Heb merrie van 3,5 jaar, ze kent al een stevige basis(stap, draf) en galop is nog wel ingewikkeld.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moonprayer schreef:Oef, gisteren weer een stapje verder gekomen.
Zoals ik al had verteld heb ik het uitbesteed, deze man komt nu 2x per week, en hij weet wat hij doet. dat bleek gisteren, ik heb veel gezien in mijn leventjeeen scala aan bokkende paarden, en steigerende paarden. Maar mijn knuffelige zoete Bo trok gisteren ALLES uit de kast, en eigenlijk werd ze toen nóg bozer omdat het totaaaal geen indruk maakte op deze man. ^-^
Nadat ze een paar keer 4 meter de lucht in was gesprongen met 4 benen, en een ontzettend hoog steigerde, naar deze man toe, gaf ze dan toch op, en ging ze een paar rondjes in draf aan de longe...
deze reactie werd uitgelokt door druk op de beugel te zetten, en als je er naast staat en je zet bijvoorbeeld je been in de beugel, gaat ze niet van angst een stapje opzij, maar ze komt altijd dominant op je af, ze loopt je letterlijk omver. En ze is al 6, dus je kan nagaan dat dit gedrag haar wellicht al vele malen heeft gegeven wat ze wilde, dat de mens ophield met doen wat zij liever niet had.
Maar na die taferelen van gisteren, en hoe die man het oploste, heb ik er wel 100% vertrouwen in, dit gaat goed komen, Bo gaat het opgeven, en gaat nieuwe dingen toe laten.
voor degene die nieuw zijn, zo'n hevige reactie kan natuurlijk zijn omdat ze pijn heeft, maar ik heb haar laten checken door Rodinde, en laten behandelen, het wás goed mis, en erg pijnlijk in haar rug en bekken gedeelte, maar Rodinde heeft zelf bevestigd dat de spieren en banden nu rustig waren, en geen pijn meer veroorzaakte, ik kon gaan beginnen met zadelmak maken.
moonprayer schreef:wauw inderdaad wat een raar bericht ineens tussendoor.
Vandaag gaan we weer aan de slag met mijn madam.
nouja, ik sta aan de kant toe te kijken...
MoBi90 schreef:Ik ben bezig met een 3jarige merrie, en het is werkelijk een schat van een beest. Ik zat er binnen twee weken op en heeft nooit een pas verkeerd gedaan. Nu is ze me een beetje te braaf.. Ze loopt niet!