ERVARINGEN wisselen tijdens het inrijden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mrjlnx

Re: ERVARINGEN wisselen tijdens het inrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:57

Mistralleke ik ben er afgevallen de 5e keer dat ik er op zat gewoon tijdens het Terwijl we dat al een paar keer gedaan hebben. Ik ben ook geen gert van t hof dat ik het allemaal uit kan zitten helaas.

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:47

Oh ok )kan het af en toe niet meer zo goed bijhouden :+ ), dat blijft vervelend mrjlnx. Hopelijk gaat het snel weer de goede kant op!

Melrovers: Gaat dus lekker, fijn dat je nu je eigen zadel hebt.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:02

Haha dat geeft ook niks mistralleke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:01

vandaag ging het super!!!
de 3 gangen mooi beheersd,stap en draf zelfs aan een langer teugeltje, geen enkel probleem, alleen even als ik zag dat zijn neusriem niet goed zat en hem goed wilde doen schrok hij & steigerde even
het kan zelfs zijn dat wij vrijdag (onder begeleiding van mijn moeder te voet) even een wandelingetje maken :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-06-12 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:05

Is steger de verleden tijd van steiger? In het Belgisch...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:09

oke, ik had beter steigerde geschreven :P

ik zou het niet weten, maar wij noemen dat steger, maar bon

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:36

Even een fotootje spammen van vanavond :)
Afbeelding

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:15

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:35

@Moonprayer, wat een super nieuws zeg. Je kunt nu vanaf het begin er gelijk extra aandacht aan de rug geven. Zou toch wel heel erg zijn geweest als zo'n jong dier al afgeschreven zou zijn.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:12

lindy wat een schattig gezicht. of het helemaal verantwoord is laat ik aan jou over, je kent beide beter dan wie dan ook natuurlijk, en het ziet er wel super vertrouwd uit :)

Melrovers dat ziet er echt mooi uit, goede basis. lekker ontspannen :y

wat zouden de beste manieren zijn om de rug nu alvast extra mee te trainen?
ik doe al longeren, met zo'n touw over de schoft, naar het halster, wat haar net iets meer horizontaal vraagt

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:01

@moonprayer, dank je :-).
Een hele goede en makkelijke manier van rugspieren trainen is cavaletti's aan de hand stappen. Gewoon een paar achter elkaar leggen (hogere en lagere door elkaar) en simpel een paar keer heen en weer overheen stappen aan de hand. Dat het liefst elke dag doen. Verder helpt heuveltjes stappen ook. Verder is de belly lift ook handig, hiermee laat je de buikspieren aanspannen waardoor de rug los komt.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:20

moonprayer schreef:
lindy wat een schattig gezicht. of het helemaal verantwoord is laat ik aan jou over, je kent beide beter dan wie dan ook natuurlijk, en het ziet er wel super vertrouwd uit :)

Ik snap de gedachten we hoor . Maar wat deze 2 samen hebben is heel speciaal <3 ze zijn beide van 2008 en letterlijk samen opgegroeid. Fayah gaat echt door het vuur voor haar.
Het is zelfs zo erg dat als een vreemde met haar het land in gaat ze diegene aanvalt om neva de beschermen. Dit kan dus ook niet ze kan alleen met mij of lau het land in alleen zou ook kunnen maar dat mag van mij niet

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:50

Valt me sowieso al op dat pony's en paarden vaak heel voorzichtig zijn met kleine kinderen.
Ik heb zelf een poos een zeer dominante fjord gehad, als ik de kinderen erop zette, liep ze haast op haar tenen, zo voorzichtig was ze met ze.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:52

Ze was ook bezweet van ong 5 rondjes stappen gewoon omdat ze zo voorzichtig doet

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:17

Ahhh, dat is echt lief!

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:17

Lindy: wat een ongelooflijk schattig topic! Echt leuk om te zien dat Faya en Neva zo'n band hebben.

Melrovers: Wat een gaaf zadel, wat is het er voor 1? Plaatje ziet er ook goed uit!

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:10

Mistralleke, dit is een barok zadel. Er zit een verstelbare boom in met groot draagoppervlak en grote kussens eronder (zoals bij een portugees zadel). En het zit heerlijk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:12

vandaag ging het wel lekker, wat stap en draf, 1 klein galopje

morgen eerste wandeling, ben benieuwd (er loopt wel iemand naast met een touw, als het goed zou gaan, ga ik dat even vasthouden (voor het gevalt dat het niet meer goed gaat moeten we het touw niet meer gaan zoeken))

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:26

melrovers schreef:
Mistralleke, dit is een barok zadel. Er zit een verstelbare boom in met groot draagoppervlak en grote kussens eronder (zoals bij een portugees zadel). En het zit heerlijk! :D

Dat geloof ik best, echt een heel gaaf zadel om te zien!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:13

Spam !!

Afbeelding

Vanavond klets ik weer bij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:30

dit was mijn schattie (2 maanden ohz) dinsdag:
Afbeelding
Afbeelding

ja ik besef dat ik aan de grote (en zware) kant ben voor hem, maar men verzorgster is toch te onervaren (geeft hem te veel zen zin)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:59

Aparte combinatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:53

vandaag trouwens met hem voro de eerste keer ohz naar buiten gegaan, gewoon even naar mijn grootouders/mijn huis (we wonen over elkaar) en terug, hij deed het goed, schrok alleen even van een opvliegend zeiltje

foto van toen we bijna terug op de wei waren (mijn moeder heeft hem op straat vast gehouden met een lang touw ;) daarom dat halster onder zen hoofdstel ;)
Afbeelding

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:58

bij mij staat het helaas even stil.
de gene die mij hielp heeft contact verbroken dus sta ik er nu alleen voor.
en weet niet of het verstandig is om in me eentje me paardje in te gaan rijden.
maar als ik op andere moet wachten duurt het nog een paar jaar.
en dat vind ik ook niet leuk.
en hem door andere laten inrijden lijkt me ook geen slim plan met me handen en benen wand ik heb gewoon hele andere kracht in mijn handen en benen als een "gewoon" persoon.
en dan kan er straks een "gewoon" persoon op hem rijden en ik zelf niet.
baal er als een stekker van.

dus misschien iemand die mij kan helpen( mijn pony staat in roosendaal)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 04:16

goede verhalen en minder fijne berichten dus,
line18, waarom denk je dat een gewoon persoon hem niet kan inrijden, wat veranderd er dan voor jou?
een paardje wat net zadelmak is zit je toch niet in de mond, houd je hoogstens een stille verbinding mee. dus daar komt al helemaal geen kracht bij kijken als het goed is.

en verder kan de bereider hem toch testen hoe mak hij reageert? ik doe het altijd bij het zadelmak maken voor anderen, als ze alles een beetje kennen, ook eens expres helemaal uit balans gaan rijden, kijken of ze dan ook nog braaf zijn.

anders had ik graag geholpen, maar ik woon in Friesland, dat gaat hem niet worden.
jullie komen er vast wel uit!

binnen 2 weken gaat mijn meissie naar de pensionstal, daar ga ik beginnen met de training, zo vaak mogelijk met tuig op en bitje in longeren. dan de tandarts er nog even bij, en omdat ze dan verdoofd is, kijken of we kunnen opstappen en afstappen, en dit een paar keer herhalen tot ze wel helder is.

het moet haast wel op zo'n manier, ze mag vanwege haar rug gewoon niet in paniek raken, en ik weet gewoon niet hoe ik de stap tot hangen of zitten nog kleiner moet maken,

ik kan nu aan de beugels trekken, ermee rammelen en wrikken, ik kan naast haar staan en springen, allemaal geen enkel probleem, op een verhoging naast haar staan ook prima, maar zodra ik met mijn voet richting beugel ga, of mijn gewicht op het zadel leun raakt ze toch in paniek.
dus dan maar op deze manier proberen. leek ons de veiligste en rustigste manier.

maar dat weten we pas over een maand ofzo, dan hoop ik voor het eerst te hebben gehangen/gezeten.