Heimdallr schreef:Nou ben benieuwd![]()
deze zijn echt al oud hoor, rij nu western.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 6166_o.jpg
iemand?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Heimdallr schreef:Nou ben benieuwd![]()
Heimdallr schreef:Heimdallr schreef:Nou ben benieuwd![]()
iemand?
kellaxy schreef:Ik denk ook dat met de ene "kneepjes" wat anders word bedoeld als met dr andere "kneepjes".
De ene bedoelt constant of vaak links rechts links rechts kneepje. zo fout! Waar de ander bedoelt: je paard voorwaarts en actief rijden, contactteugel, als dat goed gaat kun je je paard voorzichtig vragen (!) dmv hele kleine "kneepjes" de 1 zegt links rechts en de ander zegt buitenteugel eraan en links kneepjes geven. Dan stimuleer je je paard om te gaan kauwen zodat hij ontspant en na gaat geven. Dus niet constant en ik wil het eigenlijk niet eens kneepjes noemen.
Wat ik bedoel te zeggen.. Volgens mij word het "kneepjes geven" heel vaak verkeerd geïnterpreteerd en nog erger, verkeerd uitgeoefend!
Horsenart95 schreef:het hoofd staat iets achter de loodlijn, maar het ziet er wel ontspannen uit vind ik
ninietje_x schreef:kellaxy schreef:Ik denk ook dat met de ene "kneepjes" wat anders word bedoeld als met dr andere "kneepjes".
De ene bedoelt constant of vaak links rechts links rechts kneepje. zo fout! Waar de ander bedoelt: je paard voorwaarts en actief rijden, contactteugel, als dat goed gaat kun je je paard voorzichtig vragen (!) dmv hele kleine "kneepjes" de 1 zegt links rechts en de ander zegt buitenteugel eraan en links kneepjes geven. Dan stimuleer je je paard om te gaan kauwen zodat hij ontspant en na gaat geven. Dus niet constant en ik wil het eigenlijk niet eens kneepjes noemen.
Wat ik bedoel te zeggen.. Volgens mij word het "kneepjes geven" heel vaak verkeerd geïnterpreteerd en nog erger, verkeerd uitgeoefend!
Dat tweede is dus precies wat ik bedoelde met "kneepjes". En wanneer ie dan doet wat je vraagt meteen ophouden en belonen.
xxIsaa schreef:Ik vind dat je er netjes op zit !![]()
Probeer iets meer een knik in je armen te houden, en naar de mond toe te rijden!
ninietje_x schreef:kellaxy schreef:Ik denk ook dat met de ene "kneepjes" wat anders word bedoeld als met dr andere "kneepjes".
Dat tweede is dus precies wat ik bedoelde met "kneepjes". En wanneer ie dan doet wat je vraagt meteen ophouden en belonen.
Citaat:Je moet terug, terug naar het niets doen. Naar gewoon zitten, voelen. Voel of je in balans bent, voel of je los bent, of je stabiel bent, of je met minimale vormspanning kan blijven zitten, zonder voor je gevoel iets te doen. Gewoon zitten, rechtop, benen laten hangen, lang en los, geen been geven. Dan open je je zit, voor je gevoel duw je je paard met je zitknobbels naar voren, en je hand staat toe; geen centimeters, millimeters. Dat is alles. Je corrigeert alleen als je paard tegen je been inkomt, of tegen je hand.
Yamcha schreef:Been erbij en een halve ophouding, dus even je hand sluiten, been geven, buikspieren aanspannen en dat alles zodra paard gaat hangen, binnen de seconde. Wordt paard weer licht in je hand, geef je meteen na, ringvinger dus millimeters naar voren. Handen naar voren gooien is niet zo handig, dan ben je je eigen balans en die van het paard volledig kwijt.