calippe schreef:Elsemiekex schreef:Oké! Ik ga vanavond weer rijden dus dan ga ik het zeker proberen, eens zien hoe het gaat. Dankjewel voor de tips in ieder geval!
Knop omzetten en doen he!
Niet bij voorbaat in willen grijpen. Laat je paard maar de fout in gaan en weer onder je vandaan kachelen. Gewoon zo snel mogelijk opmerken en ingrijpen middels een ophouding. En daarna altijd weer handen ontspannen.
Want een paard die in de mond vastgehouden wordt, zal NOOIT in de rug los gaan laten. Dat is niet des paards. Ze moet maar leren om bij jou te blijven zónder die handrem erop.
En als je 100x een ophouding moet maken, dan doe je dat maar 100x. Op een dag valt dat kwartje wel een keer.
Succes ermee. Het zal je niet mee vallen als je het allemaal in je eentje moet doen en niemand die met je mee kijkt om je ergens op te wijzen.
Dankjewel! Voor vanavond zijn er twee mensen bij, ik ga ze zeker vragen of dat ze erop kunnen letten en kunnen zeggen wat ze zien, aankomende maandag heb ik weer les en dan ga ik het ook aankaarten. Ben benieuwd hoe ze erop gaat reageren.