Academische en klassieke rijkunst?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:21

Caira schreef:
ik vind dat mens die die collumns schrijft alleen maar eng

Caira herken je er de satire dan niet in. Heb enorm moeten lachen om die kolom zo grappig vind ik hem. :D

Caira

Re: Academische en klassieke rijkunst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:27

ik vond de vorige al verschrikkelijk, maar deze is zo nodig nog erger. Als je de lachers op je hand moet krijgen met het belachelijk maken van anderen dan zou ik me toch eens achter de oren krabben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:29

Ik vind de collumn toch wel erg dicht bij de waarheid liggen. Gewoon op een leuke manier geschreven en erg herkenbaar. Er zijn gewoon van dit soort mensen die zichzelf boven een ander zetten en die een bepaald sprookjes verhaal vertellen. Zaak is om daar ver van weg te blijven. Ik denk dat de collumniste dit ook als waarschuwing geschreven heeft. En dit waarschijnlijk ook een eigen ervaring van de collumniste is. maar dat weet ik niet zeker want ik ken de collumniste niet.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:30

Ik heb het gevonden. Inderdaad de laatste pagina's. Het is inderdaad niet zo moeilijk wie hiermee wordt bedoeld. Wel een beetje dubbel. Stiekem grappig, maar niet zo netjes.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:32

Gast5428... 1 blik op de website van Caira en je snapt waarom ze er de humor niet van kan inzien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:34

vur schreef:
Ik heb het gevonden. Inderdaad de laatste pagina's. Het is inderdaad niet zo moeilijk wie hiermee wordt bedoeld. Wel een beetje dubbel. Stiekem grappig, maar niet zo netjes.

Er staat toch geen naam bij :+ ? Ik denk dat er best mensen zijn die zo iemand er in herkennen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:34

oji schreef:
Gast5428... 1 blik op de website van Caira en je snapt waarom ze er de humor niet van kan inzien....

Ja natuurlijk, ik heb ook absoluut last van een messiascomplex en voel me bijzonder aangesproken door de collumn, zo goed? :+ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:37

Tja, wat moet ik hier nu van zeggen. Ik ken je niet Caira en had tot net niet op je site gekeken. Maar iedereen moet maar denken wat ze er van willen denken, vind je niet? Ik houd mijn gedachten hierover gewoon voor mij zelf.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:40

De reden waarom ik de collumn niet kan waarderen is omdat ik het niet netjes vind om mensen op een dergelijke manier af te 'zeiken', want zo zie ik dat. Iets kan niet jouw manier zijn, je kunt je er niet prettig bij voelen, maar dan nog vind ik dat je het fatsoen moet hebben om een ander te respecteren, en dat stukje mis ik in de collumns van de betreffende persoon. Ik vond de vorige ook niet fijn om te lezen, en dat is mijn mening en die mag een ieder voor zich hebben. Dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets met mijn zienswijze of website te maken. Grappig trouwens dat jullie mijn mening van mijn website denken te kunnen halen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:41

Wij zijn toch niet blind Caira? Je site ziet er keurig uit en het is mij heel duidelijk waar jij voor staat.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:42

Anoniem schreef:
vur schreef:

Er staat toch geen naam bij :+ ? Ik denk dat er best mensen zijn die zo iemand er in herkennen.

Nee, er staat geen naam bij, maar dat hoeft ook niet. Het is wel heel overduidelijk wie ze bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:43

Dan ben ik toch wel benieuwd over wie dit dan zou moeten gaan Vur. Mag ook per PB.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:44

Hou toch op met dat geleuter Caira...wat ik niet netjes vind is om mensen die je niet kent, maar een grappig column schrijven ENG te noemen. Ga dan nu niet de heilige boon uithangen...te doorzichtig

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:48

wat vind je nu precies doorzichtig? ik krijg opeens allemaal speldjes opgespeld waar ik me tot nu toe echt niet van bewust was.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:52

Quote arie haar of zij arie ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:52

Zijn er hier trouwens mensen die wel eens bij Ross Lewis gelest hebben? Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst bij haar gelest en was positief verrast.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:54

Vind haar heel erg goed vertellen en uitleggen. Heel inspirerende vrouw. Vind de lessen wel behoorlijk aan de prijs, maar ik hoor overal dat het zijn geld wel waard is.
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 01-12-13 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:55

Ja ik voelde me enorm nederig, WOW wat een uitstraling heeft die vrouw, voelde me weer even als op zo'n echte engelse manege. Niet praten, RIJDEN.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:58

Wat ik wel grappig vind is dat ik dacht dat jij vooral academisch georiënteerd was, Caira. Ik vond Ross echt wel puur klassiek qua wat ze vertelde. Zou er dan toch ergens een gulden middenweg zijn waar je van beide kanten wat meepakt?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:02

Peppertree schreef:
Vind haar heel erg goed vertellen en uitleggen. Heel inspirerende vrouw. Vind de lessen wel behoorlijk aan de prijs, maar ik hoor overal dat het zijn geld wel waard is.

Is er iets van haar te vinden op youtube toevallig? Ik kan niks vinden namelijk.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:02

Ik ook niet. Wel al een tijd gezocht.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:05

Wat doorzichtig is, is dat jij je geraakt voelt door de column. Je betoogt dat je het niet netjes vind dat de columniste 'mensen afzeikt' maar zelf doe je dat naar de columniste. Dat vind ik doorzichtig en gaf voor mij voldoende aanleiding om je site eens te bekijken....en daar vond ik wat ik verwachte, het bekende afzeiken van de 'reguliere dressuur'. Jij mag vinden dat je klassiek bent, misschien ben je dat ook wel, maar reguliere dressuur is volledig gebaseerd op de klassieke principes, dus waarom dat dan afkraken??? Reguliere dressuur en het Skala daar aan ten grondslag ligt, is volledig gericht op het verkrijgen van een happy athlete. Dat er in de praktijk veel uitvoeringsfouten gemaakt worden, dat is zo, wie weet maak jij die zelf ook wel.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:07

Peppertree schreef:
Wat ik wel grappig vind is dat ik dacht dat jij vooral academisch georiënteerd was, Caira. Ik vond Ross echt wel puur klassiek qua wat ze vertelde. Zou er dan toch ergens een gulden middenweg zijn waar je van beide kanten wat meepakt?

Greetje met Bongo volgt toch ook trainingsweken bij Imke en Tineke Bartels :) ik kan dat wel waarderen!

Ik les zelf ook in een jaar bij verschillende mensen en door de jaren heen altijd gedaan, daar neem je overal het beste van mee in je training.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:07

Even over dat filmpje van bent. Frapant vind ik het dat beide paarden een tegenstrijdigheid laten zien met het klassiek principe. De paarden stuwen niet alleen, ze buigen ook alleen hun sprong iets in aan de achterkant. Er is totaal geen buigende of zakkende beweging in de lendenen en heup/knie.

Dat probleem zie je doorzetten in de uitgestrekte draf. Het grondvlak wordt wel groter. Maar dan vooral omdat hij z'n voorbeen er 'uit flipt'. Achterbeen blijft stuwen en je ziet een situatie ontstaan waarbij het paard in 2 stukken valt. Je ziet ook een vermeerderende druk op de mond ontstaan (zie die kleine onrust in de mond van het paard van het paard). En daarom moet hij hem voor de tweede zet eerst bijtikken. Als hij dat achterbeen niet terug tikt onder het lijf zal een tweede keer verruimen er niet in zitten.
De taktfouten zijn een gevolg van het feit dat het paard het hoofd hoog houden en het gewicht van de ruiter dragen niet kan volbrengen met zo'n zwak dragend achterbeen. Overigens kun je dat ook zien aan het feit dat het paard z'n voorbeen regelmatig laat staan voor onder z'n lijf. Meer gewichts- en drukverdeling.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:10

Idd Listiglistje. Vind dat ook iets heel moois, als dat kan.

Toch vind ik het ook wel lastig. Natuurlijk kun je overal wat van meepikken, maar het gevaar is dan denk ik ook weer dat dingen tegenstrijdig gaan werken.