Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hollybolly schreef:als de achterhand van je paard er voldoende onder zit hoef je echt niet veel druk uit te oefenen op het bit om je paard aan de teugel te krijgen. dit is in de krul trekken. maar ik kan dat zo niet zeggen
laurens_vh schreef:ik heb hetzelfde probleem met mijn paard hij gaat aan teugel lang en diep lopen, ik drijf hem dan meer vooruit maar hij gaat dan op mijn handen hangen.
ik heb zelf ook nog geen oplossing.
heeft iemand tips???????
Ziiggy__ schreef:Hallo,
ik heb een vraagje een vriendin van me rijd een paard en ze zegt dat het paard veelste diep aan de teugel loopt waardoor die op sommige momenten gaat hangen,
ze vroeg me hoe dit optelossen ik had enkele dingen vertelt maar ze snapte het niet of het werkte niet. Ik begin nu een beetje te twijfelen tussen het niet werken of het niet goed uitvoeren.
Ik had gevraagt of ik er een keer op mocht en dat mocht wel maar telkens als ik tijd heb heeft zij geen tijd !!
We kwamen toen op een discussie uit, ik vertelde haar dat ze veel moest drijven (als het ware het hoofd een beetje omhoog drijven) en dan van voor goed opsluiten..
Maar zij was het hier niet mee eens en wilde dit niet proberen.. !!
hiermee wil ik duidelijk maken ongeacht deze stelling goed of fout was dat als ze het er niet mee eens is het niet wil proberen, En dan kun je zeggen ag laat het haar toch uitzoeken maar het is een goede vriendin en die laat je niet zomaar zitten. En ik probeer haar ook wel over te halen, maar ik dacht mischien hebben jullie tips Haha!
heeft iemand dus nog tips hoe ik het haar goed uit kan leggen want ik heb werkelijk alles wat ik kon doen gedaan maar weet het nu ook even niet meer.. dus iemand tips Haha! ??
pauluss schreef:heeej allemaal,
krijd op dit moment een trakhener....een jaar nu.
gaat echt supergoed..helemaal los door de rug heen gereden![]()
had een week niet gereden..loopt nog steeds helemaal ontspannen..schouderbinnen en wijken gaan ook goed nu!!
Delriva schreef:hellow, hier ben ik nog eens![]()
Paard dat ik rijd, was echt niet aan de teugel te krijgen. Tot ik gisteren nog eens in de binnenbak ging trainen (slecht weer hier), na alweer een goede 20minuten sukkelen, kreeg ik plots de ingeving om een tandje bij te steken en eens echt vlotter(veel vlotter) te gaan rijden. en ja hoor na nog geen minuutje(!!!!) gaf ze zich helemaal. Nu is de vraag, rijd ik ze best dus voorwaarts neerwaarts en probeer ik ze dan geleidelijk aan terug meer te verzamelen en meer op te richten? Het is dus wel zo gisteren na een minuutje of 10 goed vlot te rijden en neerwaarts dan, wou ik ze iets meer verzamelen maar ik kreeg al direct terug verzet. Ik heb dan een grote volte gemaakt en die langzaam aan proberen te verkleinen en zo krijg ik dan toch iets meer verzameling. dus goed of slecht bezig?
alvast Vielen Dank
FlashyFreddy schreef:Hoi Iedereen
Ik ben ook een vraagje :
Mijn paardje is de voorbije jaren ( door vorige eigenaars ) louter recreatief gereden en op jumping. Nu heb ik iemand met hem laten rijden die mensen traint voor wedstrijden om zo'n beetje zijn niveau te bepalen en hij zou lichte tot midden dresuurwedstrijden aankunnen...
Ik ben dus volop beginnen trainen met 2x week prive lessen :
hij was in het begin niet vooruit te krijgen, had zo zijn eigen draftempo en dat wilde hij niet veranderen. Of soms schiet hij dan vooruit en 5 passen later is dat weer gedaan...dat hebben we er nu wel zo wat uitgekregen : stap is vlot, draf is vlot, enkel de galop is nog werk aan...
Ik rij ook heel veel overgangen : van draf naar stap en omgekeerd en ook naar galop. En ook heel veel schakelen. Dat heeft echt geholpen...
Het enige probleem is dat aan de teugel rijden : als je paardje goed actief is en zijn achterhand goed onderbrengt zou dit vanzelf moeten komen wordt hier vaak gezegd, bij de mijne is dat dus niet het geval...
Mijn instructrice vertelde me ook de binnenteugel te begrenzen en met de buitenteugel te vragen en dan goed drijven...maar dan moet ik echt beginnen trekken en wordt het een gevecht tussen hem en mij, zodat mijn armen de volgende dag mega stijf zijn...het paard is altijd sterker!
Nu heb ik bijzetteugels gekocht : gisteren eens geprobeert en dan geeft hij met momenten toch na...tis een wonder!
Nu was mijn vraag : als je al veel geprobeert hebt en er al even aan werkt en dit aan de teugel zijn echt niet verbeterd of komt, mag je dan die bijzetteugels gebruiken? Gaat dit nut hebben bedoel ik? En wat als ik ze na verloop van tijd er af haal...gaat hij dan nog aan de teugel rijden?
Want als ik ze aandoe lijkt hij de eerste 5 minuten echt dronken : hij weet precies niet welke richting hij uit moet, loopt tegen de kanten van de bak aan, kauwt enorm op zijn bit en schuimt echt in zijn mond...Is dat wel goed?
Of heeft iemand nog andere tips : gisteren kwam een meisje naar me toe en die bood me 2 elastieken aan die men gebruikt op de fiets om je boekentas vast te gespen...zo heeft mijn pony het geleerd zei ze...dat vind ik nu toch wat ver gaan