zakken achterhand romp stabiel maken (klaar om weg te schieten)

rug in beweging vrijheid

rug in beweging

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
arie53 schreef:Simpelman schreef:[ Afbeelding ][@arie53,
Mooi voorbeeld van een paard dat rijkunstig met een bolle bovenlijn gaat. (de hals iets teveel, achter de loodlijn, soi..)
Je begint het te begrijpen.
En met het diepste punt tussen de voorbenen. Oprichting van de voorhand nul komma nul. Dat is ook mechanisch logisch. Bij een boog ligt het hoogste punt in het midden en vormen de uiteinden altijd een lager punt van het midden
Aan de voorzijde betekent dit dus dat voorhand daalt in plaats van rijst.
Citaat:@Arie, dit gaat wel over een paard dat rechtgericht wordt (had geloof ik medische problemen door scheefheid), je gaat me nu toch niet vertellen dat jouw paarden van dag één op de achterhand gaan?
En van de rug hol-bol, de rug kan idd in beweging heel wat boller dan in rust, wss wordt dit hiermee bedoeld. Met alle respect, maar die foto van die hengst van jou die hier een tijd geleden passeerde, met die holle rug, dat had mijn merrie ook een maand geleden. Heb er snel een osteo bijgehaald, en nu is haar rug weer normaal.
Citaat:Het opbollen gebeurt maar gedurende een deel van de pas in het andere deel zakt de rug terug
hwn schreef:@Listinglistje, die gulden tussen je knieën (of het lichtrijden zonder stijgbeugels), da's nu net hetgeen ze in goede zitlessen (bijv. centered riding) proberen af te leren.
listiglistje schreef:hwn knijpende knieen heb ik geen meer last meer van, helaas tegenwoordig wel last van kapstokken/richtingaanwijzers![]()
![]()
![]()
[ Afbeelding ]