Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mireya schreef:Het waren ook maar een paar stapjes... Toen weer omhoog en weer een paar...Maar erin blijven of draven... Nee lukt niet
mireya schreef:Maar donderdag had ik hem ontspannen aan de teugel lopen...
Het is een veel bereden manege paard dus moet ik dna volgende week donderdag weer helemaal op nieuw beginnen?
mireya schreef:Ja... Meestal durf ik niet van de hoefslag af te gaan in de les... Omdat ik dan 'opval' en dan roepen ze nare dingen tegen me
Maar vorige week deed ik dat wel. Ik reed niet langer dan een halve bak op de hoefslag.
cleopetra schreef:Zodra je gewoon je teugels opneemt en been geeft, geeft ze na, tot zover gaat het goed.
Maar dan vlak erna duikt ze in mijn hand, dan is mjin reactie hand sluiten en been, paard geeft weer na , ik geeft weer na, maar dan duikt ze onmiddelijk weer in mijn hand...
Dus dan maar met de kop in de lucht?
superwoman schreef:Verder is kop in de lucht ook geen verstandig idee, dan zou ik eerder gaan voor neus over de grond als jij er maar voor zorgt dat je niet (terug) gaat hangen.
corientjuhh schreef:ik rij op een haffie wedstrijden en ik probeer hem echt de hele tijd aan de teugel te rijden
maar het lukt niet
hoeveel druk ik ook geef
ik rij met slof of bijzet (niet altijd)
maar het helpt gewoon niet
en als ik heel erg druk geef en ik ga een beetje spelen dan begint hij al met z'n hoofd ze schudden
mijn instructrice zegt dan dan moet je wat minder doen maar als ik dat doe dan doe ik het eigenlijk niet
hij pakt ook het bit vast op links (zo'n gevoel heb ik)
ook als ik zo min mogelijk speel schud hij (afentoe) met z'n hoofd en hij reageert er volgens mij ook niet op
heel afentoe maar dan ook heel af en toe loopt hij mooi (alleen in stap)
en als we gaan aandraven dan hup kop omhoog
hoe strak ik mijn teugels ook heb hij vind er altijd wel een manier op om zijn kop omhoog te kunnen doen
terwijl hij heel mooi kan lopen
met slof en bijzet heb ik heb zo rond
Yamcha schreef:superwoman schreef:Verder is kop in de lucht ook geen verstandig idee, dan zou ik eerder gaan voor neus over de grond als jij er maar voor zorgt dat je niet (terug) gaat hangen.
In theorie heb je gelijk, zit me alleen even af te vragen hoe je dat voor elkaar wilt krijgen.....
Omdat het paard veel te makkelijk inknikt, iets weerstand bieden gaat dus niet.
Je zou met een lang teugeltje kunnen rijden, maar als het paard zo vast zit is het nog maar de vraag of ie dan wel naar beneden wil......
(dat vastzitten haal ik een beetje uit de post van cleopatra)
als ze met een lange hals niet meer aan je been is, is dat waar je aan moet werken.Citaat:Met een lang teugeltje loopt ze met een hele lange hals en ja gewoon over de hoefslag sloffen dan zakt ze wel, maar dan loopt ze op de voorhand en absoluut niet aan het been!
Citaat:Haar dan voorwaarts krijgen is dan niet zo een probleem, dat respect heb ik ondertussen wel voor elkaar!Maar dan zal ze ook weer terug moeten komen en dat lukt niet aan de lange teugel en word het trekken...
corientjuhh schreef:ik rij op een haffie wedstrijden en ik probeer hem echt de hele tijd aan de teugel te rijden
maar het lukt niet
hoeveel druk ik ook geef
ik rij met slof of bijzet (niet altijd)
maar het helpt gewoon niet
en als ik heel erg druk geef en ik ga een beetje spelen dan begint hij al met z'n hoofd ze schudden
mijn instructrice zegt dan dan moet je wat minder doen maar als ik dat doe dan doe ik het eigenlijk niet
hij pakt ook het bit vast op links (zo'n gevoel heb ik)
ook als ik zo min mogelijk speel schud hij (afentoe) met z'n hoofd en hij reageert er volgens mij ook niet op
heel afentoe maar dan ook heel af en toe loopt hij mooi (alleen in stap)
en als we gaan aandraven dan hup kop omhoog
hoe strak ik mijn teugels ook heb hij vind er altijd wel een manier op om zijn kop omhoog te kunnen doen
terwijl hij heel mooi kan lopen
met slof en bijzet heb ik heb zo rond
mireya schreef:En wat voor dingen kun je dan fout doen?
Owja... Steeds vaker zie ik bij verschillende manege pony's het hoofdje bij mij omlaag gaanMaar een paar stapjes maar oke.