Lovely"]
Dat ben ik niet helemaal met je eens en ik denk dat de veterinaire wereld het ook niet op die manier ziet. Als het ontstaan en optreden van HKO puur een alleen rijtechnisch zou zijn, dan zou het probleem allang uit de wereld zijn denk ik. Volgens mij speelt er meer mee dan alleen dat.
[/quote]
En alleen dát al zou de halve wetenschap op zijn kop moeten zetten.
Wetenschap is toch op feiten gebaseerd?
En met wat je v. zijn site afhaalt én het feit dat er dus mensen als hondjes achter Antoine aanlopen, zou de wetenschap toch de laatste moeten zijn die hiervoor de 'ogen' zou sluiten.. maar zouden juist moeten gaan kijken wat deze 'goeroe' dan wel niet belooft...
[quote="Lovely schreef:Er zijn heel veel problemen die door rijkunstige problemen kunnen ontstaan, dat staat als een paal boven water. Waar het het ontstaan en optreden van HKO betreft, liggen de zaken iets anders denk ik.
hoe is het dan toch mogelijk dat er bijv. een persoon is die meer dan 5 eigen gereden paarden met hko eigenhandig naar de slacht brengt en er ook mensen zijn die al meer als 25 jaar paardrijden en nooit een paard hadden met hko?
Dat kan toch haast geen toeval zijn...

Ik ben nu 2x bij Antoine geweest en natuurlijk heb ik ook mijn vragen over bepaalde dingen... wil graag ergens m'n 'vinger' op kunnen leggen B)
daarnaast zie ik toch ook goede dingen gebeuren met de paarden (en mensen), die misschien ook gebeuren bij een andere, goeie instructeur.
Vandaar dus ook mijn vraag... waar ik nog steeds geen antwoord op krijg

groetjes