Eten kan je zelf dan lekker uitvogelen, te veel doe je wat minder, te weinig wat meer. Heerlijk toch
! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

! 
unamie schreef:Die nieuwe stal klinkt iig prima.
Een Mylerbit kan voor sommige paarden ook veel fijner zijn
En een osteopaath kan zeker bepaalde problemen oplossen
maar géén spierproblemen
En laat dit paard dat nu net wel hebben....

unamie schreef:Die nieuwe stal klinkt iig prima.
Een Mylerbit kan voor sommige paarden ook veel fijner zijn
En een osteopaath kan zeker bepaalde problemen oplossen
maar géén spierproblemen
En laat dit paard dat nu net wel hebben....
femmefatale1 schreef:Niet mee eens.. ligt aan de oorzaak en het gevolg..
Een osteopaat kan zeker wel spierproblemen oplossen.. , wel icm een goeie training.
Heb zelf deze ervaring, en die is zeer goed bevallen..
Meetje22 schreef:En waar baseer jij op dat dit paard spierproblemen heeft?
En graag wel een hele duidelijke uitleg.
Je roept de ene keer dat dit paard pijn lijd, nu weer spierproblemen?
Ik vind het nogal grove uitspraken als ik eerlijk ben.
Nog even en je suggereert dat ik em beter naar de slacht kan brengen
unamie schreef:femmefatale1 schreef:Niet mee eens.. ligt aan de oorzaak en het gevolg..
Een osteopaat kan zeker wel spierproblemen oplossen.. , wel icm een goeie training.
Heb zelf deze ervaring, en die is zeer goed bevallen..
Wat weet jij zelf dan van spieren?
kun jij problemen ook ook zien/voelen?
Het groot aantal paarden die ik na een aantal behandelingen (door verschillende osteopathen) gemasseerd heb, zaten anders nog behoorlijk vast in de spieren!
een osteopaath doet nl niets aan de spieren zelf
wel kan het zijn dat spierengroepen door vaste wervels in contractie blijven, dan blijven ze losser door manipulatie van de wervels
maar daarna moeten de spieren zelf nog losgemaakt worden,spierproblemen gaan nl nooit vanzelf over
lindake schreef:@ tamaramt: Ik begrijp niet waarom je zo een punt maak over krachtvoeder... Het paard is pittig genoeg... En ruwvoer is belangrijker dan krachtvoer. Dus in principe is het belangrijker dat je kijkt of het dier voldoende ruwvoer krijgt.
Meetje22 schreef:Je mag daar zelf bepalen hoeveel voer jouw paard krijgt.
Hij krijgt s'morgens brok, s'middags brok en s'avonds brok.
Ik wil hem dan s'morgens 1 kilo, s'middags 1/2 kilo en s'avonds 2-2.5 kilo.
Lijkt me erg netjes voor een paard dat best intensief gereden word.
Daarnaast krijgen ze nog op stal onbeperkt kuil en staat ie overdag op het land.
femmefatale1 schreef:Dat heb ik dus ook verteld aan de ts via PB!! Precies hetzelfde..
Alleen mijn osteo was ook gelijk fysio.. en pakte dat waarschijnlijk gelijk mee..
De oorzaak wordt aangepakt, waardoor de spier de kans krijgt zichzelf makkelijker te herstellen.
Maar aangezien wij niet kunnen zien wat de oorzaak is van het probleem adviseer ik in eerste instantie een osteo.. snap je..?
poes schreef:Het zal ook niet mogen denk ik, tenminste ongevraagde readings mogen ook niet.Dat doet ze in elk topic ondertussen en het valt me ook erg negatief op...

:
:

Meetje22 schreef:Deze osteopaat is tevens dierenarts en fysio.
Leek me wel zo makkelijk dan heb je alles in 1