Wat is het bijzondere van Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 02:51

Lovely"]
Dat ben ik niet helemaal met je eens en ik denk dat de veterinaire wereld het ook niet op die manier ziet. Als het ontstaan en optreden van HKO puur een alleen rijtechnisch zou zijn, dan zou het probleem allang uit de wereld zijn denk ik. Volgens mij speelt er meer mee dan alleen dat.
[/quote]

En alleen dát al zou de halve wetenschap op zijn kop moeten zetten.
Wetenschap is toch op feiten gebaseerd?
En met wat je v. zijn site afhaalt én het feit dat er dus mensen als hondjes achter Antoine aanlopen, zou de wetenschap toch de laatste moeten zijn die hiervoor de 'ogen' zou sluiten.. maar zouden juist moeten gaan kijken wat deze 'goeroe' dan wel niet belooft...

[quote="Lovely schreef:
Er zijn heel veel problemen die door rijkunstige problemen kunnen ontstaan, dat staat als een paal boven water. Waar het het ontstaan en optreden van HKO betreft, liggen de zaken iets anders denk ik.

hoe is het dan toch mogelijk dat er bijv. een persoon is die meer dan 5 eigen gereden paarden met hko eigenhandig naar de slacht brengt en er ook mensen zijn die al meer als 25 jaar paardrijden en nooit een paard hadden met hko?
Dat kan toch haast geen toeval zijn... Verward

Ik ben nu 2x bij Antoine geweest en natuurlijk heb ik ook mijn vragen over bepaalde dingen... wil graag ergens m'n 'vinger' op kunnen leggen B)
daarnaast zie ik toch ook goede dingen gebeuren met de paarden (en mensen), die misschien ook gebeuren bij een andere, goeie instructeur.
Vandaar dus ook mijn vraag... waar ik nog steeds geen antwoord op krijg

groetjes

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 02:55

Pipo schreef:
Hko onstaat naar mijn mening niet door training, maar slechte training versneld het proces zeker wel.

waardoor ontstaat hko dan door, volgens jou?

ik heb begrepen dat manier v. opfok e.d. voeding ook meespelen...
maar als dit alles op & top altijd in orde zou zijn, en het paard dus 100% in orde is, en wordt getraind... en dus slecht getraind, kan hko dan dus wel ontstaan dóór die slechte training?!

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 03:05

Colinda"]
[quote="Pipo schreef:
Hko onstaat naar mijn mening niet door training, maar slechte training versneld het proces zeker wel.

waardoor ontstaat hko dan door, volgens jou?

ik heb begrepen dat manier v. opfok e.d. voeding ook meespelen...
maar als dit alles op & top altijd in orde zou zijn, en het paard dus 100% in orde is, en wordt getraind... en dus slecht getraind, kan hko dan dus wel ontstaan dóór die slechte training?!

groetjes
[/quote]

Opvoeding, afstamming, spelen zeker een rol. Want dat het doorgefokt wordt is al jaren bekend.
Verder denk ik dat het in de genen zit, en dat het proces versneld word door slechte training.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 10:20

Colinda, als de naam van zijn site al hoefkatrol in zich heeft, dan kun je toch niet beweren dat hij zich niet presenteert als hoefkatrolgoeroe.
Waarom heet zijn site anders niet gewoon debodt.be ??

Rob25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 11:33

Ik heb enkele maanden geleden een lesdag van Antoine bezocht; en ik heb hem toen de vraag gesteld wat hij bedoelde met 'hoefkatrol is een rijkunstig probleem'; zijn antwoord was dat hoefkatrol een probleem is dat rijkunstig kan opgelost worden!!!! en inderdaad in de meeste gevallen ook ontstaat door een verkeerde training, maar dat is dus niet altijd het geval! Sommige paarden lopen van nature zo scheef dat ze problemen krijgen in de hoeven (hun zwakste punt) Antoine De Bodt bedoelt dus met 'een rijkunstig probleem' niet dat hoefkatrol steeds de fout van de ruiter is; maar wel dat het altijd rijkunstig kan opgelost worden.

Rob25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 11:38

Waarom heet zijn site anders niet gewoon debodt.be ??

Misschien omdat mensen die met hoefkatrol geconfronteerd worden eerder gaan zoeken op hoefkatrol dan op debodt????? *LOL*

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 13:03

Lovely schreef:
Wat opmerkingen van zijn site:

Bestaat er volgens u een erfelijke aanleg tot hoefkatrol?
Ik heb nooit een lijn kunnen trekken in de origines van de paarden die bij ons kwamen met hoefkatrol.

Er gaan stemmen op dat HKO wel zeker een erfelijke oorsprong kan hebben.

Hij zegt er toch duidelijk bij dat HIJ die lijn nooit heeft kunnen trekken bij de paarden die bij HEM kwamen, dat is dus zijn persoonlijke ervaring. Wil dus niet zeggen dat het niet zo is...

Citaat:

De resultaten zijn meestal verbazingwekkend. Zelfs paarden die al maanden of zelfs jaren kreupel zijn gaan in minder dan 15 minuten terug zuiver lopen aangezien samen met de overbelasting bijna ogenblikkelijk ook de pijn verdwijnt!

Dit klinkt als een belofte.

Zijn jarenlange ervaring leerde hem dat hoefkatrolontsteking en kreupelheid bijna altijd het gevolg zijn van een verkeerde training.
Nou ja goed, dit hoef ik denk ik niet toe te lichten.

Verkeerde training is een van de factoren in het ontstaan van HKO, maar zeker niet de enige. Verkeerde training kan problemen opleveren en het is natuurlijk nooit goed, voor geen enkel paard.

Lovely,
Als je deze stukjes goed leest staat er 'meestal verbazendwekkende resultaten' en 'bijna altijd een gevolg van verkeerde training'!!
Hij zegt dus niet dat het altijd zo is!!
Als we nu toch uitspraken gaan gebruiken, moet je ze wel goed lezen!

Djilan

Helgemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 15:19

Ik krijg les van Ingrid, ze krijgt les van Antoine, ze loopt er zelfs mee "op stage" Zij geeft ook clinics... nou ja les dagen.
En Mensen, volgens deze theorie, en als je zelf ff logisch na denkt.... Je traint een paard op buikspieren anders kan hij je gewicht niet dragen. EEn paard hoeft niet rond en diep ingesteld te worden om over zijn rug te gaan!! Hij moet zijn rugspieren gewoon simpelweg gebruiken, en niet ontspannnen!!
Het verschil tussen deze theorie en alle andere is, dat je een paard juist omhoog dient te rijden. Door hem recht te richten wil hij van zelf naar beneden. LANG LEVE DE ONTSPANNING. en dus zit er weinig dwang achter.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 17:35

Wanneer worden we hier nou eens wakker dat AdB geen hoefkatrol GENEEST .

Hij heeft tegen mij en tegen degene die ook bij mijn les waren en s'middags in de linic, gezegd dat hij niet geneest .
Het probleem zit er nog, maar doordat het probleem niet meer belast wordt is de kreupelheid weg.
!!

Als ik mijn paard recht hebt is er niks te zien, loopt hij scheef is het gelijk te merken. Het probleem zit er dus nog en daar wordt hij oud mee, ik geloof er zelf niet eens in dat het ooit kan genezen.

kenomaxbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 17:49

Vandaag las ik in de laatste nieuwe hippo reveu een artikel over ADB. Een ganse uitleg over hoe veel paarden een verkeerd ruggebruik hebben door verkeerd gereden te zijn. Weer dezelfde uitleg over de sterke en zwakke kant van een paard. Allemaal dingen waar ik het 100% mee eens ben maar waar iedere instructeur die zijn naam waardig is het ook over eens is. ADB is geen uniek geval. Wat ADB wel "uniek" maakt van de andere instructeurs is dat hij zijn "faam" dankt aan het feit dat hij beweert dat HKT niet bestaat en dat hij alle paarden met de symptonen van deze ziekte kan "genezen" door zijn unieke manier van rijden. In hippo revue stond letterlijk : deze ziekte komt veel meer voor bij rijpaarden dan bij volbloeden omdat rijpaarden omdat veel meer rijpaarden op een verkeerde manier gereden worden. Deze verkeerde manier van rijden uit zich in een verkeerd ruggebruik waardoor de paarden gaan manken ! Bullshit ! Geen enkel paard krijgt hoefkatrol van verkeerd ruggebruik ! Hoefkatrol komt uit de voet en niet uit de rug ! Hoefkatrol is inderdaad een typische ziekte voor rijpaarden omdat met deze paarden gesprongen wordt ! Bij enkele volbloeden is trouwens ook al hoefkatrol vastgesteld, maar alleen bij deze die ook gesprongen hebben of springende voorouders hebben) . Bij dravers komt het nooit voor (een enkele uitzondering niet nagelaten, die dan ook als rijpaard -lees springpaard- werd gebruikt). Mijn eigen paard is van nature een geboren dressuurpaardje! Hij heeft gangen, swung en takt. Als driejarige (net zadelmak) nam ik hem mee op wedstrijd enkel met de bedoeling hem de wedstrijdsfeer te laten opsnuiven, maar hij kwam dan al met de prijzen naar huis, zonder dat ik echt het gevoel had dat hij hiervoor enige moeite deed, hij liep daar gewoon maar. Zijn 5 jaar oudere zus stond achter hem in het klassement ! Om maar aan te geven wat hij waard is. Hij heeft als youngster nooit veel moeten werken want ik deed meer met zijn zus, hij is dus zeker niet overbelast geweest als jong paard. Dressuur was voor hem een makkie, hij vond alles altijd makkelijk en leerde vlug bij. Hij was altijd soepel en los over de rug (wat bij zijn zus wel heel wat anders was, dat wat bijtijden een ijzeren hek). Op 6-jarige leeftijd ben ik met hem eventing beginnen doen en twee jaar later begint hij te mankeren. Er worden foto's gemaakt : hoefkatrol ! Als hoefkatrol het gevolg is van slecht ruggebruik moest niet hij maar zijn zus hoefkatrol krijgen !
Hoefkatrol is een genetische afwijking aan het katrolbeentje dat door de generaties van springpaarden door overbelasting (in de natuur springt een paard slechts in geval van nood en nooit hindernissen van 1,4m of meer) zodanig verzwakt is dat er bij sommige paarden op den duur gaten invallen. Dit veroorzaakt pijn, dit is hoefkatrol ! En het bestaat wel degelijk. Nu zal ADB wel zijn kwaliteiten hebben als instructeur maar wat mij tegen de borst stoot is de manier waarop hij zijn klanten ronselt onder het mom dat hij HKT kan genezen !

Rob25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 18:15

Ik heb op de lesdagen intussen kennisgemaakt met verschillende mensen die paarden met hoefkatrol hebben; allen waren ze zeer enthousiast na het volgen van lessen; alle paarden kwamen terug zuiver; enkelen stonden aanvankelijk ook sceptisch tegenover zijn methode; maar zij hadden tenminste het lef op te komen kijken en in te gaan op zijn voorstel : niet zuiver, niet betalen; dit voorstel zou steeds gelden als de diagnose van de dierenarts duidelijk hoefkatrol was; waar wacht je nog op??

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:07

Wat heeft dit nou allemaal met lef hebben te maken.
Dus jij denkt dat als je ADB 1 x hebt meegemaakt je gelijk over streef gaat?

kenomaxbe schreef:
Nu zal ADB wel zijn kwaliteiten hebben als instructeur maar wat mij tegen de borst stoot is de manier waarop hij zijn klanten ronselt onder het mom dat hij HKT kan genezen !

HIj heeft zeker zijn kwaliteiten maar dat wat jij zegt stoot mij dus ook tegen de borst. Verder heb ik er ook een gloeiende hekel aan als mensen over iemand anders hun rug naam maken.

Rob25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:22

Eens je een paard met hoefkatrol gereden hebt onder zijn begeleiding en het van manken naar zuiver lopen hebt voelen gaan kan je toch moeilijk anders dan overtuigd zijn? Of vertrouw je dan niet in wat je zelf zou kunnen zien en voelen?

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 20:10

Tjonge wat doen hier een aantal mensen moeilijk zeg! Het lijkt wel of er een aantal niet uit kunnen staan dat een man een probleem kan op lossen door simpelweg dressuur te rijden want iets anders beweerd hij niet en doet hij niet. En dat hij het dan aan anderen mee probeert te geven wat is daar mis mee? Een instructrice bij mij op stal (hoofdzakelijk dressuurstal) heeft hem ook ´ondervraagd´ en zijn lessen bekeken en zij zegt dat het knap is op wat voor eenvoudige en heldere manier hij dit punt van de dressuur kan toelichten. Nou daar gaat het toch om of niet dan! Oke, hij verdiend er waarschijnlijk heel wat geld mee, maar daarvoor worden ook heeeeel veel paarden geholpen en krijgen heeeel veel ruiters weer hoop dat hun paard toch nog langer mee kan dan 1 dag. Want dat heb ik ook te horen gekregen bij mijn paard. Als je van de dierenarts de tekst: ´sorrie, je paard heeft hoefkatrolontsteking´ te horen krijgt ga je door de grond! Dit is lang een doodvonnis voor een paard geweest. En het is net wat iemand hiervoor al zo ongeveer zei: al lost Piet van de schillekar het op, dat interesseerd niet, als het maar werkt. Het verschil met mensen die hier enthousiast zijn over de Bodt en de ´tegenstanders´ zit hem waarschijnlijk daarin dat de ene groep een probleem paard heeft waar ze zeer aan gehecht zijn en weer een oplossing voor zien en de andere groep die zo gelukkig is een gezond paard te hebben en voor hun te hopen nooit met hko te maken krijgen, want dan piepen ze wel anders.

En of je er een euro voor over hebt of niet, daar gaat het niet om. Het gaat er hier om dat sommige niet verder willen kijken dan hun eigen neus lang is. Waarom is mij absoluut een raadsel. Wat heeft die man jullie aangedaan waardoor je zo absurt reageerd? Je kunt ook gewoon zeggen, dat je niet in geloofd en het daarbij laten of gewoon gaan kijken en dan je oordeel geven. Eerder kan niemand er anders echt waarde aan hechten. Bovendien is de Bodt niet zo maar een ruiter, hij rijdt op grand-prix niveau, dus ook mensen zonder hko problemen kunnen nog heel wat van hem leren. En nee, ik ben nog steeds geen aanbidder, maar ik hou wel van zichtbare feiten en niet van slap Koe in de ruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 20:24

Jolanda, het gaat er juist om dat deze man dingen zegt die niet kloppen, hij zegt letterlijk op zijn site hko te genezen, en dat kan gewoon niet. Verder heb ik niets tegen deze man persoonlijk, maar wel moeite met de mensen die hem profileren als iets unieks, terwijl er zoveel goede instructeurs rondlopen. Hij doet zich voor als goeroe, een soort tweede jomanda, emile ratelband en ga zo door. En daar!! heb ik een hekel aan.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 21:21

Pipo: ten eerste heet de schrijfster Jolande en niet Jolanda!

Verder is wat je schrijft dat mensen die hem aan het werk hebben gezien vinden dat hij iets unieks doet juist helemaal niet waar. Als je een beetje aandachtiger zou lezen zie je dat de meesten zeggen dat het helemaal niet uniek is maar gewoon paardrijden! Iets wat hij zelf ook beweerd!

Dan kom je nog met de opmerking dat hoefkatrol niet te genezen is. Je zou in pricipe gelijk hebben als het niet zo zou zijn dat twee paarden met de zelfde rontgenfoto´s niet alle twee kreupel hoeven te zijn. Dus wat is dan genezen en wat is dan ziek?!?! De persoon met het niet kreupele paard zal waarschijnlijk nooit weten dat het dier zo´n slechte foto´s heeft, want ze heeft geen reden om haar paard op de foto te laten zetten. Ze zal haar paard dus niet als ziek omschrijven.
Dus waarom moet er een zichtbaar bewijs zijn van genezing! Wat is dan voor jou genezen? Als de foto´s 1en te zien geven?
Ik dacht het niet. Genezen is het moment waarop het paard niet meer kreupel gaat. Als je nou op je strepen wil blijven staan en zeggen dat een paard alleen maar genezen is als het gave foto´s te zien geeft. Nou het bewijs van het tegendeel staat bij mij in de stal, erg genoeg. Mijn paard heeft hoefkatrol onsteking en als je haar foto´s van vorig jaar naast die van dit jaar legt zul je stijl achter over slaan. Net als mijn dierenarts.De aanwezige cyste (nr4!) is zo goed als niet meer zichtbaar het bot heeft zich voor meer dan 90% hersteld! Maar is ze genezen?!??! NEE ze loopt nog steeds kreupel. Loopt ze goed als de Bodt aanwijzingen geeft ?!?! JA dan loopt ze zo regelmatig als een klok. Dus zit de oorzaak in dat botje??? Ik geloof het niet!

Dus ik zou willen dat je gelijk had, maar zo werkt hoefkatrol ontsteking niet!

Ik kan duidelijk merken dat een groot aantal sceptici hier nog nooit persoonlijk met hoefkatrolontsteking te maken hebben gehad.
Al die mensen reageren met theorien die al lang niet meer van deze tijd zijn!

Als ik bv het verhaal van "kenomaxbe" hier boven lees, valt mijn mond open van verbazing. Hoe iemand in 1 verhaal zo veel onzin over hoefkatrol bij elkaar kan schrijven is mij een compleet raadsel.
En dan durft ze ook nog te schrijven dat wat de Bodt zegt onzin is. Terwijl ze in een adem beweerd dat het door het springen met paarden komt. Ligt de oorzaak dan niet toch bij het zelfde als de Bodt beweerd: "overbelasting door verkeerd gebruik"???

Erfelijk Nee het is niet erfelijk. Alleen de bouw van een paard is erfelijk. En die kan dus danig zijn dat de kans op een overbelasting in een van de voeten veel groter wordt. Maar de onsteking zelf is niet genetisch bepaald.

Het spijt me hoor maar kenomaxbe ga je eerst eens verdiepen in wat hoefkatrol daadwerkelijk is.

O ja voor ik het vergeet Lovely, jij wil bij hoog en bij laag water dicht bewijs dat....
Nou dat is er niet! Net zo min als bewijs voor de omgekeerde redenering!
Ik hoop dat je die instelling van jou (alles eerst zeker weten) niet ook op je eigen leven betrekt. Dan denk ik dat je er bekaaid af komt mocht je ooit eens ziek worden. Want zelfs de werking van iets gewoons als een paracetamolletje, de pil of een griep vaccinatie is niet 100% zeker.

Als mensen op deze kortzichtige manier wetenschap zouden bedrijven dan leefden we nu nog steeds in het stenen tijdperk. Want dan zouden we altijd te bang zijn geweest om iets nieuws een kans te geven!
Neem een gok gooi er 2 of misschien 3 euro tegen maar heb het lef te zeggen dat je open staat voor vernieuwing Laat je verbazen! Dat is niet eng, nieuwe dingen zijn leuk en leerzaam! Je hoeft alleen je angst voor verandering maar op zij te zetten. Of is het bij jou meer de angst dat je geen gelijk krijgt?

Het lef om het risico te lopen dat ze het verkeerd blijken te hebben, en te gaan kijken, hebben Pipo en anoukje tenminste wel. Dat vind ik bewonderens waardig!

Adrienne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 21:31

Citaat:

Ja, lekker belangrijk zeg!

Citaat:
Verder is wat je schrijft dat mensen die hem aan het werk hebben gezien vinden dat hij iets unieks doet juist helemaal niet waar. Als je een beetje aandachtiger zou lezen zie je dat de meesten zeggen dat het helemaal niet uniek is maar gewoon paardrijden! Iets wat hij zelf ook beweerd!

Dan zou ik als ik jou was zijn site maar eens goed doorlezen, daar kun je toch echt lezen dat hij zichzelf als uniek verkoopt

Citaat:
Dan kom je nog met de opmerking dat hoefkatrol niet te genezen is.

Door aangepaste training zal het minder zichtbaar zijn, maar de hoefkatrolontsteking blijft zitten, hij zal niet minder op de fotos zijn.

Citaat:
Ik kan duidelijk merken dat een groot aantal sceptici hier nog nooit persoonlijk met hoefkatrolontsteking te maken hebben gehad.
Al die mensen reageren met theorien die al lang niet meer van deze tijd zijn!

Tuurlijk na jarenlang fulltime in de paarden hebben gezeten, ben ik nog nooooooiiiit een paard tegengekomen met hoefkatrolontsteking Boos!

Ik ben sceptisch omdat ik een hekel heb aan mensen die iemand als goeroe neerzetten, daarbij komt, dat ik al meerdere postings heb neergezet, waarbij ik me afvraag waar als die mensen al die tijd gezeten hebben, als ze niets van rechtrichten weten.

Citaat:
Erfelijk Nee het is niet erfelijk. Alleen de bouw van een paard is erfelijk. En die kan dus danig zijn dat de kans op een overbelasting in een van de voeten veel groter wordt. Maar de onsteking zelf is niet genetisch bepaald.

Deze vraag heb ik hierboven ook al gesteld, en daar kreeg ik van niemand antwoord op, zelfs niet van de adbaanhanger Timvdh, hoe komt het dan dat bijv. een hengst als Linvasion er bekend om staat? Zijn al zijn nakomelingen bij slechte ruiters terechtgekomen?

Ik ben nog steeds van plan te gaan kijken, puur uit nieuwsgierigheid, ik wil wel eens zien, wat er zo vernieuwend aan deze man is. En ik heb vragen vele vragen, die ik hier al heb gesteld, maar waar ik geen antwoord op krijg, alleen maar een verdedigend verhaal van: hij is echt goed. Die vragen ga ik hem ook zeker stellen, want ik heb mijn vraagtekens daarbij.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 21:46

Rob25 schreef:
Eens je een paard met hoefkatrol gereden hebt onder zijn begeleiding en het van manken naar zuiver lopen hebt voelen gaan kan je toch moeilijk anders dan overtuigd zijn? Of vertrouw je dan niet in wat je zelf zou kunnen zien en voelen?

Ik vertrouw op mezelf, daar bedoel ik mee dat ik een paard met HKO ook zelf op een verantwoorde manier kan laten lopen en dat ik daar niet persee een of andere god bij nodig heb. Elke goede instructeur, waar het paard nog in staat is om te werken kan dat.

O,ja en de mensen sceptici die niet alles klakkeloos aannemen heben zeker al te maken gehad met paarden die HKO hadden.
Niet op de feiten voorlopen he adrienne.

Nogmaals, ik ga met Pipo mee, het kan wel degelijk erfelijk zijn, zo heb ik een paard waar een aantal x L'Invasion in voorkomt, dit paard heeft HKO. Maar loopt wel nog steeds en nu al 5 jaar op Z niveau zijn rondjes in de training en dat allemaal zonder ADB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 23:05

Adrienne, het is nu juist de wetenschap die iets anders beweert dan wat meneer de bodt stelt.

Tim VDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 23:59

Wat beweert die wetenschap dan, wat niet in overeenstemming te brengen is met de visie van adb?
Voor zover ik kan volgen heeft de wetenschap nog steeds geen antwoord of verklaring voor het fenomeen "hoefkatrolontsteking". Noch over het ontstaan, noch over de erfelijkheid ervan. Het enige wat al zou zijn aangetoond (maar ik heb dat onderzoek nog niet gevonden) is dat slechte straalbenen erfelijk kunnen zijn.
De wetenschap heeft ook nog steeds geen verklaring waarom sommige paarden met zuivere straalbenen stokkreupel kunnen zijn, en waarom paarden met klasse 4 vaak perfect rad kunnen lopen.
Het blijft al bij al een zeer vage diagnose, en er is niets wetenschappelijks dat pleit tegen de visie van adb. Of heb jij wel iets gevonden?
Uiteraard bestaan er wel heel wat hypothesen, mogelijkheden. Maar dat blijft giswerk.
Wat veel belangrijker is, is de vraag of je een paard dat kreupel is kan helpen of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 00:19

Van de site van De Bodt:
Zijn jarenlange ervaring leerde hem dat hoefkatrolontsteking en kreupelheid bijna altijd het gevolg zijn van een verkeerde training.
De wetenschap zal denk ik niet achter dit soort uitspraken staan waar het gaat om daadwerkelijke HKO.

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 00:39

jeetje... jullie weten allemaal van geen ophouden he?

Waarom laten jullie nu niet voor wat het is, zo te lezen (al 12 pag.) kom je er toch nooit uit....

Maar waarom discussieren jullie anders niet eens verder met de desbetreffende persoon, dan kan hij ook eens z'n zegje doen...
iedereen kan hier nu wel z'n beleving gaan vertellen, maar dat is nog steeds 'persoonlijk' ...

en zaken als wetenschap/theorie/praktijk blijven toch een discussiepunt
Wat heeft deze discussie eigenlijk uberhaupt voor zin verder?

de hele vraagstelling v. dit topic klopt al niet meer Gaaaap

ik hoop dat als er mensen nog niet gaan in december, misschien aan "Lunteren" denken in januari ... nieuwe ronde , nieuwe kansen om AdB eens uit te horen....

groetjes

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 00:52

Pipo schreef:
Citaat:

Ja, lekker belangrijk zeg!

Voor mij wel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 00:53

Colinda? waarom word er uberhaupt gediscusseerd op een forum? Leg jij mij dat eens uit!

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 01:12

Pipo schreef:
Colinda? waarom word er uberhaupt gediscusseerd op een forum? Leg jij mij dat eens uit!

ik denk dat een forum er is om je verhaal kwijt te kunnen, te mening te kunnen geven & te kunnen praten over bepaalde onderwerpen.

Dat is hier volop gedaan, en een hoop berichten komen toch op hetzelfde neer... AbB is een goeroe... hko bestaat wel of niet...

maar uiteindelijk raak je toch niet meer uitgesproken?
Dat is voor mij vaak een punt dan te zeggen: ok jij jouw mening... ik de mijne... met respect voor elkander...
dit laatste vindt ik hier ver te zoeken... Scheve mond

Wat zou het uiteindelijke doel moeten zijn in dit topic? Verward
Of is het een discussie zónder doel?
Of willen we ons 'gelijk' halen?

tja.. en dan zijn er ongetwijfeld nog mensen die doorgaan... ik niet.. dankje Knipoog

maareh... als jullie menen 'het beste met elkaar voor te hebben' , maar ondertussen proberen zo fel & direct mogelijk te reageren, zonder iemand persoonlijk aan te vallen (want dat mag natuurlijk weer net niet), ga jullie gang...

alleen mag ik dan ook zeggen; ik vindt het jammer dat de desbetreffende persoon hier niet kan reageren, dáár gaat het tenslotte toch om?

Ik hoop dus dat deze discussie alsnog gevoerd kan worden met Antoine.

groetjes