Ook is het paard niet scheef o.i.d en is wel ontspannen.
Op mijn advies doet ze ook al veel aan buigen, slangevoltes stellingen e.d
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joceline schreef:Ben ik het mee eens..wij kunnen niet zien als jij bijvoorbeeld steeds iets trekt met je binnenhand of bijvoorbeeld te weinig been geeft. Een instructrice corrogeert elk fout stapje wat je neemt en zo leer je er goed van. Nog even een vraagje voor n vriendin van me; haar paard loopt best lang nog, niet mooi rond. Wel heeft ze haar handen ontspannen en goed..ook heeft ze de achterhand er goed onder en houdt ze goed het been eraan. Het paard wil nog niet zakken..wat zeggen jullie dan? En nee er zijn geen medische klachten o.i.d
Ook is het paard niet scheef o.i.d en is wel ontspannen.
Op mijn advies doet ze ook al veel aan buigen, slangevoltes stellingen e.d
klomp schreef:omdat je niet kan zien of diegene waar je advies aan geeft, daadwerkelijk alles goed uitvoert...dat is ook een risico.
Tayga schreef:Ja dit zijn de tips van mijn instructeur, maar dat moet toch na 5 jaar wel gaan helpen![]()
Rijd nu sinds 1,5 maand ook bij iemand anders en zij let alleen maar op zijn achterbeen. Daar knapt hij wel van op. Maar het is zo moeilijk om hem fijn te rijden als ik alleen ben...
OohafoO schreef:Hai hai,
Nog even een vraagje van mij.
Hoe denken jullie over het rijden met een elastiek die helemaal los hangt. (genoeg ruimte dus)
Ik heb namelijk gistere met elastiek gereden. En hij ging veel lekkeder over zijn rug lopen.
Liep zelf iets aan de teugel als ik mijn hulpen gaf terwijl hij normaal amper omlaag gaat.
Als hij nagevelijk liep hing zijn elastiek dus gewoon en zat er geen druk op.
Hoe denken jullie hierover?
Is het goed om hem zo goed te laten wennen aan aan de teugel lopen?
superwoman schreef:Tayga schreef:Ja dit zijn de tips van mijn instructeur, maar dat moet toch na 5 jaar wel gaan helpen![]()
Rijd nu sinds 1,5 maand ook bij iemand anders en zij let alleen maar op zijn achterbeen. Daar knapt hij wel van op. Maar het is zo moeilijk om hem fijn te rijden als ik alleen ben...
Dan lijkt het mij vrij duidelijk zo op jouw commentaar af, dat hij er van achter niet genoeg bij is en dat hij dus onmogelijk hoger ingsteld kan worden. Als je alleen z'n hoofd omhoog vraagt, zonder dat hij er achter goed genoeg bij is, zal hij z'n rug hol maken of blokkeren om z'n hoofd omhoog te kunnen brengen. Een te lichte aanleuning en tegen de hand is dan een logische reactie.
Je zal toch het gevoel terug moeten zoeken als jij alleen ben. Desnoods nog meer les zodat je het gevoel nog beter leert kennen.
Die andere instructeur lijkt me NU zonde van je geld, omdat deze jouw in deze situatie niet verder kan helpen. - wil niet zeggen dat hij niet goed is of jouw niet goed heeft geholpen en zef nog kán helpen, maar op dit moment komen jullie er niet samen uit. Misschien een pauze inlassen bij die instructeur?
Ik heb ook verschillende instructeurs gehad en van elk heb ik wat geleerd. Soms kom je op een punt waar je niet erg meer vooruit gaat en dan kan een andere instructeur je verder helpen.
ginasansjo schreef:Ik zit ook met een probleempje. Mijn paard is links altijd vrij snel los. Maar rechtsom is echt een probleem. Hij blijft daar zo'n beetje in zijn zelfhouding "hangen"en wil niet genoeg door de nek en voorwaarts neerwaarts gaan. Iemand tips hoe ik hem er sneller "doorheen" krijg?
sethlover schreef:Ik wil gewoon eens weten hoe jullie hierover denken:
Ik heb sinds 4 maanden een leuke warmbloed, hij is 13 en hij heeft nogal veel energie. Nou is dat in 2 maanden flink veranderd, hij is zelfs heel sloom in de bak!
Eerst rammelde hij met zijn hoofd, maar nu buigt hij al een beetje. Alleen hij heeft soms dagen, dan krijg je hem echt totaal niet laag, hij doet zijn kop gewoon omhoog. En dat doet tie of in galop, of in draf. Nou galopeer ik niet de hele tijd, dus in draf vind ik het wat erger.
Wat kan ik doen om hem toch omlaag te vragen, zonder dat ik hem iets verkeerd aanleer want als ik iets verkeerd doe, weet hij het de volgende keer weer precies zo te doen.
PM me of reageer hier op...
superwoman schreef:sethlover schreef:Ik wil gewoon eens weten hoe jullie hierover denken:
Ik heb sinds 4 maanden een leuke warmbloed, hij is 13 en hij heeft nogal veel energie. Nou is dat in 2 maanden flink veranderd, hij is zelfs heel sloom in de bak!
Eerst rammelde hij met zijn hoofd, maar nu buigt hij al een beetje. Alleen hij heeft soms dagen, dan krijg je hem echt totaal niet laag, hij doet zijn kop gewoon omhoog. En dat doet tie of in galop, of in draf. Nou galopeer ik niet de hele tijd, dus in draf vind ik het wat erger.
Wat kan ik doen om hem toch omlaag te vragen, zonder dat ik hem iets verkeerd aanleer want als ik iets verkeerd doe, weet hij het de volgende keer weer precies zo te doen.
PM me of reageer hier op...
Wat doe jij om z'n kop omlaag te krijgen? en waarom denk je waarom hij nu slom is geworden?
Heb je wel les?
sethlover schreef:Gewoon vragen, strakke teugel aanhouden totdat hij weer rustiger is en een beetje naar onder loopt. Omdat hij geen problemen meer heeft met zijn tanden, maar goed dat is een lang verhaal.
Ik heb bijna elke week priveles ja.
superwoman schreef:sethlover schreef:Gewoon vragen, strakke teugel aanhouden totdat hij weer rustiger is en een beetje naar onder loopt. Omdat hij geen problemen meer heeft met zijn tanden, maar goed dat is een lang verhaal.
Ik heb bijna elke week priveles ja.
Wat zegt je instructeur dan?
"gewoon" strakke teugel is natuurlijk niet "gewoon".
Als je paard nu sloom is, dan is hij niet aan je been en als hij niet aan je been is, rij je 'm niet van achter naar voren. Je bent dus aan de voorkant aan het klooien -of misschien zet je 'm zelfs op de rem, aangezien hij eerder wel veel energie had om te lopen. Wanneer je paard netjes aan het been is en jij een normale aanleuning heb, zal z'n hoofd "gewoon" zakken.