uitdaging om haar te krijgen waar ik haar wil hebben! Houdt me lekker allert!
Marchador schreef:Hai,
Ik heb heel even een andere vraag wat niet betrekking heeft op het aan de teugel rijden.
Eigenlijk wilde ik deze vraag voorleggen aan mijn instructrice, maar omdat de les niet doorging probeer ik het via deze weg in de hoop op wat tips.
In de les rijd ik eigenlijk vrijwel alleen voltes voor een goede buiging, om het even simpel voor te leggen kan ik de volte als een volte maken (dus rond), maar ook kan ik de hoek van de volte door rijden. (Dus eigenlijk steek ik dan de bak over op letter).
Echter dit gaat goed zolang het niet aan de kant van de bakrand is.
Rijd ik de bak rond dan houd ik voor de hoek en door de hoek mijn binnenbeen eraan en mijn buitenteugel begrenst. Maar ik krijg haar de hoek niet door, ik kan zogezegd mijn binnenbaan zo hard aanduwen zonder resultaat. Ook heb ik geprobeerd om niets te doen bij de hoeken, licht wat te doen en heel hard mijn best te doen met toch wat gepuf van mijn kant![]()
Ik krijg haar de hoek gewoon niet door. In stap niet, in draf niet en in de galop probeer ik het niet omdat ze die al moeilijk vind.
In het begin reageerde ze al niet super op mijn benen, maar dit gaat al zoveel beter waardoor ze toch over het algemeen nu goed reageerd.
Mijn vraag of jullie hier misschien tips voor hebben.
beantsje schreef:Marchador schreef:Hai,
Ik heb heel even een andere vraag wat niet betrekking heeft op het aan de teugel rijden.
Eigenlijk wilde ik deze vraag voorleggen aan mijn instructrice, maar omdat de les niet doorging probeer ik het via deze weg in de hoop op wat tips.
In de les rijd ik eigenlijk vrijwel alleen voltes voor een goede buiging, om het even simpel voor te leggen kan ik de volte als een volte maken (dus rond), maar ook kan ik de hoek van de volte door rijden. (Dus eigenlijk steek ik dan de bak over op letter).
Echter dit gaat goed zolang het niet aan de kant van de bakrand is.
Rijd ik de bak rond dan houd ik voor de hoek en door de hoek mijn binnenbeen eraan en mijn buitenteugel begrenst. Maar ik krijg haar de hoek niet door, ik kan zogezegd mijn binnenbaan zo hard aanduwen zonder resultaat. Ook heb ik geprobeerd om niets te doen bij de hoeken, licht wat te doen en heel hard mijn best te doen met toch wat gepuf van mijn kant![]()
Ik krijg haar de hoek gewoon niet door. In stap niet, in draf niet en in de galop probeer ik het niet omdat ze die al moeilijk vind.
In het begin reageerde ze al niet super op mijn benen, maar dit gaat al zoveel beter waardoor ze toch over het algemeen nu goed reageerd.
Mijn vraag of jullie hier misschien tips voor hebben.
Blijkbaar is je paard toch niet zo goed aan het been; ze gaat wel voorwaarts op beenhulp maar niet zijwaarts. leer haar dat door te oefenen met een wending om de voorhand.
Ook hierbij kan het nodig zijn om bij geen reactie even bij te tikken met je zweep.
Daarnaast kan het zijn dat de schouder naar binnenvalt; dit kan je corrigeren door beide handen even kort naar buiten te verplaatsen.