Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, maandag ga ik voor het eerst losrijden maar ik vetrouw hem volledig want hij is echt zo lief, er zit geen kwaad in het is alleen nog onwennig maar dat is logisch..

de springfoto

dit is een stukje dat eerst omlaag gaat en dan omhoog
Afgelopen lente/zomer enige tijd verzet gehad in de vorm van hoofdschudden en onder mij vandaan te rennen waarna ik de tandarts/ostheopaat/zadelmaker heb laten komen. Met zn gebit was alles prima, zadel lag niet meer goed dus een nieuw zadel aan laten meten, en de ostheopaat heeft hem behandelt en kon mij ook precies vertellen op welke plekken hij vast zat in zn lichaam en dat het bijna zeker van zn zadel kwam. Hij heeft hierdoor denk ik zo'n 2 maanden lekker kunnen luieren in de paddock/wei waarna ik de training weer ben begonnen. Vanaf het begin af aan heb ik toen les gekregen, hem met los teugeltje gereden om hem zo veel mogelijk op zn eigen benen te leren lopen en vanaf een aantal weken geleden begonnen met de aanleuning. Dit ging allemaal heel goed en er zat iedere les weer enige vooruitgang in (af en toe een training dat je denkt
daar gelaten, maar dat is normaal met jonge paarden). Nu zitten we sinds 1,5 week weer in een dipje, alleen begint hij nu ook weer onder mij vandaan te rennen.. Nu istie altijd al sensibel voor het been geweest maar ik heb het gevoel dat we weer terug bij af zijn. Ik ga opnieuw een afspraak inplannen bij de zadelmaker want naar mijn idee is hij ook flink in zijn hele lichaam veranderd! Het wordt een echte beer
.
) , luisterde hij hier niet naar ging ik met mijn andere hand een beetje wiebelen met het achtereind van het longeertouw, luisterde hij nog steeds niet ging ik rondjes draaien met het achtereind van het longeertouw, luisterde hij nog niet dan kreeg ie doordat ik naar hem toe ging draaien een pets op zn billen met het achtereind van het longeertouw. Het gaat om het opbouwen van je "fases". Als je het voor het eerst doet zul je waarschijnlijk tot de laatste fase moeten gaan, maar het uiteindelijke doel is dat je uiteindelijk alleen hoeft te wijzen naar de richting waar jij hem heen wilt sturen. En geloof me, dit gaat supersnel!
Als hij dan stil stond na een half rondje gewandelt/gedraafd (maakt op dat moment niet uit zolang hij maar snapt dat ie de volte op moest), haalde ik hem weer naar binnen, beloonde ik hem en stuurde ik hem weer opnieuw terug. Zo bouw je het uiteindelijk uit naar hele voltes en met je stemcommando's erbij!
soms moet je idd weer helemaal terug naar de basis, maar het resultaat mag er zeker wezen. 

Fijn dat hij niet meer bokt!
) dus dat heb ik ook niet gedaan, gewoon wat stap en draf, maar mijn tong hing wel op men tenen er na en die van hem ook 

Ik zet net een volte in,in stap 

Altijd leuk om te horen!
Ze zit hem echter niet in de weg hoor
ik zag het even niet meer zitten, maar gelukkig heb ik toch doorgezet. 

.
.
.

.
!