Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kellaxy schreef:Ik heb een jonge arabier van ruim 3 jaar en momenteel zijn we bezig met de aanleuning. Na het tweemaal behandelen door chiropractor kon zij heerlijk stukjes nageven. Ik doe longeren aan de dubbele longe als training van de achterhand maar sindsdien heeft zij ohz moeite om na te geven en over de rug te lopen. Kameel wil ik het niet noemen maar gewoon normaal. Haar achterhand zet ze er mooi onder maar het nageven word daardoor moeilijker. Heeft iemand tips hier voor of komt het vanzelf?
Ik heb meestal een lichte contact teugel maar ze wil nog wel eens naar voren of omlaag trekken waardoor ze de teugels uit mijn handen trekt. Bij het kloten met bit en hoofd geef ik lichte kneepjes tot ze weer ontspannen is. Dan houd ik me handen stil en ik geef mee. Soms zakt ze maar dit is vaak voor korte duur. Heel afwisselend dus!
Eight schreef:Ik snap nu wel wat je bedoelt inderdaad! Is het mogelijk dat sommige rassen minder snel hun hals vanuit de schoft willen/kunnen laten vallen? Ik kan me voorstellen dat mijn jonge ruin om deze reden niet snel laag en rond komt, dat ik hem alsnog uit balans breng. We werken hier aan maar het is erg lastig! Waar is longeren eigenlijk precies goed voor? Ik doe het wel eens met onze merrie om haar beweging te geven maar verder eigenlijk niet met dubbele lijnen of hulpstukken, heb hier nooit echt aan gedacht.
max66 schreef:mijn paard komt niet tegen de hand in. Ik heb gewoon los teugelcontact (geen waslijntjes maar ook geen druk), ik "speel" ook niet met mijn handen/vingers (mijn instructrice raadt dit altijd wel aan om de kaak los te maken, maar dit doe ik dus niet).
Ik zie iedereen altijd spelen met de teugels, ik geloof dus niet dat je je paard "aan de teugel" kunt laten lopen zonder iets te doen met je handen