Problemen met Baaisikkel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:47

Nada succes!

Ik heb ontzettend hard lopen nadenken de afgelopen dagen. En naar aanleiding van dit topic heb ik besloten mijn fiets in training te zetten. Het valt niet mee voor een Hollandse warmbloedfiets om het op te nemen tegen de Amerikaanse rassen. En dan moet je wat. Nu zoek ik alleen nog een goede trainer. Natural natuurlijk, maar ook weer niet té. En niet met bovenstaande sporen. Dat kan haar tere lak niet aan. Wie heeft een goede tip?

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:56

Nada schreef:
Wensen jullie me succes?

Ik ga morgen samen met Steif en nog een hele groep andere fietsen en ruiters naar Parijs fietsen.. Haha!

Heb je ook nieuwe zadel tassen dan ???

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:59

Anya schreef:
Nada succes!

Ik heb ontzettend hard lopen nadenken de afgelopen dagen. En naar aanleiding van dit topic heb ik besloten mijn fiets in training te zetten. Het valt niet mee voor een Hollandse warmbloedfiets om het op te nemen tegen de Amerikaanse rassen. En dan moet je wat. Nu zoek ik alleen nog een goede trainer. Natural natuurlijk, maar ook weer niet té. En niet met bovenstaande sporen. Dat kan haar tere lak niet aan. Wie heeft een goede tip?

Piet Fietssellie moet echt wonderen verichten Anya

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 22:51

Anya, ik wil de firma Spakenburg afraden, die draait soms de spaken zo strak aan dat de wielen er krom van gaan staan....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 23:04

Nee zo'n trainingstal is uitgesloten. Straks binnen ze haar nog op aan het plafond. Echt niet.

PietP is een optie, maar dan moet je al die levels af. En hij werkt met een belletje tegenwoordig Scheve mond

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 23:11

Anya schreef:
Nee zo'n trainingstal is uitgesloten. Straks binnen ze haar nog op aan het plafond. Echt niet.

PietP is een optie, maar dan moet je al die levels af. En hij werkt met een belletje tegenwoordig Scheve mond

Echt ............. oow ik kan zijn website nergens meer vinden heeft iemand het linkje ??

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 23:16

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 23:39

Anya schreef:
www.pietssellie.nl/index.htm
Maar de site ligt eruit volgens mij.

Die van Spakenburg hebben geen site volgens mij en dat is maar goed ook.

Whahahahahhahahahahahahhahh * zelfs tenalady houd het nu niet meer * Haha! Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 06:56

Mijn fiets is echt geweldig. Training is helemaal niet nodig. Met de juiste ruiter houdt ie het echt dagen achter elkaar uit. Ze zou zeer geschikt zijn voor endurance, maar ik heb er helaas niet de conditie voor.

Is er hier misschien iemand die mijn fiets wilt uitbrengen?? Als jij de conditie hebt, laat mijn fiets je echt niet in de steek!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:16

Ik heb gisteravond een ritje door het bos gemaakt.Hobbelige paadjes en 2 bruggen beklommen en ze heeft zich keurig gedragen.
En toen het donker werd,stak ze zelfs een lichtje op.
Ik ben flieft Lovers

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:30

Ik heb ook nog een aanbod. Ik heb hier een knappe, maar wat oudere ruin staan waar eigenlijk niemand meer tijd voor heeft. Omdat ik heel stedelijk woon staat hij nu al een jaar of anderhalf op stal, is er in de tussentijd maar twee keer uit geweest. Desondanks bleef hij gewoon braaf en ziet hij er nog hartstikke goed uit. Misschien is er hier op Bokt wel een recreatieruiter die zin heeft om er nog wat tijd aan te besteden? Het is dus echt geen sporttype maar echt een heel leuk dier voor de enthousiaste recreant. Ik denk dat ik hem nu een jaar of 8 heb en hij heeft in die tijd pas twee keer dwars gelegen met een lekke band. De eerste keer was toen ik hem net had, ik denk in de puberteit. En de andere keer was toen mijn vriend er een eind mee is gaan rijden, ik denk dat hij wat aan het uitproberen was toen ofzo want bij mij deed hij dat soort dingen echt niet. Ik vind het eigenlijk sneu dat hij er zo weinig uitkomt maar wil hem niet verkopen. Misschien als straks het kindje er is dat ik zelf wel weer wat meer wil gaan rijden, en misschien ook wil proberen of hij voor de koets kan, maar in elk geval is op dit moment een lieve bijrijder zeer gewenst. Gelieve niet te reageren als je alleen geinteresseerd bent in rijden. Deze lieve ruin verdient wel eens een goede poetsbeurt ook.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:23

Ow wat ontzettend leuk. Maar je woont zó ver weg... Want jammer Scheve mond

m.b.t. Baaisikkel: ik hoorde gisteren van een goede vriendin dat ze heel fijne ervaringen heeft met een andere manier van bandenlichters toepassen.

Kijk op www.bandnatuurlijk.nl en www.bandenlichters.nl voor meer informatie.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:58

Goh, ik dacht dat ik de enige was die problemen had met mijn ros. De mijne zwaait nl. vaak uit met haar achterhand. Zou het kunnen dat Vlo (afst. van Vélo) scheef is?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:44

Nerwen, jouw profiel, geweldig *LOL*

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:19

hoera schreef:
Anya schreef:
www.pietssellie.nl/index.htm
Maar de site ligt eruit volgens mij.

Die van Spakenburg hebben geen site volgens mij en dat is maar goed ook.

Whahahahahhahahahahahahhahh * zelfs tenalady houd het nu niet meer * Haha! Haha!

Idem Haha! Haha! Haha!

Pietsellie *LOL* *LOL*

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:40

Urielle, hoe graag ik het ook zou doen voor je, je woont te ver weg. Kun je je ruin anders niet bij mij op stal onder brengen? Voor mij zou het wel goed zijn, want op Emtee-iks hoef ik niet veel te doen, dus mijn conditie gaat daardoor zelf wel wat achteruit.... denk er eens over na, je ruintje zou het hier zeker erg goed krijgen!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:50

Urielle ik zou idd eerst proberen om hem voor de koets te zetten .... Handig kun je de kleine straks overal mee naar toenemen ...........

Bij de school van mijn kids zie je eigenlijk alleen maar koetsen staan ........

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:51

Hoe hoog zijn jouw stallingskosten daar Kris? Ik heb mijn ruintje nu op een huurstal staan die hij nog deelt met 3 hengstjes en 's winters komt ofwel onze Belg Hioendai ofwel onze Belg Fieat nog binnen dus ik wil graag de stalkosten erg laag houden. Hij is wel al even niet geladen geweest maar voorheen liet hij zich braaf transporteren. We hebben hem wel altijd met beschermers op transport gezet. Zadel mag gewoon mee natuurlijk. Verder is alles af te spreken. Maar ik heb wel een voorkeur voor een ruiter hier uit de buurt voor het geval ik hem zelf nog een keer wil rijden. Meestal rij ik een van de Belgen maar die deel ik met mijn vriend, dus als er een kreupel staat, pak ik graag mijn ruin nog eens van stal.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:51

Anya schreef:
Ow wat ontzettend leuk. Maar je woont zó ver weg... Want jammer Scheve mond

m.b.t. Baaisikkel: ik hoorde gisteren van een goede vriendin dat ze heel fijne ervaringen heeft met een andere manier van bandenlichters toepassen.

Krijg een foutmelding helaas .........
Clown

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:52

Kom trouwens net terug van een flinke buitenrit met onze 4 rosjes ......... superbraaf we zijn echt lekker aan het werk geweest !!!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:11

Urielle, hij komt dan op mijn prive stal in de achtertuin te staan. Voor jou is dat gratis, mits je af en toe een zak voor komt brengen! Zal altijd binnenstaan en probeer hem iedere dag even mee te nemen naar mijn werk. Zadel mee is wel fijn, want mijn zadel is op maat gemaakt voor Unie-on. Daar rij ik het liefst alleen hem mee.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:11

Zolang er ruimte is, is de stalling bij ons gratis Ja We hebben binnen ruimte voor ongeveer 7 rossen, buiten kunnen er wel 50 staan. Ze staan dan wel dag en nacht buiten, maar dat is geen probleem, we hebben zelfs natuurlijke afdakjes in de vorm van bomen. zelfs bij zware regenval blijft het daaronder droog. Weinig kans tot het ontwikkelen van mok dus Lachen
Ze hebben voldoende ruimte om te spelen e.d. Er zijn hier voldoende rijmogelijkheden. Ideaal Lachen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:37

Anya schreef:

Ik geloof daar niet in. Volgens mij zijn die alternatieve bandenlichters eerder laaienlichters Clown. De enigen die daar beter van worden zijn zij zelf. Ik zou daar zeker niet mee in zee gaan. Ik heb al zoveel fietsen gezien die daar onbruikbaar van geworden zijn - slag in het wiel, om de haverklap klapbanden, lekkende ventielen. Ze schermen allemaal met diploma's uit de VS, maar die zijn niks waard en worden sowieso niet erkend hier.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:44

Ibbel schreef:
Ik geloof daar niet in. Volgens mij zijn die alternatieve bandenlichters eerder laaienlichters Clown. De enigen die daar beter van worden zijn zij zelf. Ik zou daar zeker niet mee in zee gaan. Ik heb al zoveel fietsen gezien die daar onbruikbaar van geworden zijn - slag in het wiel, om de haverklap klapbanden, lekkende ventielen. Ze schermen allemaal met diploma's uit de VS, maar die zijn niks waard en worden sowieso niet erkend hier.

Daar ben ik het helemaal mee eens! Wijlen onze Gedo is waarschijnlijk ten prooi gevallen aan deze bandenlichters. Bijna dezelfde symptomen als die je beschrijft, klapbanden, lekkende ventielen, op den duur slag in het wiel. Zelfs missende ledematen (voorspatbord!) ben ik tegengekomen.
Alleen met heel, heel veel tijd, liefde en geduld is zo'n ros nog enigszins te helpen. Helaas lijken ze bandenlichters aan te trekken. Niet veel later vallen ze vaak ten prooi aan fietsvandalen...

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:21

http://home.deds.nl/~12klmnb/waterfiets.jpg

Als ik ooit de loto of staats win .................... ga ik deze kopen .........men zo gaaf vind ik die !!!! Tong uitsteken

Ibbel en Nerwen ............... in verband met afrekeningen in het fietsonderwereld Cool .............. noem geen namen ..... voor je het weet schieten ze je band lek !!!!