Lara_Silver schreef:Ik heb even hulp nodig.. Mijn pony is gewoon absoluut niet meer nageeflijk, hij loopt wel fijn is perfect aan de hulpen maar hij heeft geen verdere connectie meer met de hand.. Hij is op kneepjes te sturen maar volgt mijn hand niet meer.. Eerst deed hij dat wel maar ik vond het nooit belangrijk dat hij in een houding liep zoals ik dat wou, maar nu doet hij het dus niet meer.
Ik ga hem binnenkort rechtrichten met hulp van de pensionstal hier in het dorp, zodat het lichamelijk evenwicht optimaal wordt. Heeft iemand nog suggesties? Hij drukt zich soms ook door het bit heen.
Ik wil even terugkomen op een quote van heeel lang geleden.
(quote is uit Maart) Gewoon om te melden dat deze pony nu na een half jaar en 15 goede lessen helemaal los in het lijf en netjes nageeflijk loopt! Ik ga binnenkort zelfs mijn eerste wedstrijdje starten!
Dus voor iedereen die vertwijfeld is door zijn/haar pony waarbij nageeflijkheid onmogelijk lijkt? Geef de moed niet op en focus je helemaal niet meer hier op. Ga liever op je rijden letten, probeer je pony écht eens goed de baan rond te sturen; denk aan de stelling, gelijk contact op beide teugels, de signalen die je geeft met benen en handen als je een wending rijdt, werk eens aan dat wiebelende been, etc, etc, etc. En je zult zien, je werk wordt beloont.
Maarrrr ga vooral niet zelf aanrommelen, zoek goede hulp. Ik begon ook met een niet nageeflijke pony die zijn rug vast zette in ieder ander figuur dan rechtuit. Nu heb ik een soepele, rechtgerichte pony die zich op de kleinste hulpen laat rijden en mooi zacht in de mond is. Wat is de remedie voor al jullie problemen? Geduld en goede begeleiding. Ik zal binnenkort een voor en na foto posten hier.