Joki schreef:MarcelDufour schreef:
Zelfvertrouwen is goud waard!! Als jij al passief bent, kun je van je paard niets anders verwachten.
Klopt helemaal, maar als je steeds verder in een dip aan het raken bent, is het wel heel prettig als iemand zegt dat dit helaas toch de weg is. Want aan de manier (het toch dwingen erover gaan) begon ik te twijfelen omdat ze steeds vuiler ging weigeren.
Daarom blijf ik ook voorlopig even 60cm in het oefenparcours springen. Dat vind ik (en paard eigenlijk ook) zo laag dat we er ook met niet kloppende afstanden of een te hoog of te laag tempo door kunnen komen, zodat ik die zaken eerst kan uitvogelen terwijl we toch werken aan het vertrouwen op elkaar in het parcours (mijn paard schrikt niet en/of stopt niet als ik een rotafstand rijdt, als ik maar tempo genoeg heb om op groot te gaan lost ze het wel met zichzelf op, dus als ik het niet al te vaak doe kost het geen vertrouwen). Als ik dan eindelijk foutloze parcoursjes rijdt waar ik ook echt tevreden over ben, gaan we wel weer hoger
Wat jij beschrijft is precies de juiste manier naar succes. Zo gaat het helemaal goed komen.